kramp....auwauwauw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nati

kramp....auwauwauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 22:06

hallo,

Vanachtwerd ik ineens wakker en had ineens hele erge kramp in m'n been, nog nooit zo'n pijnlijke krampen gehad, in me hele onderbeen tot en met m'n voet, was gewoon aan het huilen van de pijn, het duurde ook zoooo lang..Is der hier iemand die weet waar kramp vandaan kan komen en hoe je het oplost...ben zo bang dat het vanacht weer terug komt...bleh...

Nijn

Re: kramp....auwauwauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:07

Goed strekken :)
En wanneer het weg begint te ebben je spieren ontspannen, veel mensen houden (onbewust) na kramp hun spieren zo gespannen dat ze daardoor weer kramp krijgen :)

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:08

Ach ik ken het :( Ik heb het vaak 's nachts, en dan soms in allebei m'n kuiten tegelijk. Ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar als ik het heb en m'n vriend ligt naast me, dan trekt ie soms aan m'n been en dan gaan het over.

Of als ik op m'n tenen ga staan.

amazone77

ze zeggen dat het komt als je calcium te kort komt.
maar dan zal je er denk ik vaker last van moeten hebben,krijgen.
wat je kan doen als je het hebt is tegen druk geven,dat is vaak het enige wat helpt,en ik weet hoe zeer kramp kan doen in je benen,heb ook een keer huilend langs mijn bed gestaan.....

Helma_Amber

Dat komt door een verkeerde houding/beweging van je spier. Of wanneer je de spier te lang in dezelfde houding hebt gehouden.
Ik wordt er 's morgens heel vaak wakker mee. Oorzaak: ik lig op de raarste manieren te slapen, ik ben net een kronkelende slang :o

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:10

Dat is echt zoo verschrikkelijk pijnlijk ja :=

Ik kan m'n been dan ook niet meer recht op de grond zetten als de kramp er in schiet en moet dan heel erg wrijven om het weer los te krijgen en dat doet toch pijn :=

Tja wat je er aan kan doen is in iedergeval niet gaan overstrekken en je spieren rust geven. Verder kan het altijd gebeuren. Die paar keer dat het er bij mij in schoot was in rust.
Als het vaak gebeurd kan het ook een tekort zijn. In dat geval is een bezoekje aan de huisarts verstandig maar gewoon een keertje kan altijd en iedereen gebeuren.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:11

Ik wordt eens in de zoveel tijd om de dag wakker met kramp in me kuit.. schreeuw het stipt 6 uur/half 7 's morgens uit van de pijn..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:12

Ik heb dit ook heel vaak gehad, gelukkig de laatste tijd niet meer. Het doet echt ontzettend zeer. Wat ik dan meestal ook heb is dat 1 teen helemaal gestrekt staat. Die moet ik dan weer krom doen of met mijn hand de tenen richting m'n knie trekken en dan gaat het weg. Soms heb ik het wel paar keer achter elkaar en voel het dan de volgende dag ook nog als spierpijn. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar het van komt.
Laatst bijgewerkt door sjanien op 12-03-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:12

het passief rekken van de spier wil wel helpen om het over te laten gaan. Dus met je hand bijvoorbeeld je tenen omhoog trekken, waardoor je kuitspier langer wordt (als je in je kuitspier kramp hebt). Verder zijn de wetenschappers het er nog niet over eens wat kramp precies is en hoe het komt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:13

Wat ook helpt is de antagonist aan te spannen, de tegen overgestelde spier!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 22:15

heb het wel eens gehad, maar nog nooit zo erg en dat het m'n hele onderbeen was...was echt een horror...eerst in m'n voet, wou ik dat ontlasten ging het door langs de zeikant van me scheen...toen me voet echt alles....

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:15

Heb het gelukkig al een hele poos niet meer gehad
* klopt even af *
Als ik het heb vlieg ik doorgaans m'n bed uit en loop een passen en duw m'n voet naar beneden en trek hem weer op.En dan kan ik meestal met een gerust hart weer gaan slapen.

Als je het vaker krijgt zou je eventueel magnesiumtabletten kunnen gaan gebruiken.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:18

Ik vlieg dan ook heel hard mijn bed uit, en hinkel half jankend rondjes door mijn kamer. :+
Auw, wat doet dat zeer ja!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:21

Nou, ik was een keer op vakantie op texel en sliep in het onderste bed van een stapelbed.
Ik kreeg kramp in mijn kuit, schrok dus wakker, vloog omhoog.....en juist ja, vloog weer net zo hard omlaag.Naast kramp in de kuit ook nog eens hoofdpijn erbij.

Ik heb trouwens wel met regelmaat kramp in een spier in m'n nek, die krijg ik er met geen mogelijkheid uit...iemand tips daarvoor??

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:21

Auw...herkenbaar indd...
Rekken moet indd werken...maar als je echt heel veel pijn hebt is dat niet leuk...ik ging altijd niet meer bewegen...echt niet slim :=
Als het echt zou komen door calcium te kort snap ik niet waarom ik het zo vaak en snel heb...ik eet zoveel dingen met calcium! :?

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:22

Ik duik al jaren en wat wij altijd doen bij kramp is je been strekken, vin pakken en naar je toe trekken.
Zo zet je spanning op je been en gaat het over het algemeen weg.
Je kunt zit zelf ook creeren door iemand je enkel te laten pakken en met een vlakke hand je voet naar achteren te drukken. Niet te hard natuurlijk !
Succes ermee !
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 12-03-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:23

ik heb hier ook heel erg last van!! ik krijg de kramp er ook echt niet uit door mn been te strekken en oprekken.. ik heb het aan mijn fysio gevraagd of die er niet iets tegen wist, hij zei dat het aan een tekort aan magnesium kan liggen, nu slik ik sinds een maand extra magnesium en ik moet zeggen dat het een stuk minder is, niet helemaal weg maar minder vaak en erg dan voorheen!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:23

Rechtop gaan zitten, je tenen pakken, en dan je benen strekken!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:24

Miss_m schreef:
Ik duik al jaren en wat wij altijd doen bij kramp is je been strekken, vin pakken en naar je toe trekken.
Je kunt zit zelf ook creeren door iemand je enkel te laten pakken en met een vlakke hand je voet naar achteren te drukken. Niet te hard natuurlijk !
Succes ermee !

Klopt :)
Met het behalen van je EHBO diploma krijg je ook kramp verwijderen!

En zelfs met duiken in je open water curses en resque cursus!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:26

Ik heb hier ook geregeld last van, bij mij komt het door knopen in mijn rug of benen. Daardoor is de doorbloeding dan heel slecht, en krijg ik kramp. Als ik net een behandeling heb gehad, zodat de knopen weg zijn, dan heb ik er ook een poos geen last van. (tot er weer knopen ontstaan ;) )

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:27

x_Jeanine_x schreef:
Miss_m schreef:
Succes ermee !

Klopt :)
Met het behalen van je EHBO diploma krijg je ook kramp verwijderen!

En zelfs met duiken in je open water curses en resque cursus!

Ik heb ze allemaal al ;) Duik dan ook al een jaar of 7
Maar klopt je krijgt ze inderdaad bij die cursussen

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 02:05

ik heb het ook wel eens, maar wat ik ook erg irritant vind is kramp in mijn teentjes, dan is het net of je tenen naar beneden getrokken worden, en als je er op leunt.. gaat de kramp weg

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:34

Dat heb ik ook af en toe, die kramp in mijn tenen.
Echt verschrikkelijk pijnlijk is dat. Meestal zijn mijn voeten dan erg koud.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:38

Auw herkenbaar! :7
ik heb het ook weleens snachts, en laatst ook
toen ik mijn laars uittrok. :\
je wil dan wel strekken maar op een of andere manier
is dattoch best lastig.
ik hoorde indd ook dat het kon komen omdat je te weinig
calcium binnen had ja.. of indd dat je te lang op de dezelfde
manier ligt. ;)
hoe dan ook. het is ergg irritant vind ik

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:39

mijn vriend werd deze week vannacht een keer wakker, en ging recht opzitten en allemaal kreunen, dus ik draai me om, en vraag wat is er... ooh ik heb kramp zei die haha, ik dacht dat hij niet goed werd ofzo, is het zon kramp... maar wel zwaar irritant