Help, wat moet ik nu doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyruss_

Help, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 08:36

Hoi,

Ik ben al een enige tijd ziek thuis.
Het begon met duizeligheden en misselijk.
Daarom heb ik mij natuurlijk ziek gemeld op mn werk. Maar waarschijnlijk was dat ook de boosdoener, waardoor ik ziek ben geworden. Ik heb die baan namelijk nog niet erg lang. Ik heb daar absoluut geen fijne werkplek; zit op de tocht, met de rug naar de deur (schrik me iedere keer lam als er iemand binnen komt), heb een piepklein bureau, kan niet overweg met mn collega's (leeftijds verschil, ik 20 zijn eind 40 en man) en ga zo maar door.
Op zich ben ik nu langzaam aan het opknappen natuurlijk. En ik voel me 's middags en 's avonds ook wel redelijk tot goed. En dan denk ik ook; ik ga gewoon morgen weer aan het werk. Maar iedere keer als ik 's ochtends wakker word, ben ik weer misselijk, heb ik koppijn en ben ik duizelig. Daardoor blijf ik dus wéér thuis.
Aan de ene kant durf ik ook niet zo goed weer te beginnen met werken. Ik heb absoluut geen zin en word er erg verdrietig van. Ik weet dus niet goed wat ik moet doen of moet gaan doen. Moet ik die baan opzeggen en wat anders zoeken. Of gewoon maar zo verder modderen.
Misschien dat ik vanmiddag nog even die kant op ga, als ik me goed voel. Maar denk het eigenlijk niet.
Ik ben benieuwd of hier mensen dit herkennen of mee hebben gemaakt.
Ik voel me er namelijk een beetje een sukkel door. En weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen.

Sorry voor dit hele verhaal. Ik moest het echt even kwijt. Zit er namelijk verschrikkelijk mee.
En voel me er ook stom om...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:38

Als je al zo wakker word van; ik heb geen zin enzo. dan blijf je dat gevoel houden.
Misschien beetje bang voor de reacties van je collega's als je er weer bent?
Ga er een keertje heen, ook al laat je alleen even je gezicht zien

Sterkte ermee :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:43

Wat een vervelende situatie, maar ik denk dat je zelf aardig door hebt hoe het zou kunnen zitten :j Het is algemeen bekend dat hoofd en lichaam elkaar erg beinvloeden, denk bijvoorbeeld aan het letterlijk ziek zijn van zenuwen of stress..Met andere woorden: je kunt je dus inderdaad ziek of minstens niet lekker voelen als je ergens flink tegen op ziet..Het zou heel goed kunnen dat dat bij jou en je baan ook het geval is, want zoals je het omschrijft zit je daar echt niet lekker :n

Ik zou toch als ik jou was een datum voor jezelf prikken en op die dag naar je baas stappen om uit te leggen waar jij mee zit..Dikke kans dat hij/zij hier begrip voor heeft en in ieder geval de praktische dingen (zoals het op de tocht zitten) kan verbeteren :) Mocht je je daarna nog niet op je plek voelen, zou ik toch een andere baan zoeken..naar mijn idee is het namelijk heel belangrijk dat je met plezier naar je werk gaat! Stel je voor dat je daar nog elke dag van je leven moet zitten! Succes!

Mars

Re: Help, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:16

Ben het helemaal eens met Corelli, je lichaam en geest beinvloeden elkaar gewoon heel erg en de zenuwen/tegenzin/etc om naar je werk te gaan kunnen je je echt ziek laten voelen en je ervan weerhouden te gaan werken. Ook vind ik dat je dit aan moet geven aan je baas, hij dient te zorgen voor een goede werkplek waarbij je niet op de tocht zit. Kan hij dat niet dan zou ik lekker uitkijken naar iets anders. Je brengt tenslotte een groot deel van je tijd door op je werk en als je het dan niet naar je zin hebt wordt dat wel heel lastig.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:32

Rens :D

is t toch niet wat die baan ? :( jammer zeg.

En idd zoals Mas hierboven ook al ze .. zou het gewoon eens tegen je baas zeggen .. misschien kan hij het een en ander veranderen aan je werkplek .. * andere plek. groter bureau?

dan zal ik het nog een itjdje aankijken en als het dan als nog niet lukt en de werksfeer wordt er niet beter op zou ik de knoop doorhakken .. want je werk is toch wel iets waar je hele dagen naartoe moet en als je dat al niet met plezier doet kun je misschien beter iets leuks anders gaan zoeken ipv dat je elke keer ziek bent! sucses er in ieder geval mee !

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:40

Jup idd. Had verwacht dat het hartstikke leuk zou zijn. Helaas dus.
Weet ook nog niet wat ik ga doen. Iets anders zoeken of niet. Had nog gebeld met mn oude stage (daar had ik het onwijs naar mn zin). Maar die hadden momenteel geen mensen meer nodig... Jammer. Daar voelde ik me namelijk gelijk thuis. Hier totaal niet.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:55

echt heel jammer voor je :( t is nu ook niet de makkelijkste tijd om zomaar een andere baan te vinden helaas ..

hoop voor je dat t hier beter wordt of alsnog een andere leuke job weet te vinden !
had jij trouwens die foto's van Wip nog? :D

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:58

Nee het was ook moeilijk om uberhaubt wat te vinden.
En nu heb ik wat voel ik me er niet thuis..
Balen.

Misschien vind ik wat anders, of kan ik een andere functie krijgen.
Maar vind het al moeilijk genoeg om aan te kaarten dat ik me daar niet prettig voel. Weet ook niet precies hoe ik dat moet gaan aankaarten.

foots van wip heb ik moet ze alleen ff online knikkeren. op mn mams pc. ik kan ze hier niet opkrijgen namelijk

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:09

nee idd dat zei je me toen ..

Snap best dat dat moeilijk is om daar over te beginnen bij je baas.. maar niks is vervelender dan dat je je niet huis voelt op je werkplek? misschien kan je baas er iets aan veranderen .. dat is al een van de redenen om het wel aan hem te vertellen, kan hij dat niet of wil hij dat niet weet je ook gelijk waar je aan toe bent en kan je een beslissing voor jezelf maken :D

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 14:20

Uhuh denk dat k alles op tefel moet gooien. Alles wat me dwars zit.
En tja word daar niet naar geluisterd, dan vertrek ik idd.
Al wil ik liever gelijk ermee stoppen,.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 02:15

jeejtje, ik had dit precies het zelfde met school. ik was een jaar of 9 en was dan niet lekker, tot kokhalzen toe, soms werd ik door mijn moeder gebracht zodat ze zeker wist dat ik op school was als ze ging werken, maar daar hield ik het een half uur vol, en begon dan ziek te voelen en soms kokhalzen, en dan mog ik weer naar huis, en daar voelde ik me weer helemaal goed.

misschien is dit niet precies zoals jij het hebt, maar herken het wel