Aneurysma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Aneurysma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 12:00

Mijn tante is vorige week plotsling overleden aan een aneurysma in haar hoofd. Omdat dit zo plotsling was kan ik het nog steeds niet beseffen.

Ik was dus benieuwd of er meer bokkers zijn die hier ooit eens in omgeving mee te maken hebben gehad? Een familielid, kennis, iets... ?

Ik had hier nog nooit eerder van gehoord, dus ik ben benieuwd of het verder veel voorkomt. Ik ben erg benieuwd naar reacties :)

patserke

Re: Aneurysma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:11

is dit dat er iets knapt in het hoofd?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:17

Komt het wel op neer volgensmij (ik vind het moeilijk om uit te leggen).
Het werd op internet omschreven als een fietsband die je te hard oppompt, en dus op een gegeven moment knap.

En als het in de hersens knap, loopt het daar vol met bloed.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:18

Mijn vader heeft een aneurysma/hersenbloeding gehad..

Het is een soort uitstulping aan een ader die geknapt is..

Ze kunnen dit binnen een bepaalde tijd repareren door middel van coilen, via de lies naar de hersenen wat er dan precies gebeurd weet ik niet, want bij mijn vader is dit mislukt.

Of via je schedel, een klipje zetten op deze uitstulping om een volgende bloeding te voorkomen.

Even kort samengevat, mocht je nog vragen hebben hoor k t wel..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:20

Mijn opa loopt er inmiddels al 5 jaar mee. Bij toeval ontdekt in het ziekenhuis. Hij is hier inmiddels 3 keer aan geopereerd maar het lekt nog een beetje. Hij staat dus nog steeds onder controle van het ziekenhuis. Maar ze hebben het zo goed kunnen 'dicht' krijgen dat het nu acceptabel is.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:22

Ik las ook op internet dat met operaties maar weinig kans is dat het lukt.
Bij mijn tante kon het sowieso niet meer. Het gebeurde 's avonds voor ze op bed ging (haar man lag al op bed), en hij vond haar de volgende ochtend pas. Zij heeft daar de hele nacht gelegen, er was niet eens meer hoop op een operatie.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:24

Het ligt aan de toestand waarin je je bevind na zo'n bloeding. Mijn vader was nog heel "normaal"en had alleen erg last van hoofdpijn. Terwijl andere mensen gelijk overlijden of buiten westen zijn.

Volgens mij kan je binnen 72 uur geopereerd worden, en anders is het risico te groot op een nieuwe bloeding. Maar dit was 6 jaar geleden, dus misschien is het nu inmiddels anders.
Na een operatie moet je ook nog afwachten hoe het herstel gaat, want je hebt heel grote kans op een herseninfarct, door hersenkrampen als gevolg van het opereren tussen je hersenen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:28

Brrr...
Ik kreeg er al de kriebels van, en nu helemaal. Maar erg heftig...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:42

ik denk dat de dochter van mijn stiefvader hier aan is overleden, ze was 24.. had veel hoofdpijn, op een dag knapte er iets in haar hersens, en raakte steeds aan een ledemaat verlamt, en toen kwam ze in coma, hebben ze haar kunstmatig in leven gehouden, maar er was niks meer aan te doen

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:03

gecondoleerd met je tante Sense,

Ik heb over dit onderwerpvorige week ook veel overgehoord op mijn werk. De zus van een collega was hieraan overleden. Ik vraag me bijna af of jou tante diegene ook is. Namelijk ook friesland.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:26

Dankje thommie :)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:59

Mijn opa heeft hier ook erg last van. De artsen zeggen dat hij op een tijdbom leeft.
Ze wilden een netje operatief aanbrengen, maar de kans dat hij dat zou overleven,
was vrij klein. Daarom hebben ze ook besloten om de operatie niet uit te voeren.
Maar is een heel vervelend iets, want hij kan zowat geen inspanning meer verrichten,
een voorbeeld was dat hij voor iets moest bukken, knapte er een adertje boven zijn
oog.:S

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:59

Gecondoleerd met je tante.
Mijn oma heeft dit ook gehad. Ze kwamen er eigelijk bij toeval achter. 1 oog zat dicht en dat kon ze niet meer open krijgen. Ze zeiden dat het door ingegroeide wimpers kwam en daar is ze toen aan geopereerd. Maar daarna werd het oog nog niet beter en kwam ze bij een andere arts terecht. En die zag gelijk dat er meer aan de hand was. Bij mijn oma zijn ze toen via de lies naar haar hersenen gegaan. Wat ze dan precies doen weet ik niet maar ik geloof dat ze een soort ballonnetje ofzo erin plaatsen. Maar ze waren er gelukkig op tijd bij nog voordat het geklapt was. Het is alweer een aantal jaar geleden en ze heeft er verder geen last meer van. Alleen haar oog is nooit meer open gegaan.

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:22

Mijn moeder heeft dit ook gehad maar dan aan haar Aorta dus de grote lichaamsslagader. Die bestaat zeg maar uit 2 lagen en dit was uit elkaar gegaan, hij was ook al een klein beetje aan het scheuren. Je zag namelijk grote blauwe plekken op haar rug. Gelukkig is dit met rust en medicijnen genezen. Mijn moeder heeft bijna 6 weken in het ziekenhuis gelegen uiteindelijk. Ook moet ze nu nog steeds medicijnen slikken om haar bloeddruk omlaag te helpen.

Al met al is het een naar iets en ik wens je dan ook sterkte met dit verlies.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:53

Mijn opa had een aorta aneurysma en dat was ook bekend. Daar kon hij mee leven zolang het niet knapte. Maar hij kon niet geopereerd worden omdat de operatie te zwaar zou zijn. In juni van afgelopen jaar is hij gevallen en is het aneurysma geknapt. Binnen 3 uur is hij toen overleden. Het kan dus echt heel snel gaan.