Ik heb er lang over nagedacht of ik een topic wou openen. Na gister avond doe ik dat toch maar.
Mijn probleem is dus dat ik heel erg bang ben. Ik durf niet te zwemmen omdat ik als de dood ben voor haaien of om te verdrinken. Ik durf niet in een lift want die kunnen vast komen te zitten. Ik durf geen wc op slot te doen want straks kom ik er niet uit. Ik durf nauwelijks te slapen want straks komt er brand of komen er monsters. Ik ben ook heel bang dat er natuur rampen komen enzo. Dat we allemaal verdrinken bijvoorbeeld. Ik ben nu zelfs bang dat de bus ontploft. Vroeger had ik hier niet zo heel veel last van maar de laatste tijd merk ik dat het echt mijn leven belemmerd... Als ik 's avonds naar boven wil kost dat enorm veel stress... Eerst doe ik overal de lichten aan, dan kijk ik om me heen en ren ik de trap als een gek op in de angst dat iemand mijn voeten halvege de trap vastpakt ofzo...
ga ik 's nachts naar bed kijk ik of de brandmelders het nog goed doen en doe ik overal alle stekkers eruit en ga ik naar mijn kamer. Daar kijk ik eerst achter de gordijnen en in de kasten of daar niets zit, dan kijk ik onder me bed en dan kruip ik helemaal onder de dekens.
Ik heb met mijzelf afgesproken geen enge films meer te kijken na dat ik een jaar terug The Grudge gezien heb. Sindsdien heb ik daar erg last van. Ik durf bijvoorbeeld nauwelijks meer naar de zolder enzo. Maar van films word ik soms zoooo bang, ik ben zelfs al bang voor Scary Movie
Het ging heel ietsjes beter sinds ik geen films meer kijk. Beter iets dan niets.
Nu vroeg mijn moeder gister avond of ik ook even wat kwam drinken. Ja gezellig maar ze was wel een film aan het kijken, geen probleem dacht ik. In de film zat een man op een kamer, er kwam rook onder de deur uit. Hij deed de deur open en ineens kwam er een vlaag vlammen over hem heen, waarna hij dus echt helemaal verbrand en zwart doodeng in het ziekenhuis lag. Ik ben toen weg gegaan en heb het van me afgezet... Tot in bed, toen keek ik naar de deur en ik dacht, wat als dat bij mij gebeurt? Hoe kom ik hier dan uit? Waarmee gooi ik het raam in? Overleef ik die val? Overleefd mijn moeder het wel? Wat zou ik zonder haar moeten? Met als gevolg van die gedachtes dat ik een angstaanval kreeg. Die nacht heb ik dus niet geslapen.
Maar vraag is dus, heeft een bokker die ook en wat kan ik er aan doen??
Groetjes!

Je ziet zelf denk ik wel dat je angsten niet reeël zijn je kunt hier met therapie goed mee geholpen worden.