Ik moet het van mij afschrijven!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik moet het van mij afschrijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:13

Hallo iedereen,
Ik weet niet zo goed waar ik beginnen moet, maar ik moet het echt even van mij afschrijfen.
Het begon zo 8 jaar geleden al. Mijn zusje werd geboren, dus ik dacht: Leuk een zusje! Lekker mee spelen enz.
Maar nee, ze moest eerst 2 weken in het ziekenhuis liggen. Omdat ze meerdere aangeboren hartafwijkings had en ze was van binnen spiegelbeeld.
Daarmee bedoel ik dat al haar organen andersom liggen. Daarnaar heb ik 3 gelukkige jaren gehad. Maar daarnaar was het weer raak |( Mijn opa overleed aan longkanker, toen was ik 8 en besefte ik het nog niet goed wat de dood betekende. En maakte het mij nog niet zoveel uit. Ik miste hem ook totaal niet.
En een anderhalf jaar later overleed mij Oom aan leukemie, ik was inmiddels 9 en begon te begrijpen wat de dood betekende.
Een half jaar later werd er bij mijn Opa leukemie ontdekt, hij had al 9 jaar en het omgekeerde van leukemie (weet zo snel niet de naam) Hij had te veel rode bloedcellen. Ze konden niks meer voor hem doen en hij was naar 3 weken toen ze het hadden ontdekt overleden. Ik vond dit super verschrikkelijk. Hij was echt mijn opa, niemand mocht aan hem komen. Ik ging altijd naar mijn opa toe, als ik ziek was. Want dat kreeg ik altijd wat lekkers. De eerste paar weken heb ik niet gehuild. Later kwam het er allemaal uit. Ondertussen hadden ze bij mij een bult ontdekt in mijn nek. Eerst moets ik elke week zowat naar de Huisarts, tot op een gegeven mijn moeder het tijd vond dat ik naar het ziekenhuis ging. Daar hebben ze mij doorgewezen naar het UMCG in Groningen. Daar moest in naar de afdeling Oncologie. Maar daar wou ik niet heen, want dat betekende voor mij: Dood. Omdat alle mensen om mij heen, dood zijn gegaan aan kanker. Maar gelukkig ben ik er wel heen gegaan, op mijn verjaardag zelfs. Maar omdat ik die tumor in mijn had was ik vreselijk moe en had ik last van concentratiestoornissen, woedeaanvallen en hield ik veel vocht vast. En bleef stilstaam in de groei. Kort ernaar ben ik eraan geopereerd. Ze hebben mijn tumor opgestuurd naar een Amerikaanse universiteit en die stelde vast dat ik de ziekte castleman disease had. Dit is een ziekte die ervoor zorgt dat er soms een tumor groeit in je lymfeklieren en organen. Ik heb gelukkig de rustige en de goedaardige vorm en ben het 8ste kind op de wereld die het heeft.
Ik kon dit allemaal niet goed verwerken en ben ik naar de ggd gegaan voor hulp en dit heb ik gekregen. Het ging super met met mij. Maar toen begon het gedonder allemaal weer! Mijn meester verongelukte, maar op de dag dat het gecremeerd werd, heeft mijn juf zelfmoord gepleegd. Op school maakte ze er een grote drama van( in mijn ogen gezien dan) Ze hadden hoekjes gemaakt en wij moesten daar elke dag heen om aan hun te denken. Maar dat wou ik helemaal niet! Maar het moest toch, gelukkig heeft mijn moeder hiervoor een stokje gestoken. Tot groep 8 ging alles goed. Maar toen ontdekte ze leukemie bij mijn klasgenootje. Ik weer helemaal over de zeik, want weer iemand met kanker en die ging volgens mij ook weer dood. Wat helaas ook gebeurde toen ik eerste klas zat. Daarnaar ging het goed tot de zomervakantie van 2008. Mijn moeder kreeg een maagverkleining, dit ging gelukkig goed. Maar ik ontdekte bij mij weer een bultje. Ik heb dit eerst een poos verzwegen. Later kwam het er wel uit, maar ik wou niet naar het ziekenhuis. Tot een paar weken terug. Ik begon vaker moe te worden en kon moeilijker concentreren. Nu heb ik 31 maart een afspraak met mijn Oncoloog. Maar ik vind het zo eng. Bang om geopereerd te worden. Bang dat het nu kwaadaardig is! Bang dat het verkeerd afloop.

Bedankt voor het lezen allemaal. Het lucht enorm op.
Groetjes, Chelly12

_Bonte_

Re: Ik moet het van mij afschrijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:16

wat een nare gebeurtenissen heb jij al meegemaakt zeg.
Maar dat bultje in je nek, kan evengoed hetzelfde zijn als de vorige keer toch ?
Het is beter dat het snel weg word gehaald dan dat het je helemaal kapot kan maken vanbinnen als het iets slecht zou zijn.

Het komt wel goed hoor :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:17

Jeetje meid, wat een verhaal..
Je maakt zo ontzettend veel nare dingen mee!

Ik wens je heelveel sterkte! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:19

jeetje moppie toch, wat heb jij al veel meegemaakt in je korte leventje :(:) ik snap heel goed dat je het eng vind om te gaan hoor, maar het is natuurlijk wel nodig. ik hoop voor je dat het dit keer niets ernstigs is en dat je lekker verder kan genieten van het mooie paardje in je profiel. die zal je best wel helpen met je verdriet of niet?

je kan het hoor meis! en hier kan je het lekker van je afschrijven.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:20

wat een vreselijk verhaal zeg... heel veel sterkte :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:22

ach tjees meis........... wat een verhaal zeg!

Ik wil je heel veel sterkte, beterschap en liefde toewensen!!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:24

Jeetje mina zeg, das ook niet niets..

Heel veel sterkte.. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:27

Meiske toch, jij hebt al heel wat meegemaakt in je leven! Vertrouw nu op de artsen en geef het nieuwe bultje niet de kans om verder te groeien... Sterkte! +:)+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:41

Jeetjemina, sommige mensen krijgen ook écht het een na het ander op hun bord...
Misschien is het een idee om weer eens te gaan praten, hulp dus, je hebt hier al eerder baat bij gehad, maar zo te horen nog láng niet alles verwerkt, misschien heb je er nu wel weer wat aan?

1 van 8 over de hele wereld, jeetje je bent wel uniek, maar klaar ben je er mee :o

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:46

Jeetje dat is niet niks!
Echt enorm veel sterkte toegewenst!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:54

Jeetje wat heb jij een hoop meegemaakt :(:)
Heel veel sterkte!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:07

:oo Wat een familie!Een spiegelbeeld-zus en een heel zeldzame ziekte.Echt veel pech hebben...
Laat je maar snel verzorgen en verwennen.Sterkte! :(:)

Je hebt trouwens wel een geweldig mooi paardje! :+:

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:15

Jeetje, wat een ellende maak jij mee!
Het 1 na het ander.

Heel veel sterkte en misschien weer hulp zoeken ofzo.

Groetjes Caitlin

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:18

meid meid meid, wat een ellende krijgt een mens toch soms voor zijn kiezen.

hou je taai waar mogelijk en laat ook af en toe je breekbare ik zien.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:31

Meis toch... Na alles wat je al hebt gezien en meegemaakt kan ik het heel goed begrijpen dat je bang bent
om weer naar de oncoloog te gaan. Maar laat je niet gek maken hoor, probeer een positieve ingesteldheid te houden, ook al is dat moeilijk.

Ik wens je echt veel succes en sterkte toe in het algemeen en ook op 31 maart! :(:)
En het is inderdaad misschien geen slecht idee om terug via de ggd hulp te zoeken.

Kop op meid, je komt er wel doorheen!

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:49

Woow wat krijg jij veel te verduren zeg! Hou je taai, en kop op!
En probeer toch positief te blijven, en probeer erover te praten. Zoals je al geziem hebt... het lucht op en er zullen altijd mensen zijn die naar je willen luisteren en zo nodig helpen.

Heel veel sterkte op 31 maart

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:54

Nou zeg, jij krijgt het wel voor je kiezen..
Ondanks alle tegenslag..probeer te genieten van de mooie dingen die je tegenkomt.
Ik zag 2 prachtige paardjes in je profiel staan..Hopelijk bieden zij je troost en kun je daar even je zinnen verzetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:25

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het helpt mij enorm.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:01

jeetje en ik dacht dat ik veel had meegemaakt. ik zal aan je denken als je weer naar t ziekenhuis moet. heel heel veel sterkte

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:07

meissie, dat is een heel verhaal.
Wat een trieste en enge dingen allemaal!

Ik snap dat je je erge zorgen maakt om dat bultje.
Maar het kan ook andere dingen zijn. Kan bv ook een ontstoken lymfeklier zijn ofzo.
Probeer positief te blijven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
We duimen voor je!

Sterkte.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:18

Zo wat heb jij al erge dingen meegemaakt op je jonge leeftijd. Heel veel sterkte, en hoop dat alles weer goed komt voor je meis!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:27

Ontzettend veel sterkte, wat maak jij een hoop mee in je jonge leventje! Vind het knap dat je desondanks zo sterk blijft :j Heel veel sterkte en geluk vast in het ziekenhuis, ik ga voor je duimen dat het allemaal goed komt en dat de ellende daarna over is :j

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:37

Pff meissie, dat is niet niks wat jij allemaal hebt meegemaakt := ...
Ik hoop dat je ondanks alles toch de kracht kan vinden om positief te blijven; sterkte iig :(:) !
(Wat heb jij een gave paint in je profiel staan zeg! Je eigen paard is ook een mooi beestje :) !)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 01:40

Van mij ook heel veel sterkte! Dat is echt een hoop om te verwerken!

Zal aan je denken. Mischien helpt dat iets!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 02:36

chelly12 schreef:
Maar ik vind het zo eng. Bang om geopereerd te worden. Bang dat het nu kwaadaardig is! Bang dat het verkeerd afloop.

Bedankt voor het lezen allemaal. Het lucht enorm op.
Groetjes, Chelly12

Ik heb je levensloop met respect en verwondering gelezen. Allemachtig zeg, jij en je omgeving krijgen het behoorlijk voor de kiezen. Enorm knap hoe je er mee omgaat. Zie je hoe sterk je eigenlijk bent?
Ik vind het terecht dat je bang bent, het is niet niks wat je nu te wachten staat. Ik wil je heel veel sterkte wensen en zal duimen voor je dat het allemaal goed komt en mee valt.
Voor jou een klein kadootje, een vlinder gaat zoals ie vliegt, ik hoop dat andere mensen je ook kleine kadootjes geven en je daarmee een beetje door deze tijd heen helpen.
Afbeelding