Het leed dat zenuwbehandeling heet....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Het leed dat zenuwbehandeling heet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:54

Heb net mijn eerste zenuwbehandeling gehad bij de tandarts, blijkbaar moet ik nu nog 2 keer terug komen om het helemaal goed te krijgen, heb er nu al superveel zin in :+ Enne om het nog leuker te maken moet ik nog een sessie meemaken met een andere kies, het kan niet op ;)

wie moet er nog meer lijden bij de tandarts de komende tijd?

dovish

Re: Het leed dat zenuwbehandeling heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:58

Pff... vorige week een gaatje laten vullen waarbij de verdoving tijdens het boren toch niet zo goed bleek te werken. Auw! Komende woensdag mag ik voor een ander gaatje.
Een wortelkanaalbehandeling/zenuwbehandeling heb ik ook al gehad, maar dat gaf bij mij geen pijn omdat de wortel al dood was.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:59

wat vervelend. Ik ben gelukkig net klaar. Heb je er veel pijn aangehad tijdens de behandeling? Het is volgens mijn erg tandarts afhankelijk, want ik hoor altijd van veel mensen dat het erg zeer deed. Ik heb al 2 keer een zenuwbehandeling gehad en beide keren niks gevoeld tijdens de behandeling zelf. Volgens mij een kwestie van goed verdoven.
Uiteindelijk deden de scherpe randjes van dat dingetje waarmee ze rontgenfoto's maken nog het meest zeer.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:05

oh dat vond ik ook zo pijnlijk, die sneden echt in mijn mond, tong en wang!
nee het deed wel zeer bij mij, al was de wortel volgens de tandarts al dood ( beetje raar dat je dan nog zoveel voelt). Ze moesten een keer bijspuiten ook, ik heb altijd veel verdoving nodig.
Mijn onderkiezen doen nu trouwens ook pijn, terwijl daar niks aan is gedaan...raar!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:18

mijn tandarts verdooft gelukkig erg goed. Begint met 3 prikken. Geen greintje pijn gehad. Ben vrijdag voor na behandeling geweest. Verdoving was toen niet meer nodig, alleen heb ik nog steeds last van die scherpe rotte foto randjes.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:22

Ik weet hoe je je voelt!!! Heb zelf in 1 tand 5 keer een wortelkanaal behandeling gehad. De eerste 2 keer door een prutser. Toen die tand ook nog een klein beetje los ging staan ben ik gillend naar een ander gerend. Die heeft me aan de hand van foto's laten zien dat de eerste held het kanaal voor de helft heeft gevuld. Dus de andere helft was een broeinest van bacterien. Hoe krijg je problemen....

Daarna nog 3 herstel behandelingen gehad (die minder pijn deden dan de eerste 2) en nu zit mijn tandje gelukkig weer vast in mijn mond. Had er niet aan moeten denken om op mijn leeftijd een tand te verliezen met dank aan een prutser.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:30

Oh femke dat klinkt naar! Duh, dat klinkt logisch dat je dan een broeinest erboven krijgt, daarom maken ze het bij mij 2 keer open om te zorgen dat het volledig schoon is voor ze het definitief volmaken. Wat een pech had jij zeg…

Knuffeldier wat houdt die nabehandeling in dan als ik mag vragen? Bij mij gaan ze het tot 3 keer toe openmaken zo ver als ik begrepen heb…

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:14

oh oliebol.....verdoving is uitgewerkt en pijnstiller ook...dat doet zeeeer

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:27

Ja, je kan nog wel wat napijn hebben. Hoef je je geen zorgen over te maken, is normaal. Gewoon een asprientje nemen voor je gaat slapen, morgen vast een stuk beter!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:50

[LZP] > [MW]

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:50

Oh dankjewel Karl ;)

Femke, heb gisteren je tip opgevolgd en vandaag alweer een stuk beter inderdaad, godzijdank! volgende week heb ik de volgende...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:18

Ik heb het laatst ook gehad, 3e of 4e keer al.. :( Word er zo gek van, heb altijd wat als ik naar de tandarts moet..

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 19:54

Moest jij ook 3 keer terugkomen voor 1 behandeling? En hoe komt het, slecht gebit, slechte tandarts? Ik ben sinds ik weet van die wortelkanaalbehandeling heel wat nauwkeuriger, goede borstel, elke dag minimaal 2 keer poetsen, stokjes/flossen en naspoelen met mondspoeling…

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:16

heb net 2 weken terug mijn 3e zenuwbehandeling gehad, maar ben altijd blij dat het gebeurt is. Heerlijk, geen pijn meer.
Daarna moet ik 1x terug komen om er een definitiefe vulling in te zetten.
Ik heb hiervoor een mega slechte tandarts gehad dus toen ik bij deze tandarts terecht kwam wist ie niet wat ie zag. :oo
Hij heeft ook op foto's alles laten zien wat er zat, dat vond ik wel fijn dat ie het liet zien.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:34

Das ook nogal wat zonnebloem, en idd fijn dat je zelf hebt kunnen zien. Ik vind ook dat ze te ver kunnen gaan met dingen laten zien, ik hoefde die rager met zacht pusachtig materiaal niet bepaald te zien, en ze zei ook nog: normaal moet dit hard zijn! Werd spontaan misselijk….die tijdelijke vullingen zijn best vervelend vind ik, heel ruw!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:55

ik heb eigenlijk nooit last gehad van die tijdelijke vullingen, gelukkig.
Ben echt blij dat ik nu een goeie tandarts heb.
Dankzij mijn vorige ben ik dus nu 2 kiezen kwijt en 3 zenuwbehandelingen verder.
Hij geloofde me nooit als ik zei dat ik pijn had en op het laatst ging ik dus ook maar niet meer heen want hij zei toch dat dr niks was. En naar een ander durfde ik niet.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 14:46

Zonnebloem wat een nare ervaring…
Mijn vulling was ineens half weg ofzo iets dergelijks dus moest vandaag al terug voor de tweede behandeling. Ze gingen niet verdoven maar wel ‘diepte meten’, wat afschuwelijk!!!!! En ze spoten een of ander spul in mijn mond dat als chloor smaakte, heel vies…a.s. maandag gaan ze hem definitief vullen…ik haat het als mensen niet vantevoren zeggen wat er gaat gebeuren, dat scheelt al zoveel angst he!!! Zal het proberen uit te leggen de volgende keer…

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:11

aaa leuk de tandarts :D

heb nu 3 kiezen zenuwbehandeling gehad 2week terug :o
die spuiten pff vreselijk..
nou was ik er van af, moest verstand kies eruit, dus hup die vrijdag naar kaakchirurg vieze spuit in me gehemeltje brr...
nou ik dacht dat heb ik weer overleefd :D (ben doodsbenouwd)
kreeg ik in het weekend ineens verdikking in me tandvlees
werd dikker en dikker,en deed zeer!!
dus maandag heengegaan moesten ze het opensnijden kwam er allemaal rotzooi uit.. vreselijK!! en deed zeer pff..
nu moet ik over 2 week weer heen voor echte vulling... spannend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:17

Ook ik heb een zenuwbehandeling gehad. Twee keer.
Eerst keer was de kies al dood, geen verdoving, en nog niks gevoeld.
Tweede keer had ik een ontsteking, drie weken mee rondgelopen, met die pijn. Toen dach tik laat ik eens gaan. Kon ze niks vinden (Had een vervanger). Daarna weer teruggegaan, bleek die ontsteking zo ver heen te zijn, dat de hele kies dood aan het gaan was, en dat het helemaal zwart van binnen was := Ook die keer zonder verdoving gedaan, dat kanaal was al dood, waarin hij ging wroeten :)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:46

Als het dood is is het eigenlijk maar beter lijkt me, die van mij was zeker nog niet dood, brrrr

Wow zwart van binnen, wat een prutsers ook echt…is toch niet normaal hoeveel fouten er worden gemaakt….

Ik kan me helemaal niet concentreren op mijn werk…

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:45

ben erg blij met mijn huidige tandarts. Maar hiervoor zat ik ook bij een prutser. Het heeft met me meerdere bezoeken gekost voordat alles weer gefatsoeneert was.
Mijn vorige tandarts had me eigenlijk al een zenumbehandeling moeten geven, maar die heeft dat niet gedaan er gewoon een vulling opgezet.
Zat er eigenlijk over te denken of ik een klacht moest indienen of niet, hij heeft bij mij zoveel verpest. Ben niet iemand die snel klachten in gaat dienen, maar als iemand zo je gebit vernielt doet hij dat bij anderen waarschijnlijk ook. En eigenlijk moeten zulk soort mensen toch een keer tegengehouden worden.