Last van nek, fysio, of andere therapie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Last van nek, fysio, of andere therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 15:52

Ik heb al jaaaren last van mijn nek. Ik ben daarvoor al bij meerdere fysio's geweest, een osteophaat, iedereen had weer andere behandelingen en diagnoses.

Ik heb fibromyalgie, en dat zal er zeker iets mee te maken hebben. Toch denk ik niet dat dat de hoofdoorzaak is, ik heb sterk het idee dat dit er los van staat. Het zal altijd mee helpen aan meer pijn, maar ik denk niet dat het er uit voort komt.

Wat er ook aan de hand is, ik heb er veel last van. Dagelijks. Ook veel hoofdpijn en migraine achtige klachten. Mijn vader heeft migraine, en dit lijkt er veel op, al moet ik zelden overgeven, en hij elke keer. Ik denk dus niet dat het echt migraine is, omdat hij het in aanvallen heeft, en ik dagelijks. De klachten lijken er veel op in ieder geval.

Ik ben gemasseerd, gekraakt, heb oefeningen gedaan, noem maar op, en niets hielp. Of het hielp even, maar 2 dagen daarna was het terug. Ik heb het allemaal lang genoeg volgehouden, van een paar maand tot anderhalf jaar. Meestal was het ook de therapeut die aangaf dat het geen resultaat gaf.

Ik was er zo zat van dat ik nu ongeveer 2 jaar even het op zn beloop heb laten gaan. Het is niet erger geworden, maar ook niet beter. Nu heb ik wel weer 'zin' om iets te gaan proberen. Ik wil er sowieso even mee naar de huisarts, misschien dat er anders eens verder gekeken kan worden, want dat is nog nooit gedaan. Mijn vraag is wat ik nu eens voor therapie kan proberen.. Ik ben me er van bewust dat ik verschillende antwoorden kan krijgen, maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen. Ik kan er dan altijd uit pikken wat mij iets lijkt, en dan even overleggen met de huisarts.. Voor de meer alternatieve geneeswijzen sta ik op dit moment niet open. Ik ben benieuwd!

verootjoo

Re: Last van nek, fysio, of andere therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:58

Hoe langer de klacht aanwezig is, hoe lastiger het wordt ook voor een fysio/andere therapeut met de oplossing te komen. Je geeft aan dat kraken/masseren/oefeningen niet hebben geholpen. Dus ik denk niet dat je het in die hoek moet gaan zoeken. Gepruts aan je lijf gaat je waarschijnlijk niet helpen.
Zelf zou ik meer voor een actieve oplossing gaan. Sport je toevallig al?
Ik heb zelf goede resultaten gezien met het intensief (2x pw) sporten onder begeleiding van de fysio. Je doet dan een oefenschema om je schouder/nekspieren te versterken. Verder werk je dan natuurlijk aan je algehele conditie wat altijd goed is voor je lichaam. Je doorbloeding komt op gang, je lichaam raakt gewend aan belasting, en de belastbaarheid van je lichaam vergroot je daarmee. Ook werkt dit heel goed voor je fibromyalgie ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 16:06

Ik rijdt paard, wandel best veel, ik fiets.. Ik heb dik anderhalf jaar lang een intensief revalidatie programma gevolgd voor de fibromyalgie, wat ook sterk gericht was op mijn nekklachten, maar ook daar veranderde niets mee. Het was dus wel onder professionele begeleiding. Ik ben er verder wel enorm van opgeknapt, waardoor ik dus ook gewoon kan sporten en mijn dagelijkse bezigheden kan doen. Soms natuurlijk wel in aangepaste vorm, maar toch :D

Ik kan niet merken dat sporten/bewegen invloed heeft op mijn klachten. Soms word het erger, soms word het even iets beter, maar 2 dagen erna is het weer terug, en vaak blijft het gewoon gelijk. Best frustrerend moet ik zeggen :o