Help! Grote rode vlek in mijn nek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Help! Grote rode vlek in mijn nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:09

Hallo!

Ik en mijn vriend waren net aan het douchen samen en hij ziet ineens een felrode/paarse nek in mijn nek. Nee, het is absoluut geen zuigzoen want dat hebben we al zolang niet gedaan. Ineens zit hij er, vanochtend toen ik me waste aan de wastafel zag ik nog niks. En nu ineens wel. Het doet niet echt pijn maar het is wel gevoellig.

Hier een foto:

Afbeelding

Weet iemand hoe dit kan? Ik sta er zelf een beetje perplex van. Van die ketting is het ook niet, want anders had ik dat wel gevoeld als hij te strak zat.

daaf4ever

Re: Help! Grote rode vlek in mijn nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:50

Gestoken door iets? Allergie op iets?(Al is dit wel een heel erge vlek voor een allergische reactie)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:06

Van het douchen? Ik krijg ook altijd rode plekken van het douchen. Kouder water en neutrale zeep maakt het minder, maar ik gebruik graag lekker ruikende zeep en warm water dus dan maar rode vlekken.
Vooral in m'n nek, hals, borststreek en knieen :j

edit: over het algemeen is het bij mij binnen 20-30 minuten helemaal weggetrokken

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 01:58

Dat lijkt op een onderhuidse bloeduitstorting, alsof je ergens een blauwe plek van hebt opgelopen en het daarna klem heeft gezeten of iets in die trant. Het lijkt op een zuigzoen, maar als je zeker weet dat het dat niet is lijkt het mij het meest op een rode blauwe plek. Trekt vanzelf weg :j
Ik heb dat ook weleens hoor, dat ik ineens op een onverwachte plek beurs ben, vaak kan ik me dan helemaal niet herinneren waarvan dat komt.

Van het douchen of bij spanning/inspanning heb ik ook vaak rode vlekken, maar dat ziet er toch heel anders uit hoor, dit zit dieper zo te zien.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 02:02

Gesprongen ader ofwel bloeduitstorting. Niks om je zorgen over te maken. Waarschijnlijk heb je je gestoten of is het net een zwak plekje geweest...

Trekt vanzelf weg, eerst paars, rood, dan groen en daarna geel.
Net een toverbal ;)