Vreselijk pijn baarmoeder(oid),pijnstillers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vreselijk pijn baarmoeder(oid),pijnstillers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:07

Vorig jaar begon het al...heftige buikpijnen.Lijkend op ongesteld zijn.
Dokter geweest,en ja,ik had een soa...behoorlijk vervelend opgelopen ook... |(
Nuja,flinke antibiotica kuren gehad,daarna nog steeds heftige menstruaties(en dat terwijl ik een mirena heb,en daarvan juist lichte periodes had!).
Inmiddels een jaar verder.
De pijnen kwamen en gingen. Ik merkte een logica,ik kreeg pijn bij de eisprong en mijn ongesteldheid.
Tot ruim 2 maand terug.
De pijn is nu vrijwel dagelijks aanwezig. Het voelt constant alsof ik ongesteld ben,het zeurt,steekt. Heb in december een blaasontsteking gehad,dat was een andere pijn..
Maandag moet ik naar de dokter, ik ben vorig jaar ook al eens teruggegaan en toen zei ze "je hebt nou eenmaal kennelijk veel pijn als je ongesteld bent".
Nou,dat pik ik nu dus niet meer. Het voelt echt alsof er iets "niet goed zit".

Ik weet niet wat het is,ga dus naar de dokter..maar het zou zo fijn zijn,iets tegen de pijn.
Ik slik enorm veel ibuprofen en dit helpt geen zier.
kent iemand hier goede,sterke pijnstillers die wellicht ook met menstruatiepijn helpen? Misschien helpen ze dan ook tegen deze pijn??

MarliesV

Re: Vreselijk pijn baarmoeder(oid),pijnstillers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:10

Goede pijnstiller voor menstruatie pijn zijn Naproxen. Maar dit moet je op recept halen bij de apotheek.
Heb zelf erg veel last gehad van menstruatiepijn en dat was de enige pijnstilling wat hielp.

Denk niet dat pijnstillers de oplossing zijn en jij zelf ook niet zo te lezen. Gewoon goed aandringen bij de HA op beter uitgebreid onderzoek waar het vandaan komt.
Kan het zijn dat je SOA weer is opgespeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:12

Ik heb geen idee wat het is,ik vind het ergens ook wel wat eng. Zijn toch organen daar die ik wellicht nog hard nodig heb als ik een kindje zou willen(ooit).
ga zeker aandringen op beter onderzoek,maar ik moet zo een slaapdienst in en ik heb echt pijn..

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:13

Hmm, jouw verhaal klinkt als het mijne. Alhoewel ik nog niet constant echt heftige pijn heb, maar wel continue een zeurende pijn. Bij mij is het eigenlijk begonnen na plaatsing van de Mirena, was dat bij jou ook zo? Ik dacht dat het ook daarmee te maken had en door de HA werd mij ook aangeraden het nog even aan te zien, omdat het vaker voorkwam dat je na plaatsing wat last kon hebben. (Nu bijna een jaar geleden)

Pijnstillers tegen menstruatiepijn, volgens mij kom je dan bij de Aleve Feminax uit. En na wat zoeken Femerital, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Misschien toch een keer een echo laten maken?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:18

Was het toevallig Chlamydia?

Een vriendinnetje van mij heeft dit ook gehad en in jou verhaal herken ik haar verhaal. Heb je al bij je arts gevraagd om een verwijsbriefje naar een gynocoloog? Bij mijn vriendinnetje hebben ze uiteindelijk haar baarmoedermond bevroren (weet even zo snel de reden niet meer) met als resultaat dat ze minder 'bloedde' en minder pijn had. Op dit moment is ze weer aan de Mycroginon30 om een normale cyclus te krijgen.

Als ik jou was zou ik me niet laten bedanken met pijnstilling. Gewoon een doorverwijzing en volgens mij zijn ze verplicht je dat te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:21

*ril*
ja heb chlamydia gehad.Inmiddels dus zeker al een jaar terug.
De mirena heb ik nu al enkele jaren..in het begin nooit last van gehad.
Maar vandaag is het echt vreselijk,ik zit hier met tranen in mijn ogen van de pijn. Moet zo werken maar ga eerst maar pijnstillers halen om tot maandag door te komen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:28

Anoniem schreef:
*ril*
ja heb chlamydia gehad.Inmiddels dus zeker al een jaar terug.
De mirena heb ik nu al enkele jaren..in het begin nooit last van gehad.
Maar vandaag is het echt vreselijk,ik zit hier met tranen in mijn ogen van de pijn. Moet zo werken maar ga eerst maar pijnstillers halen om tot maandag door te komen.

Waarom bel je niet nu naar de dokter dat je een doorverwijzing wilt naar de gynocoloog? In de hoop dat je hier volgende week ook terrecht kan>? Ik heb geen idee hoe lang de wachttijden zijn.............................., maar als je hier al een jaar mee rond loopt lijkt het me behoorlijk 'zorgwekkend' om er af te komen met 'je hebt dit nu eenmaal'. Mijn vriendinnetje heeft hier ook een jaar mee rond gelopen...........................

Ik denk wel dat je er van bewust bent, maar Chlamydia test je vruchtbaarheid aan......................als de klachten niet ophouden lijkt het er op alsof er nog 'iets' actief is in je lichaam. Als jou arts je niet wilt doorverwijzen, kun je bijvoorbeeld ook om een vruchtbaarheidstest vragen oid. Dan kan ze niet zelf en MOET ze je wel doorverwijzen naar de Gyn
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 12-03-09 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:29

Ik heb de assistente net vanochtend gesproken en kan maandag bij de huisarts terecht. Directe doorverwijzingen geven ze niet. de wachttijden bij de gyn zijn lang,toen ik net mijn mirena had laten plaatsen heb ik daar ook weken moeten wachten voor ik op controle kon komen.
overigens was toen alles goed.
Ik loop hier inderdaad lang mee,het is een tijdje "verklaarbaar"geweest,namelijk precies met eisprong en ongesteldheid. maar dat is nu dus niet zo..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:45

Er is een aandoening waarbij het menstruatiebloed niet goed wordt afgevoerd en in de buikholte lekt? Ben de naam kwijt, maar dat geeft ook heel erge buikpijn. Attendeer je huisarts daar ook meteen op, hij moet het weten, maar zal er niet snel aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:47

Endometriose bedoel je, Tamary?? (niet dat ik weet dat het bloed dan in de buikholte loopt overigens....)
Advies; kijk erg goed uit met Naproxen. Lang niet iedereen kan hier tegen, het kan in sommige gevallen verschrikkelijke vochtophopingen (oedeem) en jeukende huiduitslag opleveren.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:52

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:08

ik heb endometriose, en daarbij lekt het menstuatiebloed niet in de buik maar heb je aan je baarmoeder of eierstokken bloedgystes die met je menstruatie meedoen (als een soort tweede baarmoeder) dat bloed kan niet worden afgevoerd en lekt in je buik.
je buik kan daar niet tegen en dus krijg je hefige pijnen en schieten je bloedwaarders omhoog.
als ze te groot worden of met te veel zijn dan worden ze weggehaald, om het allemaal onder controle te houden slik ik de pil door (dus zonder wachtweek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:09

Ja,endometiose. Dat heb ik al eens gezien op internet ja.
Ik word ook gek ongesteld,er komt vrij weinig bloed en wat er komt,is donker. pas de laatste dag kwam er wat 'roder'bloed.

Ik moet nu naar mijn werk en neem toch de naproxen gok maar. Ik functioneer anders niet,met deze pijn,en helaas kan ik me echt niet meer ziek melden(voel ik me ook niet slecht genoeg voor).

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:15

Ik heb ook chlamydia gehad, het ergste was dat ik niet weet hoe lang het al aan de gang was. Heb namelijk eerst meerder keren candida gehad.
Ik heb ook vaak krampen en pijn, maar heb vaak het idee dat dat met de ontlasting te maken heeft.

Waar heb je die pijn precies?
Ik werd een keer met een zere rug en zij wakker, ik had een niersteen. Dat doet zoveel pijn dat je ervan moet overgeven. Daar helpt ook geen ibuprofen tegen. Ze hebben bij mij op de echo geen niersteen gezien, wellicht had ik iets met mijn baarmoeder omdat als ik jouw woorden lees zou het nog best eens betrekking op mij kunnen hebben.

Ik zou naar de gynaceoloog gaan, ik zit er ook al een tijd over na te denken. Ik wil later kinderen, dus eigenlijk moet je geen moment twijfelen over zo'n bezoekje.

Hoe lang heb je chlamydia gehad?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:17

als je echt endometriose hebt kan je ook met pijnstillers niet funtioneren of je moet er zoveel innemen dat je helemaal van de wereld bent.
ik ben zelfs een paar keer opgenomen omdat de pijn niet meer te behappen was.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:22

1 op de 10 vrouwen heeft endometriose, en als je het heel erg hebt is de kans dat je geen kinderen meer kan krijgen, dus ik zou niet twijfelen over een bezoekje aan de gynacoloog.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:18

heeft het niet iets met je mirena te maken, mijn baarmoeder probeerde hem eruit te werken, met veel pijn als gevolg. Nu hij er uit is heb ik nergens meer last van.

Al zijn jou klachten wel anders natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:51

bedankt meiden voor de antwoorden.
Ik was 2 dagen werken. Had naproxen gehaald en dat hielp.
Vrijdag was het er niet en nu(net wakker)voel ik ook(nog)niks.
Maar ik ga hoe dan ook goed laten kijken en serieus vragen om een doorverwijzing.
Ik pb je even over de chlamydia BounceBabe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:32

Brr krijg kippenvel van zulke verhalen weet wat het is om daar pijn te hebben namelijk. Succes bij de dokter DC ik hoop dat ze je snel door kunnen sturen voor nader onderzoek. Ik zal mijn verhaal maar niet plaatsen want wil niemand onnodig bang maken, en heeft TS ook niets aan omdat bij iedereen de klachten weer anders zijn.