ontzettende kiespijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

ontzettende kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 09:22

Sinds maandagavond heb ik ontzettende kiespijn. Ik denk dat er een ontsteking onder mijn kies zit. erg fijn dus. Gistermorgen naar de tandarts gebeld. En een afspraak gemaakt. Alleen, ik kan pas donderdag 19 maart (volgende week is dat dus) terecht.
Hoe houd ik dat vol? Ik kwam er vanmorgen achter dat ik haast niet kan eten, ik kan niet volop kauwen, ook niet aan de andere kant van mijn mond. Als de kiezen iets op elkaar komen, doet het al zeer. Kortom, AUW! :(
Wie heeft er tips? Tja, het handigste is dus om nogmaals de tandarts te bellen en dan probeer ik straks ook nog wel weer.
Maar goed, tot die tijd moet ik het wel vol zien te houden. Eigenlijk heb ik een flinke portie morele steun nodig :o

danielle1981

Re: ontzettende kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:24

he balen zeg! Zou inderdaad terugbellen en eisen dat je vandaag of morgen nog aan de beurt komt, want dit kan niet zo.
En tot die tijd; STERKTE!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:25

een tandarts heeft elke dag tijd gereserveerd voor pijnplachten

dus ik zou mooi terug bellen en zeggen dat het niet te houden is

succes!! en sterkte....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:26

Je hebt toch van dat spul waar je je mond mee kan spoelen? Ik weet niet of dat t werkt maar mss kan je t proberen..
En anders een pijnstiller nemen..

Hopelijk kun je toch eerder terecht. Maar voor nu even een flinke morele :(:)

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:27

Eisen is meteen zo erg, je kan terug bellen en het nog een keer voor leggen en dat jij je er echt niet fijn bij voelt en echt pijn hebt. En vragen of ze nog een plekje over hebben vandaag of morgen. Er zijn als het goed is SPOET plekken altijd. En anders vragen of er eventueel bij een andere tandarts naar gekeken kan worden.
Het is niet fijn kiespijn, maar je leert er wel van hoeveel je je mond gebruikt..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 09:38

heb net gebeld en ga zo weg! Kan om 10 uur! Joepie!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:40

Fijn, je moet gewoon echt aangeven dat je serieuze klachten hebt en geen week kunt wachten.
Hoop dat het snel opgelost is, kiespijn is echt heel vervelend.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:50

Nou, hoop dat ze het op kunnen lossen voor je, maar ik ben bang dat het een zenuw behandeling word...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:51

ill idd. je moet gewoon dezelfde dag nog terrecht kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:52

Cassidy schreef:
Fijn, je moet gewoon echt aangeven dat je serieuze klachten hebt en geen week kunt wachten.
Hoop dat het snel opgelost is, kiespijn is echt heel vervelend.

Een van de ergste pijnen ;)
Probeer zo snel mogelijk langs te gaan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:55

succes.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 14:20

Inmiddels ben ik alweer een tijdje in huis en heb de behandeling overleefd! Het was inderdaad een ontsteking en heb een algehele wortelkanaalbehandeling gehad. Gelukkig heeft de tandarts er genoeg verdoving ingespoten om een olifant plat te krijgen, dus ik lag vrij rustig in de stoel en heb bijna niets gevoeld. De tweede spuit verdoving spoot hij tussen wang en tandvlees en die deed wel erg zeer; ik had het idee dat de spuit er aan de onderkant weeruit kwam. Verder heeft hij geboord, foto genomen kanaaltjes uitgeboord en de kanaaltjes schoongemaakt met waterstofperoxide. Ondanks de verdoving kreeg ik dat wel weer mee. Daarna foto genomen om te kijken of de naaldjes er goed inzaten. daarna de krater opgevuld en na zo'n 40 minuten stond ik weer buiten. Er was iemand niet gekomen die een afspraak had van half 10 tot half 11. vandaar dat ik om 10 uur er tussen door kon. ikke blij, de tandarts ook. Hij had een hekel aan niets doen. Hij was nogal wel maf bezig die tandarts van ons. het is een heel aardige man. Op een gegeven moment kwam de afspraak van half 10 binnen, veels te laat. Dus hij daar naar toe en zeggen dat ze te laat waren. Even later komt er weer iemand aan de deur van de spreekkamer; een vertegenwoordiger. Dus hij diegene te woord gestaan. Komt hij weer bij mij terug, zegt die man: he wat lastig, we worden steeds gestoord, terwijl ik net zo lekker met jou bezig ben! :o Ik lag met mijn mond vol dingen en kon geen gevatte opmerking terug zeggen, maar die opmerking van hem klonk best raar.
maar de afspraak voor volgende week donderdag is blijven staan omdat er aan de andere kant een stuk kies is afgebroken. Daar heb ik verder geen last van, dus dat laten we volgende week repareren. Volgens de tandarts kon ik nog wel last krijgen van napijn. Maar dat zien we nog wel. Voorlopig is het een stuk beter als vanmorgen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:21

Ill ik ken het heb ook zoiets gehad ik ben als de dood voor de tandarts moet ook weer een nieuwe afspraak maken.
Maar je kan er last vankrijgen bijvoorbeeld als je verkouden ben etc.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:31

Het ergste vind ik altijd op zo,n moment dat ze steeds tegen je praten en je dan niks terug kan zeggen.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:47

moet jij nu die kies niet laten opvullen, ik kreeg er toen stokjes in, en dan moest ik na twee weken weer terug komen om de kies op te vullen

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:52

Ik weet hoe je je voelt! Is je tandvlees rood of opgezwollen bij die kies? dan heb je waarschijnlijk het tandvlees ontstoken. Mijn advies is gewoon om vloeibaar voedsel te eten, soep ofzo. En heel vaak en heel grondig je tanden poetsen.
Misschien als je echt heel veel pijn hebt dan kan een noodtandarts misschien iets voor je doen?? Ik vind het eigenlijk niet zo normaal dat je eerst een week moet wachten.

Ikzelf heb met enorme tandvleesontsteking gezeten. Helemaal rood dik en opgezwollen. Ik moet nu 3x perdag spoelen met corsodil en met een of ander spulletje kauwen. (niet geweldig maar goed) Ik kon helemaal niet eten :P Naja ik heb nu antibiotica, dat helpt wel heel erg. Maar ik denk dat jou tandarts wel weet wat het beste voor je is !

Succes !

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 22:50

patserke: nee ik hoef de kies niet meer op te laten vullen. volgens mij zit tie nu goed dicht. Ik heb het ook inderdaad een keer gehad dat ik een noodvulling kreeg en later terug moest komen voor een definitieve vulling. maar nu dus niet.

sethlover: nee het was geen tandvleesontsteking, echt een ontsteking eronder. Je zag er aan de buitenkant niets aan, ik voelde het alleen. in een berichtje erboven heb ik al beschreven wat de tandarts gedaan heeft en dat ik nu (bijna) van de klachten af ben. Heb nog wat napijn, maar ookdat trekt weg.