Zonnebank, hoe opbouwen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:48

Nou de titel zegt al genoeg denk ik :D

IK ben een zonnebank leek en sinds kort heb ik de volledige beschikking tot een zonnebank! Hiep hoi!
Maar hoe moet je zoiets opbouwen? Heb er laatst 10 min onder gelegen om te beginnen. Het is een enkele( dus even omdraaien halverwege)
En na hoeveel tijd ga je er daadwerkelijk iets van zien?

Dank jullie!

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:00

Na 2-3 keer zie je al verschil hoor ! :D
Maar licht er natuurlijk ook aan hoelang je er onder gaat..en hoevaak

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:06

Ik doe altijd om de dag kwartiertje in het begin.. en daarna een half uur om de 2 dagen.. en dan 1 keer in de week nog een half uur.


Zou wel goed je gezicht insmeren, de rest is nog niet zo belangrijk. :)

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:45

Ik ga 1x per week kwartiertje, maar ik raad wel aan elke keer een creme te gebruiken over heel je lichaam. Daar zitten voedingsstoffen in waardoor je huid gezond blijft en niet te veel uitdroogt.

Australian Gold heeft goede producten alleen zijn die wel erg duur, maar je hebt het ook van Biodermal of van de Kruidvat.

Het ligt ook aan wat voor zonnebank je gaat.
Hoe minder krachtig hoe langer je eronder moet om resultaat te zien.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:45

en nog een aanrader... ga ook als je draait goed op je zij liggen, want dat was ik weer eens vergeten en nu heb ik een bruine rug en buik, maar in verhouding witte zijkantjes :P vooral op de romp heb ik last van kleur verschil :P

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:47

Ik denk dat het ook wel belangrijk is wat voor type huid je hebt. Als je van jezelf uit snel verbrand moet je echt oppassen en het goed opbouwen. Beginnen met 12 min. en elke keer met 2 min. opbouwen. Als je nooit verbrand kan je wel gelijk 20 min. Mij is altijd gezegd dat je beter om de dag kort kan gaan dan eenmaal in de week heel lang. Maar ik verbrand ook wel super snel. ;)

lientjeds
Berichten: 1160
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Ergens tussen Gent & Lokeren (België)

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:50

Ik ga in het zonnecenter de 1ste x maar 6 min, betaal voor 8 maar dat is zelfs teveel.

Het hangt vooral af van jouw type huid en de lampen van de zonnebank.... kan je niet informeren bij de verkoper van de zonnebank?

Ikzelf ga dus enkel maar ih voorjaar es, want anders ben ik van de eerste zonnestralen zo'n kreeft dat ik een halve week niet kan slapen :(

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:06

Goed smeren hoor! Want echt gezond is het natuurlijk niet.

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:33

Frouk schreef:
en nog een aanrader... ga ook als je draait goed op je zij liggen, want dat was ik weer eens vergeten en nu heb ik een bruine rug en buik, maar in verhouding witte zijkantjes :P vooral op de romp heb ik last van kleur verschil :P


Whaha dat heb ik ook. :P
Ben te lui om altijd nog een keer op de zijkant te liggen. :o

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:28

Het hangt ook heel erg van de lampen af. Toen wij net een nieuwe hadden ging het echt veel sneller.

Nu met deze (redelijk nieuwe) begin ik altijd met 10 minuutjes, dan 15, 20, 23 en meer doe ik niet want ik verbrand echt :=

Anoniem

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:49

Ik ben nu 2 x geweest in de sportschool, 1e x 10 minuten en vandaag 15 minuten, ging prima. Volgende keer ga ik in dat ding waarin je moet staan :P Word je mooi gelijk bruin ;)

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:52

Frouk schreef:
en nog een aanrader... ga ook als je draait goed op je zij liggen, want dat was ik weer eens vergeten en nu heb ik een bruine rug en buik, maar in verhouding witte zijkantjes :P vooral op de romp heb ik last van kleur verschil :P

Maar als je van die uitstekende heupbotjes hebt zoals ik heb, dan ligt het op je zijkant niet bepaald lekker..
Ik ben dus ook altijd gezegent met witte zijkanten. :+

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 01:55

Dat zijkanten verhaal is inderdaad een goede tip :D Nooit bij stil gestaan. Ik verbrand niet echt snel, heb een vrij normale huid.. Maar waar moet ik mee insmeren? Speciaal zonnebankspul? Of een zonnebrandcreme met een speciale factor??

Er zitten net nieuwe lampen in, dat ding stond nl 1st te verstoffen bij een kennis dus geen idee hoe oud ie is...

Anoniem

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:08

Speciaal zonnebankspul.. Ik zou niet iets met een factor smeren, das zonde ;)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:12

Ik heb olie en creme wat werkt nou beter of maakt dat niet uit?

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:18

Volgens mij beschermd de creme meer, en ik heb gehoord dat je met olie sneller bruin word? :+

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:39

Ja amandelolie.. :P
Dan gaat het sneller.

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:45

Snelbruiner van biodermal, 2x in de week opbouwen met zonnebanken, elke dag heeft geen zin want je huid heeft tijd nodig om bruin te worden, i.v.m. de huidcellen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:48

fabeltjes zijn dat.

Het licht gewoon aan de ingredienten van een product of je snel of minder snel bruint.

Onder de zonnebank moet je een creme gebruiken zonder factor. factor is alleen tegen verbranden en die heb je onder de bank niet nodig.
Je moet een product hebben wat goed intrekt (dus geen biodermal of nifri want die trekken vreselijk slecht in) anders vertraagt ook het bruiningsproces.
De creme moet vooral vochtinbrengend zijn omdat je huid anders uitdroogt onder de zonnenbank.

Hoelang en hoe je moet opbouwen is onmogelijk te zeggen over het internet want daar moet je een huid voor zien.

Je moet in iedergeval minimaal 2 en maximaal 3 keer per week aan houden om een kleurtje te krijgen en minimaal 1 dag tussen het zonnen houden. En daarna kun je het met 1 keer per week bij houden.

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:50

__Nathalie__ schreef:
fabeltjes zijn dat.

Het licht gewoon aan de ingredienten van een product of je snel of minder snel bruint.

Onder de zonnebank moet je een creme gebruiken zonder factor. factor is alleen tegen verbranden en die heb je onder de bank niet nodig.
Je moet een product hebben wat goed intrekt (dus geen biodermal of nifri want die trekken vreselijk slecht in) anders vertraagt ook het bruiningsproces.
De creme moet vooral vochtinbrengend zijn omdat je huid anders uitdroogt onder de zonnenbank.

Hoelang en hoe je moet opbouwen is onmogelijk te zeggen over het internet want daar moet je een huid voor zien.

Je moet in iedergeval minimaal 2 en maximaal 3 keer per week aan houden om een kleurtje te krijgen en minimaal 1 dag tussen het zonnen houden. En daarna kun je het met 1 keer per week bij houden.


Buiten dat biodermal enorm goed voor je huid zorgt tegen de heftige straling, merk ik zeker wel dat ik bruiner word dan met gewone cremetjes..voor mij dus geen fabels

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:54

Biodermal zorgt enorm goed tegen de heftige stralen juist omdat het zo slecht intrekt.

Het laat een laagje achter op je huid waar het zonlicht op weerkaatst waardoor je slecht bruint.

Ik heb zelf een zonnestudio (en weet dus wel waar ik over praat) en heb geregeld klanten die biodermal smeren. Dat kan ik gelijk zien aan de plaaten met schoonmaken.

Mensen met andere creme smeren zich in, de creme trekt gelijk goed in, mensen gaan liggen, de creme zit in de huid (en verzorgd) en plakt niet aan de bank.

Mensen met biodermal (of nifri) smeren zich in, gaan liggen, door dat het slecht intrekt plakt al het product op de delen die de plaat raken aan de plaat vast, en waar het er op blijft liggen houd het de straling tegen.

Als je het een uur van te voren opsmeerd is het prima in getrokken als je onder de bank gaat, maar dan is de verzorging juist die je nodig hebt al een stuk minder.


Overigens leg ik dit verhaal ook altijd uit als ik zie dat klanten het gebruiken, Dan geef ik ze een proefje van een goedkope creme die wel goed intrekt, 9 van de 10 gooien de fles biodermal weg en nemen wat anders, na een paar keer krijg ik altijd de reactie dat ze het verschil inderdaad goed merken!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:01

Ik gebruik meestal Austrialan Gold, dat is wel erg duur, maar dat is wel heel goed en zit ook veel verzorgende dingen in.
Nu heb ik Ambrosia, die heb ik ook gekocht in een zonnestudio, was trouwens ook prijzig maar trekt supersnel in.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:02

overigens vind ik niet dat biodermal een slecht merk is hoor. Maar het product voor onder de zonnebank daar is niet over na gedacht. Bij biodermal denken ze (net als andere cosmetica merken) veel mensen gaan onder de zonnebank, dus stukje extra omzet. Maar ze komen niet uit de zonnebankbranch en weten dus helemaal niet wat een product een goed en geschikt product maakt voor onder de zonnebank.
Anders hadden ze wel een product gemaakt wat wel goed intrekt.

linda australian gold is inderdaad een fijn merk! Maar dat komt ook omdat dat een product is die wel door mensen uit de zonnebranche is gemaakt. Fijne van dat merk is dat ze in alle prijsklasse wat hebben.

Van 19,95 tot 159,95!

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:03

verveel je je niet dood in zo'n ding? :z

ik denk dat ik super claustrofobisch word..

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Zonnebank, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:04

lekker radiotje er bij aan doen! je kan een bank altijd open doen ook als hij aan staat! En in wat nieuwere type banken heb je behoorlijk veel ruimte dus valt mee