Ik word er helemaal gek van! Afvallen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Ik word er helemaal gek van! Afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:43

Hey ik probeer nu af te vallen, maar telkens als ik het probeer eet ik toch weer teveel omdat ik een emo eter ben en ik veel stress ondervind van school. Ik ben overigens 14 jaar, ik heb mijn BMI uitgerekend en ik moet gewoon ongeveer 25 kilo afvallen voor een gezond gewicht, dus niet zomaar puber onzekerheden maar echt serieus.. Ik word echt zo enorm gek van het feit dat ik alleen maar zwaarder wordt.. Meer mensen last van? :(

Flip

Re: Ik word er helemaal gek van! Afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:50

Professionel hulp zoeken, zeker als je zo jong bent en zo veel af wilt vallen. Wel knap van je dat je iig de stap zet om af gaan te vallen. Succes!
Wat om te beginnen ook al wel wil helpen is ervoor zorgen dat er sowieso geen tussendoortjes (ongezonde) meer in huis zijn. Mss kan je dat met je ouders afspreken ofzo?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:52

Het kan je misschien ook helpen om eens met iemand over die stress te praten? Dat is waarschijnlijk wel de oorzaak van je probleem...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:52

EN naar een dieetist EN naar een psycholoog. alleen ga je het niet redden vrees ik.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:53

Angelique, je was me net voor :+.

Edit, Het is inderdaad verstandig om hulp te gaan zoeken..

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:55

Soweiso geldt een bmi niet voor jongeren, die is pas van kracht als je 18 of 19 bent geloof ik.
Je bent nog in de groei, niet zomaar wat aanmodderen dus.
Ik zou naar je huisarts gaan, je verhaal vertellen en dan wijst hij je vanzelf door naar een dietist en inderdaad een psycholoog om je problemen te verhelpen

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:55

Maar dat kost mijn ouders te duur, zo'n dieetist alleen al.. Ik ga nu 1 x per week fitnessen (straks al) maar dat helpt ook niet echt vind ik. Ja ik kan het met mijn ouders afspreken, maar als er niks in huis is (bv. geen chips s'avonds) wordt ik echt heel erg chagrijnig.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:56