Kappersvraag; goede shampoo voor droog haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Kappersvraag; goede shampoo voor droog haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:58

Hallo ;)
Eén jaar geleden was ik nog donker bruin. Inmiddels ben ik weer richting mijn eigen haarkleur aan het werken. Doordat mijn haar gebleekt moest worden heeft het een enorme klap gehad. De geblondeerde plukken waren kei lelijk. Nadat mijn haar iets aangesterkt was is er een spoeling over heen gezet. De spoeling zou na 24 wasbeurten eruit zijn, maar is er nog steeds niet uit. Hoe kan dit??? En wat kan ik er aan doen, zodat hij er alsnog uitgaat. Mijn haren wil ik namelijk verf vrij hebben en ik denk dat die lelijke blonde plukken er nu wel uit gegroeid zijn.

Inmiddels is mijn haar blond en draagbaar. (Lees: ik kan het gewoon los dragen en hoef het niet te verbergen in een staart). Ik gebruik shampoo van het merk Wella, officiele kappersshampoo. Hier heb ik ook het masker van. Nu ik dit een halfjaar gebruikt heb, ben ik opzoek naar een andere shampoo. Niet omdat ik niet tevreden ben, maar ik verwacht dat er misschien nog betere shampoo's zijn. Verder zijn andere tips ook welkom om mijn haar weer snel op mooi niveau te krijgen. (Ik was het 2keer in de week, zet na iedere wasbeurt een masker in mijn haar. Gebruik serum, ga niet met nat haar slapen. Ik heb een borstel van echt varkenshaar enzovoort)

Alvast bedankt!

benangelique

Re: Kappersvraag; goede shampoo voor droog haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:06

mixje maken van 2 eieren en olijfolie. insmeren, omwikkelen met allu-folie, 3 kwartier in laten trekken en dan uitspoelen en wassen (2x moet afdoende zijn)
superzacht haar is het resultaat!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:09

Mijn haar was ook behoorlijk onhandelbaar, kon beter een pruik van stro opdoen want dat zag er wss beter uit :Y)
Maar ik gebruik nu een tijdje de shampoo, cremespoeling en masker van nivea, beauty care, en moet zeggen, t helpt echt :)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:19

Oké.. Ja ik had de producten van de drogisten bij voorbaat maar opgegeven. Tenmiste ik ging er van uit dat de kappersproducten beter waren. Mrja de kappers preizen natuurlijk ook alleen hetgeen wat hun verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:55

Ik heb shampoo en conditioner van Keune, de Care lijn.
Ook speciaal voor droog en beschadigd haar. ( heb een beetje hetzelfde verhaal als jou :+ )
En ben er echt super tevreden over, ik begin écht verschil te merken :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:00

de gouden serie van nioxin. En het hair repair masker van nioxin. Ze hebben ook een gouden lijn van haar styling voor droog haar.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:03

Keune is een goed merk,
En goldwell, en dan de inner effect lijn. Goed geconsentreerd, zijn verschillende versies van. Ik werk ermee in het kapsalon en ben er tevreden mee. Krijg er ook goede reacties over.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:42

Kanelly: Kan je ook ongeveer omschrijven hoe je weet dat het écht werkt?

Ik hoor veel verschillende merken. Ik vind het een beetje kostbaar om ze allemaal uit te gaan proberen.. Ga nog even verder onderzoeken, welke eventueel voor mijn haar beter is dan WElla.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:45

ik heb ook stro haar en gebruik altijd gliss kur van schwartskopf
die oranje, daar heb je ook maksertjes voor die ik wekelijks gebruik

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:47

Ik gebruik ook Nioxin werkt echt super bij bos krullen is niet droog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:18

Euh hoe weet ik dat het goed werkt :+
Haar is zachter, glanzender, minder pluis.... iets wat niet lukte bij een 'gewone' drogist shampoo...

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:29

Wil je echt een super goed merk hebben moet je voor Alterna gaan (is ook wel erg prijzig maar dan heb je echt iets!!) vind je dit te duur dan is redken/Matrijx of Fuente erg fijn!!
Ik heb door de jaren heen met veel merken gewerkt (Wella, Fuente, Alterna, Matrix, Redken, Clynol, Swarzkopf, L'oreal) en deze merken werken echt!!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:37

ik ken het probleem, shampoo's, wax etc alles al geprobeerd en overal
kreeg ik weer pluis haar van |(
nu gebruik ik elvive intens-glad van l'oreal (orange vepakkingen)
daar zit nitrileum in wat het haar erg glad en soepel maakt.
gebruik shampoo en nadien de cremespoeling.
bij de kapper hadden ze ook een spulletje met nitrileum maar dat was veel duurder, toen ben ik daar naar opzoek gegaan en zit dus ook bij die orange producten van elvive in!
en als ik ga fuhnen of met stijltang, dan gebruik ik de elvive nutrileum serum
laatste is wel duur maar heb nu ook vergelijkbaar product ontdekt: charles worthington,
maxium shine serum (kruidvat)

succes ermee!
owja en de wax gebruik ik huismerk van de hema...al jaren!werkt bij mij beste van allemaal.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:49

Ik heb een geblondeerde bos hooi op mijn hoofd. Ik heb een thuiskapster, en na het blonderen krijg ik dan altijd verzorging erbij.

Ik gebruik inmiddels alles van de Hema!!! Jawel! En het heeft bij mij op mijn hoofd nog effect ook! Tegenwoordig pluist mijn haar niet meer zo! Gebruik ook eigenlijk alles. Van shampoo, tot masker tot haarlak.
Bevalt me zeer goed, en de prijs is nog fijn ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:57

Mijn kapster geeft het advies voor de mensen met een minder dikke portomonnee de producten van de HEMA aan. Overigens doet een goede kennis die dermatoloog is ook!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:34

de betere kappers merken zijn; Matrix, Sebastian, L'anza, Redken en Tigi

Moet je even via de site's kijken welke salons bij jou in de buurt deze merken verkopen.
Pluizig poreus haar wil niet altijd zeggen dat je haar vocht tekort komt je kunt namelijk ook proteïne tekort hebben (voelt je haar als het nat is meestal een beetje sponzig/snotterig aan). Dus laat je goed adviseren bij de kapper of laat je haar daar eventueel wassen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 19:01

Kanelly: dankje!
mywayzidane: Gelukkig! Dan heb ik iig niet voor niets zoveel geld verspandeerd aan mijn Wella shampoo
kissmeB: bij het stijlen gebruik ik serum van de kapperswinkel. Weet even niet hoe het heet. Kost 20 euro voor 50ml, erg prijzig. Maar ik zweer hierbij :D

Het is niet zo dat mijn haar veel pluist ofzo. Maar nu begint het weer gezond te worden en wordt het dus heel snel vet. De bovenkant van mijn haar is opzich al wel oke, maar de onderkant waar de verf dus nog in zit moet er volgens mij gewoon af geknipt worden. Kan geen shampoo tegen op ;)

Maar heeft iemand ook nog een idee hoe ik de restjes van mijn kleurspoeling eruit kan krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:42

Hmm, meestal red je dat wel met Head&Shoulders....
maar ja, met de conditie van jouw haar is dat niet aan te raden :+
Ik denk dus dat geduld hebben de enige optie is... :(:)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:52

Hoezo lukt dat wel met Head&Shoulders?? Gebruik die shampoo nooit, dus weet er ook niets van.

ik denk juist dat doordat mijn haar zo poreus was, het er gewoon ingetrokken is. Dan zal het er dus uit moeten groeien.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:14

ik denk dat jij de serum van biosilk gebruikt (komt tenminste overeen met de prijs in m'n hoofd)
Wat ook misschien wel leuk ios om te weten (dan weten jullie ook meteen waarom de shampoo's bij de kapper duurder zijn) Heeft een tijdje geleden een stuk over in een (kappers) tijdschrift gestaanin een shampoo bij de drogist (die echt niet slecht zijn, anders mochten ze niet verkocht worden) zit 70% water in en 30% reinigende en verzorgende stoffen en in een shampoo bij de kapper is dit precies andersom.
Ook is het zo dat het echt niet alleen maar aan de shampoo ligtwant een shampoo opend je haarschubben en haald dan alles eruit (vet stof enz.) (vergelijk dit b.v met een open dennenappel) doe je er geen conditioner in (die de haarschubben sluit) dan blijven ze open staan en oogt je haar nog droog en kan het vuil er ook sneller in. Gebruik dus ALTIJD een conditioner ook mensen die slap/dun haar hebben..... je moet dan alleen wel een conditioner nemen die op jou haar past.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:15

naats de nioxin shampoo en scalp gebruik ik inderdaad ook alles van de hema.
vooral die curl booster is super spul.