Wat moet je hier nou weer mee (gebroken pols)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Wat moet je hier nou weer mee (gebroken pols)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 13:31

Hey iedereen,

Ik heb 2 weken geleden mijn polsgewricht gebroken op 4/6 plaatsen. Nu blijft het allemaal erg gevoellig en de vingers blijven erg dik ook de kleur is duidelijk anders dan van de andere hand.Het is ook erg stijf en het gevoel is ook anders, tintelingen enzo. Ik ben terug geweest naar ziekenhuis (2x extra) eerst om het gips aan te passen dag erna heel nieuw gips gezet stuk ruimer dan de 1ste keer. maar het blijft dik. Als het maandag nog zo uitziet bel ik zoiezo het ziekenhuis weer, maar wat moet ik ermee iemand een idee wat het is? Arm ligt heel veel omhoog en ik beweeg de vingers opzich wel gaat alleen moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 20-03-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

CM_

Re: Wat moet je hier nou weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:32

Mag je je vingers wel bewegen dan? Moeten die niet gewoon zo stil mogelijk blijven?

chocobroodje

Re: Wat moet je hier nou weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 13:36

nee nee in principe moet ik ze wel bewegen anders zijn ze straks totaal verstijfd. Maar geen bewegingen die niet kunnen. maar de vingers gaan opzich wel. Alleen enorm stijf

Lielle

Re: Wat moet je hier nou weer mee (gebroken pols)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:40

dik wordne kan gewoon vocht zijn, ik heb vorig jara mijn arm gebroken en had daar toen ook veel last van.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:21

ik ben vergeten erbij te zetten dat ik nu 3x een soort van aanval heb gehad waarbij er een heel raar gevoel door je arm trekt. Het jeukt niet echt en het doet niet echt pijn maar het is een enorm naar gevoel wat er doorheen trekt. Een gevoel alsof je op je arm zit voor lange tijd echt een heel rot gevoel duurt echt een aantal uren voordat het wegtrekt. bewegen voelt nu helemaal vervelend. Maandag toch maar ziekenhuis bellen.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:23

Vervelend ik heb mijn pols ook gebroken gehad mijn vingers en hand waren ook erg opgezet t is nu al lang geleden maar die hand zet nog steeds wel eens op met veel inspanning of zoiets

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:26

Dat bewegen moeilijk is, komt gewoon door het vocht wat er in je vingers zit.. heb ik ook last van als mijn vinger dik is..
Ik zelf neem dat vochtafdrijvers wat ervoor zorgt dat mijn vinger slinkt en ook het ook weer soepel wordt..

Het zou kunnen dat je vingers zo vol vocht zitten dat ze tegen een zenuw aan drukken.. en dat kan dat tintelende gevoel geven..

Heb ook ooit een middehandsbeentje gebroken en tintelde ook toen het dik was.. toen de zwelling af nam ging ook het tintelen over..