Stelling: Mannen moeten besneden worden om baarmoederhals...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Stelling: Mannen moeten besneden worden om baarmoederhals...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 08:47

kanker bij de vrouw te voorkomen?

Reacties van man en vrouw zou interessant zijn!

Tijdens een les cultuur, waar geloof meestal wel centraal staat, kreeg mijn leraar het over het Jodendom.
Hij had het erover dat alle jongens op de 8ste dag werden besneden. Dit was één van de gezondheidsregels (ofzoiets) uit hun geloof. Hij zei dat dit heel nuttig was omdat na zo'n besnijdenis een jongen/man een vrouw niet kan besmetten omdat er bij hem geen bacteriën kunnen achterblijven onder de voorhuid, omdat die eraf gesneden is.

Hij had het ook over cijfers, al ben ik ze vergeten, ze maakten indruk. Er was een groot verschil in vrouwen die mogelijk door hun man besmet waren die niet besneden waren en de vrouwen waarvan de man wel besneden was. Wat bleek, mannen die besneden zijn, zijn schoner, en dus minder schadelijk voor hun vrouw.

Stel nou, als jij erachter komt dat de kans 10 keer groter is baarmoederhalskanker te krijgen wanneer je een partner hebt die niet besneden is, wat zou je dan doen?

Zou je het wegwuiven? Of zou je overwegen je partner er mee te confronteren? Hoe zou je het brengen?

Verder heb ik me er nog totaal niet in verdiept, maar in tegenstelling tot een vrouwenbesnijdenis vind ik een besnijdenis bij de man eigenlijk wel heel nuttig en onschadelijk over doen komen. Verder weet ik niet wat nog mogelijke andere oorzaken zouden kunnen zijn.

Graag jullie mening, idee over deze stelling.

tita

Re: Stelling: Mannen moeten besneden worden om baarmoederhals...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:48

Ik ben wel een voorstander van een besneden pik :D

Vooral omdat het hygenisch is

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:49

Als iedereen zich zou beperken tot veilige seks, hoef je je ook niet af te vragen of je man jou kan besmetten, met òf zonder voorhuid...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:52

daar zit wel wat in....dan zou het aantal baarmoeder gevallen in islamitische landen ook lager moeten zijn...daar besnijden ze toch ook de mannen?

Volgens mij moeten daar cijfers van zijn....

Het zou een simpelere oplossing zijn dan dat gedoe met vaccins waarvan we niet weten of ze werken en wat de bijwerkingen zijn...
Ik ben voor.....snij er maar af...(niet alles natuurlijk...)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:52

In Amerika (waar 80% van de mannen is besneden) komt baarmoerderhalskanker meer voor dan in Nederland.

En je kan toch een condoom gebruiken?.
Het besnijden gaat nl. ook niet altijd goed, en "hij" kan ook wat ongevoeliger worden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:54

luxje schreef:
Als iedereen zich zou beperken tot veilige seks, hoef je je ook niet af te vragen of je man jou kan besmetten, met òf zonder voorhuid...

Jaaaaaaaaaaaa duhhhh dan moet je de rest van je leven met een condoom doen :r elke relatie kan uitgaan na bepaalde periode.
En ik heb geen zin om elke keer te laten testen.

Bovendien iemand die zijn geval niet zo goed wast, brengt ook veel zooi mee naar binnen dus doe maar besnijdenis

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:54

eens met luxje:
als je condooms gebruikt kan je partner je ook niet besmetten.
maar is het 100% zeker dat het verspreid wordt door je bedpartners?
volgens mij is roken ook een oorzaak...

(heb ff een linkje van een site, misschien handig)
http://www.e-gezondheid.be/baarmoederka ... s-inperken

hieruit lees ik dat seks op jonge leeftijd ook een oorzaak is..

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:55

luxje schreef:

Dit virus wordt al overgedragen door huid-huid contact van de geslachtsdelen, dus niet per se alleen bij seks.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:55

@kev... maar in dat geval heeft besnijden toch ook geen zin?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:57

siskeh schreef:

Als daardoor minder bacteriën rondwaren natuurlijk wel, want je komt wel eens tegen elkaar aan al voordat je echt seks hebt toch? ;)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 08:58

luxje schreef:

Ja, daar heb je een punt. Maar als je een langere relatie heb, aids/soatest hebt gedaan dan kun je best zonder vrijen. Het gaat puur om een bacterie onder de voorhuid die bij een vrouw verkeerde effecten te weeg kan brengen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:04

luxje schreef:

Worden er ook geen beebs meer geboren ;)

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:12

Tja, het is toch een systeem van de natuur om een ras/soort binnen de perken te houden... :D

Lesjes persoonlijke hygiene zouden ook kunnen helpen. Lijkt mij dat je als jongetje leert dat je je slurfje schoon moet houden, ook onder de randjes :D

Maar ja, tijdens de pubertijd en twintigerjaren slaan de hormonen op hol en denkt het overgrote deel niet meer na over evt. gevolgen van een wild sexleven.
Dat heet natuurlijke selectie. De mensen die wel goed nadenken en hun lichaam met verstand gebruiken en met liefde behandelen zullen stukken minder kans lopen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:12

Ik vind het nogal een ingreep, weet niet of ik dit echt zou eisen van mijn partner.... Zou een goede hygiene vanuit jezelf niet al een stuk schelen? (van de man dan)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 09:26

Mijn vriend heb ik de stelling voorgelegd. Hij werd akelig stil ;) :D
Hij zou het niet doen, hij zei: ik was 'hem' toch goed?! Ik ga me nooit laten besnijden.

Nou duidelijker kan niet. En ik ga er in mee dat hij een schone jongen is ;)

Ik kan me zijn reactie voorstellen. Ik zou me als man ook aangevallen voelen door zo'n vraag. Sterker nog, mijn mannelijk peil zou helemaal omlaag gehaald worden. Aan de andere kant denk ik, je hebt misschien wel ernstige invloed op het leven van je partner op een hele verkeerde manier. Geef je daarom? De laatste vraag is natuurlijk een hele kritische vraag, de vraag is, of die vraag nodig is om te laten beantwoorden...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:38

EeCee schreef:
Maar ja, tijdens de pubertijd en twintigerjaren slaan de hormonen op hol en denkt het overgrote deel niet meer na over evt. gevolgen van een wild sexleven.
Dat heet natuurlijke selectie. De mensen die wel goed nadenken en hun lichaam met verstand gebruiken en met liefde behandelen zullen stukken minder kans lopen.

onzin natuurlijk....ik ben 1,5 jaar geleden ook behandeld aan het HPV viris...ik had nl ook cellen die als ze wat langer zouden blijven zitten ook zouden uitgroeien tot baarmoederhalskanker

Ik heb helemaal geen wild sexleven achter de rug, heb op jonge leeftijd geen sex gehad, gebruik mijn lichaam echt wel met verstand maar zoiets is niet te voorkomen denk ik...

denk dat de mannen gewoon een lesje hygiene moeten krijgen....maar om ze nou meteen allemaal te besnijden vind ik wat ver gaan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:41

Kev schreef:
siskeh schreef:

Als daardoor minder bacteriën rondwaren natuurlijk wel, want je komt wel eens tegen elkaar aan al voordat je echt seks hebt toch? ;)

het ging toch om een virus?
het pappiloma virus...of vergis ik me?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:14

EeCee schreef:
De mensen die wel goed nadenken en hun lichaam met verstand gebruiken en met liefde behandelen zullen stukken minder kans lopen.

Leest dit wat duidelijker? ;)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:18

ik heb het goed gelezen hoor...maar het ene lichaam is nu eenmaal het andere niet...je kunt nog zoveel verstand en liefde hebben voor je lichaam....de ene is gevoelig voor dat virus en het andere niet....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:20

Als je die besnijdenis puur zou willen doen om de kans op HPV te verkleinen, is het veel zinniger alle jongens (net als nu alle meisjes van bepaalde leeftijgroep) te vaccineren tegen tezelfde virus stammen als waar nu de meisjes voor gevaccineerd worden.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:24

luxje schreef:

Hallow :)* , als je al jarenlang dezelfde partner hebt, dan ga je echt niet meer met zo´n rubbertje lopen klooien hoor. Kom nou zeg!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:28

Trieske_ schreef:
denk dat de mannen gewoon een lesje hygiene moeten krijgen....maar om ze nou meteen allemaal te besnijden vind ik wat ver gaan

Helemaal mee eens. Dat zou net zoiets zijn als alle meiden een prikje geven. :7

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:17

Ik zou niet zo goed weten wat ik met een penis zonder jasje zou moeten doen :\

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:19

Ik ben voor..
Ik heb een onderzoek gelezen waarin duidelijk bleek dat baarmoederhalskanker een heel stuk minder voorkomt in de joodse en islamitische gemeenschap..

@ vende.. dat zou ik ook niet goed weten..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:21

maar zijn er nog meer verschillen bij de joodse en islamitische gemeenschap?(in vergelijking met "gemiddelde" mensen)
of is het enige verschil in het sexleven dat de mannen besneden worden?