COPD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

COPD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 15:59

Hallo,

Voor 2 weken terug is er bij mij COPD geconstateerd. Erg confronterend want ik had gehoopt dat de klachten die ik had tijdelijk zouden zijn, helaas dus.

Vorig jaar April ben ik naar Marokko op vakantie geweest. Daar heb ik Kinkhoest opgelopen. Hier kunnen ze niets aan doen, geen medicijn die daar tegen helpt. Rust, rust en nog eens rust. Dat heb ik niet voldoende genomen. Ik dacht: het valt wel mee, ik moet door, ik zit net in het hoogseizoen, ik rust daarna wel, etc, etc.
Na het hoogseizoen (we hebben een vakantieboerderij in Z-Frankrijk) storte ik letterlijk in. Ik kon m'n ene been niet voor het andere zetten. Ik kreeg een pijntje hier, een pijntje daar, griepje, kuchje, hoestje. En die benauwdheid bleef maar aanhouden.
Voor een aantal weken terug ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een scan en nog wat onderzoeken en vervolgens werd er COPD geconstateerd. Ik heb veel informatie mee gekregen (helaas in het frans wat ik nog onvoldoende beheers) en ook veel op internet opgezocht. Vrolijk word je er niet van.

Ik ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn met COPD en hoe zij daar mee omgaan. Hoeveel last heb je ervan, hoe werken jullie aan de conditie (mijn conditie is nu 0 en moet echt gaan opbouwen), hebben jullie je eetpatroon aangepast en zo ja hoe dan? Echt alle tips en adviezen zijn welkom.

Alvast bedankt!!! ^)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:15

Jammer dat er geen reacties komen ...

Mijn man heeft COPD, dus ik weet er van. Vooruitzichten zijn idd niet fijn, maar iedereen is anders. Met goede medicatie kun je je vooruitzichten een heel eind verbeteren.
Heb je inmiddels ook medicijnen gekregen en hoe werken die? Voel je je daar beter door?

Anoniem

Re: COPD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:51

Ik heb net in het andere topic gereageerd, van Simodi.

XLeandrosX

Re: COPD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 11:55

Mindim: Ok ga ik even opzoeken.

Simodi: idd geen fijne vooruitzichten. Ik zit nog wel aan de bovenkant, dus moet dat proberen zo te houden. Ik heb idd de medicijnen ondertussen en voel me daardoor wel iets beter, maar moet echt nog conditie gaan opbouwen, die heb ik de laatste tijd verwaarloosd omdat ik zo moe was en zo weinig lucht had.
Gelukkig helpt de zon ook wel weer mee en komt hopelijk het mooie weer er aan.