Niet kunnen slapen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CandyQueen

Niet kunnen slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 04:11

Hay!
Ik zit met een probleem. Ik ga altijd om 10u slapen, en ik sta altijd op om half 7. Nu is het de voorbije 2 maanden zo dat ik meestal rond een uur of half 2, 2u weer wakker word. Soms ben ik dan een uurtje wakker en soms de hele nacht. Zo ben ik momenteel ook al weer 2u en 40 minuten wakker. :')

Uit verveling en een groot gebrek aan moeheid heb ik m'n iPod er maar bijgenomen en ben ik beginnen bokken. :o dit doe ik niet altijd hoor. O:) Over enkele uurtjes staat er mij weer een hele dag school te wachten, en normaal zou ik dan toch wel moe moeten worden, maar uit ondervinding weet ik dat ik gewoon weer om 10 ga slapen, om 2u weer wakker word en zo gewoon altijd verder.

Ik kan hier echt totaal geen reden voor vinden. ;(
Is er iemand die misschien een idee heeft?

xoxo.

Anoniem

Re: Niet kunnen slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 04:39

Gewoon later gaan slapen, dan zal je ook doorslapen.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 04:49

Anthea schreef:
Gewoon later gaan slapen, dan zal je ook doorslapen.

Lukt ook niet. :n Ook dan word ik na een paar uur weer wakker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 06:17

waarom word je wakker dan?
moet je plassen, heb je dan raar gedroomd.
zit je ergens mee?
dan word je vaak ook wakker.

het is trouwens heel normal hoor om 2/3x per nacht wakker te worden,heeft te maken met de verschillende fases in je slaap.
beste is gewoon om wel weer in je bed te gaan,als je ligt rust je ook ga je er uit en allerlei dingen doen dan went je lichaam daar weer aan.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 07:15

Nee, ik word zonder enige reden wakker. Dan blijf ik gewoon in bed liggen, en na een uurtje neen ik er meestal wel iets bij om te doen. Ook al heb ik sinds half 2 deze nacht niet meer geslapen, ik voel me gewoon springlevend. Dus tot nu toe heb ik er behalve de urenlange verveling niet echt last van. :)

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 07:30

Dit hou ik even in de gaten, ik heb het n.l. ook.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 07:44

ik heb altijd gewoon moeite met inslapen..

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 07:51

ik heb dit met periodes.
dan kan ik een aantal weken niet slapen, en als ik dan in slaap val word ik 100x wakker.
maar, bij mij zijn het periodes, het gaat ook weer weg, misschien is dit bij jou ook het geval?
mijn moeder heeft het trouwens ook, misschien 1 van jouw ouders ook?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:06

Ja,hier nog 1. -O-

Tegenwordig ga ik gewoon pas om half 2 naar bed,dan slaap ik enigszins door.
Als ik eerder naar bed ga,ookal ben ik hardstikke moe,wordt ik 's nachts gewoon wakker.
En als je té lang in bed blijft liggen,wordt je zo onrustig en gefrustreerd dat je niet meer kan slapen.

Je zou buiten een frisse neus kunnen halen,en in het ergste geval sta ik om half 3 's nachts onder de douche.
Daarna ben ik wel ontspannen en kan ik met een boek op bed liggen.Meestal val ik daarna weer in slaap.

Als het probleem echt te lastig wordt,kan je ook 'slaapkogels' nemen,verkrijgbaar bij de drogist.
Die helpen wel goed,alleen ik weiger om elke dag zo'n ding te nemen :Y)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:17

Ik heb dit ook wel eens gehad en bij mij is het vanzelf overgegaan. Ik heb nu een periode dat ik 's morgens vroeger wakker word dan normaal. Ik kan niet meer lekker uitslapen zeg maar. Ook dit heb ik al eens eerder gehad en ook dit is vanzelf overgegaan toen.
Maar het is idd heel vervelend, hoop dat je er snel vanaf bent!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:20

Je moet vooral niet achter de computer gaan als je niet kan slapen want daar wordt het alleen maar erger van. Verder kan je beter pas in je bed gaan liggen als je je moe begint te voelen en niet eerder want dan word je eerder wakker.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:15

Te weinig suikergehalte? Zou evt. kunnen.

Veel lekker eten en drinken voordat je gaat slapen daar zal je wel mee in slaap kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:57

kensha schreef:

Veel lekker eten en drinken voordat je gaat slapen daar zal je wel mee in slaap kunnen komen.

Juist niet.. Daaruit haalt je lichaam vet veel energie waardoor je moeilijker in slaap zult komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:01

Bij 'De Tuinen' of andere natuurzaak kan je lavendel olie halen. Een paar druppeltjes op een spons naast je bed doet wonderen. Warm douchen voor je naar bed gaat met lavendeldoucheschuim
Mijn zoon van 14 slaapt ook als een roos tegenwoordig en vrienden van hem ook sinds de lavendel olie.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:21

_Tessaa schreef:
kensha schreef:

Juist niet.. Daaruit haalt je lichaam vet veel energie waardoor je moeilijker in slaap zult komen.

Vreemd ik moet altijd vreten als ik wakker wordt in de nacht en daarna val ik dan binnen 1 sec de rest van de nacht in slaap.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:34

idd kensha ik ook hoor..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:45

Ik heb het er gewoon moeilijk mee dat ik altijd om half 2 à 2u wakker word. Of ik nu om 10u ga slapen of om 11u altijd rond een uur of 2.
Ik kan overigens niet gaan slapen als ik moe word, want ik word absoluut niet snel moe, dan doe ik even goed nachtjes door zoals nu. :n

@fjordjes
Ik lig gewoon in m'n bed met m'n iPod, dan kan ik rustig op internet. En ik kan eventueel gewoon in slaap vallen, maar ik word dus ook gewoon echt niet moe. :o

@ janouk
Ga ik zeker is proberen! :))

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:34

Heb ik ook last van de afgelopen 4 maanden bij mis er wel een rede voor mijn relatie is op de klippen gelopen en ik woonde samen nu woon ik weer thuis en sja slaap dus alleen is heel erg wennen...
Bij mij werkt het wel om mezelf flink moe te maken ik ga dus vaak savonds nog een uur lopen voor ik ga pitten werkt redelijk.
Ik zorg ook dat mijn hoofd goed leeg is,een dagboek kan wonderen verrichten.
Misschien moet je een snaar de natuurlijk winkel gaan die hebben vaak wel een thee soort die je kan helepen in slaap te komen....

Gr Gemma

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:38

Thnx voor de tip!
Ga ik ook maar eens opzoek naar een thee. :)
x

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:43

Doe je minder overdag? Ga na het avondeten nog een flinke wandeling maken buiten of ga iets anders doen buiten.

Ik wil wel een beetje ruilen hoor :D Ik ga ook om 10 uur naar bed en kan wel blijven slapen. Ik word nooit wakker 's nachts en moet echt de wekker zetten, anders slaap ik veel te lang.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:51

Nee ik doe overdag absoluut genoeg. :) Ik doe beroeps, dus ik sta gemiddeld 4u per dag op m'n benen om te werken. 's Ochtends doe ik meestal een half uurtje yoga, en 's avonds doe ik altijd een hoop buikspieroefeningen etc. Ik doe echt heus wel genoeg. :D Bovendien game ik ook heel veel. :') Maar ik word gewoon niet moe en slaap hooguit een uur of 3. :o

Haha zou ik nu ook wel even willen, lekker lang slapen. :')

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:27

Als je wakker wordt, gewoon lekker niks doen. Niet je i-Pod opzetten, niet internetten. Ogen dichthouden en denken; ook als ik niet slaap, rust ik uit, dus het maakt niet uit of ik slaap of niet. Liggen met je ogen dicht is ook fijn, beetje dagdromen...

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:34

Maar als ik niets doe begin ik net te denken, en dan word het enkel nog erger. ;( probleem mt n jongen en dat wil ik ook niet hebben. :\

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:21

Hermelijn schreef:
Als je wakker wordt, gewoon lekker niks doen. Niet je i-Pod opzetten, niet internetten. Ogen dichthouden en denken; ook als ik niet slaap, rust ik uit, dus het maakt niet uit of ik slaap of niet. Liggen met je ogen dicht is ook fijn, beetje dagdromen...

Oh,bij mij werkt dat echt averechts.
Hoe harder je niks doet,hoe harder je denkt 'ik moet nu slapen' ... hoe erger het mislukt.
Ik wordt er gefrustreerd van,en geloof me,na drie uur plafondstaren pak je liever een boek. :')
Als ik echt te lang blijf liggen,krijg ik rusteloze benen en een heel opgefokt gevoel.

Ik kan dan het beste even uit bed gaan,al is het maar om te plassen of wat te drinken.
De beste remedie voor mij is nog steeds een boek lezen.
Ik lees in bed standaard zo'n anderhalf uur voordat ik merk dat mijn ogen zwaar worden.
Elke avond,dus je begrijpt dat ik een boek per week verslind :=

Het is ook vaak zo,dat ik door zo lang te lezen,in mijn hoofd alleen nog bezig ben met het verhaal in het boek.
Als ik korter lees,of iets anders doe,ga ik nadenken in bed,en daar kan ik niet mee stoppen.
Het gaat dan om dingen als geld,maar ook om kleine dingetjes als de afwas,of de ramen zemen :roll:
Het is echt heel vervelend,ik had het als tienjarig kind al.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:22

CandyQueen schreef:
Nee ik doe overdag absoluut genoeg. :) Ik doe beroeps, dus ik sta gemiddeld 4u per dag op m'n benen om te werken. 's Ochtends doe ik meestal een half uurtje yoga, en 's avonds doe ik altijd een hoop buikspieroefeningen etc. Ik doe echt heus wel genoeg. :D Bovendien game ik ook heel veel. :') Maar ik word gewoon niet moe en slaap hooguit een uur of 3. :o

Haha zou ik nu ook wel even willen, lekker lang slapen. :')

Ik heb hier ook veel last van gehad, ben hiermee naar de dokter geweest en die raade mij aan om voor de tijd te gaan sporten. En dan niet een paar buikspieroefeningen maar gewoon echt fitnessen of hardlopen ofzo. Echt iets waar je jezelf mee uitput. Dit ben ik gaan doen en slaap uitstekend.
Ook heb ik toen van die homopatische tabletten genomen, maar daar moet je er steeds meer van innemen. Dus dat is ook geen aanrader.

Als ik 's nachts wakker word blijf ik gewoon stug liggen, en probeer nergens aan te denken en zo kom ik dan weer in slaap.
De DA vertelde mij dat je hier ook een therapie voor kunt volgen, zodat je hersenen onder controle krijgt bijvb. met het stopzetten van nadenken.
Als ik veel stress heb slaap ik slecht, en ga daar erg veel over nadenken, zelf probeer ik dan gewoon nergens aan te denken en meestal helpt dit wel.

Bij mij hielp het altijd wel als ik niet moe was en eigenlijk wel naar bed moest, even achter de pc gaan zitten of tv kijken of een boek lezen. Zelf vind ik dat je hier slaaperige ogen van krijgt. Dit moet je dan wel in bed doen zodat je niet weer je bed uit hoeft.

Hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen.