Toen ik laatst bij de kapper was, kreeg ik ook een compliment van de kapster, die zei "Goh, wat ziet jouw haar er goed uit zeg! Lekker vol en glanzend, wat gebruik je?" Toen ik zei dat ik John Frieda gebruikte, zei ze "Hmmm, dat ken ik niet". En begon gelijk over de producten van haar eigen salon te praten en me dat aan te smeren!!!
Daar werd ik wel een beetje
van want: 1.) Mijn haar ZAG er toch goed uit? Waarom dan wisselen? en 2.) John Frieda is toch een vrij bekend merk en naar wat ik begrepen heb, een redelijk bekende kapper, die ook behoorlijk wat bekende sterren doet. Ik kreeg zo'n beetje een visioen van het nemen van rijles, en dat je instructeur dan zegt: "Goh, je hebt je paard lekker aan het lopen zeg, van wie had je eerder les?" en dat je dan zegt: "Anky van Grunsven". Waarop je instructeur zegt: "Die ken ik niet".
Wat mij steeds opvalt is dat kappers altijd en eeuwig af lopen te geven op andere (commerciële) producten die je in de winkel kan kopen, en dat alleen de salonproducten goed genoeg zouden zijn. Ik geloof daar niet zo in. Sterker nog, ik geloof dat een merk als Andrelon ook een goede shampoo heeft, maar dat het je PERSOONLIJK niet kan bevallen. Mij bevalt het persoonlijk niet omdat ik er jeuk van krijg. Wil niet zeggen dat het slecht is!
Maar dat alleen salonshampoo's goed zijn, geloof ik niet
En John Frieda producten zijn ook niet goedkoop - Ik betaal ruim 9 euro voor een fles shampoo en nog een keer 9 euro voor conditioner. Ik doe er wel lang mee, maar dan nog.
Dus kappers - wie durft toe te geven dat commerciële shampoo's gewoon OOK goed zijn????

hihi
Maar het komt zo ongeloofwaardig over vind ik