PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 18:45

Sinds enkele weken weet ik dat ik helaas PCOS heb.
Ben nu een beetje over de klap heen, en heb het wel zo'n beetje geaccepteerd, wat ik heel moeilijk vond..
Vanaf volgende maand willen ze me hoogstwaarschijnlijk laten beginnen met medicatie.

Nu ben ik erg benieuwd of er toevallig bokkers zijn met dit syndroom.
En natuurlijk of er ook bokkers zijn die ondanks dit syndroom toch zwanger geworden zijn, en zoja op welke manier?

Alvast bedankt!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 13:43

Topic heb ik alweer eventjes geleden geplaatst, maar er moet toch wel íemand op bokt rondlopen met PCO? :o

Ben ook erg benieuwd naar ervaringen met clomid. :)

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:00

Tja, ook hier een PCOS'er..... Waarschijnlijk zijn er veel meiden op bokt die nog niet eens weten dat ze PCOS hebben. Ikzelf ben er reeds een paar maandjes achter, maar zijn nog niet met medicatie begonnen.... Het moeilijke is namelijk dat ook mijn vriend verminderd vruchtbaar is, we zijn nu aan het uitzoeken hoe en wat we allemaal kunnen en willen doen!! succes iig met de komende beslissingen!

KimE

Re: PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:24

Ik ben er een maand geleden voor onderzocht en krijg maandag de uitslag. De gyn ging er wel van uit omdat ze zo'n kring zag op de echo. Ik heb primolut gekregen om mijn menstruatie op gang te helpen. Dat werkte wel, maar het is niet op gang gebleven zeg maar..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:17

Ik heb inmiddels ook alweer een paar kuurtjes primolut achter de rug. Het werkt idd bij mij ook eenmalig. De eerste twee keer wilde we afwachten of het meer op gang zou brengen maar helaas.
Heb net weer een kuur achter de rug maar ben alweer op dag 3 na de laatste pil en nog niets op gang gekomen. Hoelang duurt dit bij jullie gemiddeld?
Laatste keren was het telkens op de 2e dag maar nu dus niet. Erg vervelend, moet nl op CD 3 met clomid beginnen en ik kan wel zeggen dat ik daar erg naar uit kijk...!

Mijn gyn heeft overigens mijn vriend nog niet onderzocht, ze wilde het eerst zo proberen.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:18

Bij mij werkte het na 2,5 dag ongeveer. Maarja, dit was de eerste keer..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:36

ik heb ook pcos,
maar ben er momenteel niet zo mee bezig,
we willen wel kids, maar nu nog even niet
dus mirena geplaatst en gaan

heb een cyclus van 1 a 2 keer per jaar en dat is al vaak :+

maar hier dus geen ervaring met primolut, clomid en andere medicatie
dat circus staat me volgend jaar te wachten

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:14

mag ik nieuwsgierig zijn en weten wat het is?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 06:58

Hier kun je er meer over lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/PCOS

Ik heb wel meer cyclussen per jaar gelukkig. 1 a 2 per jaar is wel erg weinig!
Het is me eerder nog niet eens op gevallen, terwijl ik toch al 3,5 jaar van de pil af ben..
Voordat ik erachter kwam zat ik over de 140 dagen, maar zo lang had ik het nog nooit gehad.
Nu doet de primolut gelukkig zijn werk!

Mijn menstruatie is overigens op gang gekomen vannacht dus over drie dagen mag ik starten met clomid. :D Duurde dus iets wat langer dan voorheen, maar gelukkig heeft primolut zijn werk toch goed gedaan!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:46

Nathalie : 1 a 2 ...heel soms 3 is voor mij al veel :+
ik heb jaren gehad dat ik geen cyclus had
probeer het trouwens altijd maar heel positief te benaderen
geen menstruatie betekent ook geen gemieter met alwaysjes en obeetjes ;)

de nadelen komen vooral om de bocht op het moment dat de kinderwens flink aanwezg raakt

(okay, ook zonder KW zijn er ook nadelen , maar die zijn over het algemeen redelijk in de hand te houden...behalve dat afvallen , dat blijft een gevecht :roll: )

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 13:26

Ik heb dus eigenlijk helemaal geen symptomen op de beruchte kralenkrans, onvruchtbaarheid en onregelmatige cyclussen na. Ik ben erg slank, heb geen overbeharing en ook nooit veel puistjes gehad.. Dus 'gelukkig' heb ik verder nergens last van en waarschijnlijk is het daarom ook nooit eerder ondekt. ;) Je 'ziet' het niet aan me. Maar bij een inwendige echo was het meteen duidelijk...
Dus het is voor mij echt alleen nadelig voor de kinderwens. Gelukkig zijn er genoeg methodes om te proberen, maarja, ik had het liever niet gehad. ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:01

He jak, wat een naar bericht. Kan me indenken dat het echt als een klap in je gezicht aankomt. :(:)

Een vriendin van me heeft ook Pcos. Toen ze erachter kwam, was het echt een hoopje ellende. Ze dacht dat het nooit zou lukken (vriend had ook nog eens slecht zaad), maar is toch begonnen aan IVF. Bij de tweede terugplaatsing was het zo ontzettend raak. Ze heeft in december een prachtige gezonde dochter gekregen.
Sterkte met het verwerken van de klap en laat de hoop niet varen, meid. :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 07:19

Wat fijn voor je vriendin dat het gelukt is!
Ik heb op het begin ook gedacht dat ik mijn droom maar moest laten varen. Maar de wens is zo sterk dat dat niet zomaar kan natuurlijk. En gelukkig is er genoeg mogelijk en heb ik een erg fijne gyn die er helemaal voor wil gaan. :)
Wij zijn nu dus bezig met hormonen en hiervoor moet ik vaak op controle bij de gyn, en dat vind ik heel erg omdat het nu niet meer iets is tussen mij en mijn vriend. ;)
Maar ik blijf hoop houden, inmiddels ken ik veel meiden met PCO via een ander forum, en er zijn er ook genoeg met succesverhalen!
En het feit dat we nu met medicatie begonnen zijn, geeft mij heel veel hoop. Nu weet ik dat wij nu ook een kans hebben! ;)

Bedankt voor je berichtje. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:31

er zijn idd veel dames met pcos waar het wel lukt
dus idd niet zomaar de droom laten varen :)

zeker omdat je zelf ook wel een soort van cyclus hebt, is er in ieder geval al iets om mee te werken zeg maar

ik wil halverwege/eind dit jaar de mirena laten verwijderen , met de wetenschap dat het hier soieso wel eens heel lang kan gaan duren
eerste jaar samen zonder bescherming geen gevolgen gehad , ivm geen cyclus
de kinderwens is hier niet zo dringend....maar ja, als het nog wel even kan gaan duren , kunnen we maar beter bijtijds beginnen, zeker omdat ik inmiddels ook 29 ben :p

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 07:40

Maar, als je al weet dat je PCO hebt, dan kun je natuurlijk ook meteen naar de gyn stappen. :)
Je weet dat het zonder hulp niet zal lukken. Dat is toch weer een 'voordeel' vind ik. Bij veel wordt het pas later ondekt, als ze al jaren bezig zijn.
En met hulp van de gyn, kan het natuurlijk alsnog snel gaan. Er zijn vrouwen waarbij het de eerste ronde met medicatie meteen raak was. ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:25

klopt, hier is bij de gyn, HA etc allemaal bekend dat ik pco heb
en idd op het moment dat ik naar de ha ga dat het niet wil lukken, kan ik direct door naar de Gyn,
maar ik hoop dit jaar eerst nog aardig wat kg's kwijt te raken waardoor er weer dingen op gang kunnen komen zeg maar...dus sja
we zien wel hoe het loopt...we hebben geen haast