duizelig met opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

duizelig met opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:40

ik ben altijd zo duizelig als ik ga staan nadat ik een poosje heb gezeten.

iemand hier nog meer last van en wat doe je eraan?

ik word beetje duizelig/ spikkels voor me ogen en dan een lichte ruis in me oren. ik loop altijd maar gewoon door want naar een meter of 2/3 is het weer weg maar het is gewoon lastig

aronneke

Re: duizelig met opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:42

Dan sta je waarschijnlijk gewoon iets te snel op. Probeer rustig op te staan, hopelijk zal dat schelen. Misschien heeft het iets met je evenwichtsorgaan te maken?

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:42

misschien zout te kort, of ijzer te kort.. ik heb het ook welleens gehad, probeer eens wat zoute drop te eten! Of rustig opstaan..;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:46

Het kan inderdaad gewoon te maken met dat je snel op staat. Dus probeer eens wat rustiger op te staan even paar sec. staan blijven en dan verder te gaan.

Als het blijft en/of niks verbeterd zou ik even bloed laten prikken om te kijken of je misschien een tekort hebt van 1 of ander.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:55

ik heb eerder vaak een lage bloeddruk gehad. de HA zei toen dat ik veel zoute drop moest eten. nu eet ik dat vaak en regelmatig als ik me niet goed voel maar kan me er klem in zoute dingen eten maar niks helpt.

klinkt misschien beetje vaag. maar als ik op sta spring (net doe of ik heel blij ben) ik vaak even. dan heb ik er geen last van. maarjah om nou hier voor een klant op te gaan springen.. :D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:02

heeft idd met lage bloeddruk te maken mijn zusje heeft dit ook. idd iets zouts eten zoute drop salmiak eten. En rustig opstaan de tijd nemen. sta je te snel op kan je ook flauw vallen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:31

Grote kans van dat het in verband staat met je lage bloeddruk.

Advies heb ik ook wel eens gehad van de dokter. Gewoon rustig opstaan dus en de gewoonte aannemen om tijdens het opstaan even iets als steuntje te gebruiken (voor het geval dat).

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:33

hunter87 schreef:
ik heb eerder vaak een lage bloeddruk gehad. de HA zei toen dat ik veel zoute drop moest eten. nu eet ik dat vaak en regelmatig als ik me niet goed voel maar kan me er klem in zoute dingen eten maar niks helpt.

klinkt misschien beetje vaag. maar als ik op sta spring (net doe of ik heel blij ben) ik vaak even. dan heb ik er geen last van. maarjah om nou hier voor een klant op te gaan springen.. :D

oww dat is goed te verklaren hoor!
door het springen/gekdoen span je hoogstwaarschijnlijk je beenspieren aan, waardoor je het bloed omhoog pompt om het zo maar te zeggen.
zelf ga ik niet gek lopen doen, maar ff mn beenspieren, en daarna buikspieren, goed aanspannen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:40

ik heb precies hetzelfde, komt inderdaad door een lage bloeddruk. Je kan er weinig aan doen, gewoon rustig opstaan

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:57

bienotje: tja ademen/hartslag is al een beetje vaag bij mij.
als ik op sta moet ik ook net inademen. ik heb namelijk een rusthart. zodra ik in adem gaat het goed, maar als ik uit adem gaat me hart in rust. daardoor heb ik al een onregelmatige hartslag. hij maakt daarna een extra klap om het weer goed te krijgen. heel lastig

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:40

He, ik heb last van exact 't zelfde! Niet van opstaan van een stoel (minder in ieder geval), maar van opstaan uit bed. En als ik dan m'n arm boven m'n hoofd doe, zie ik zwarte vlekken voor m'n ogen en val ik (bijna) flauw. Ik heb m'n bloeddruk laten meten, en m'n bloeddruk is normaal. :j

Ik ga toch bloed laten prikken. Kan een kwestie zijn van ijzers of suikers te kort komen.

Ik ben bijv. ook duizelig als ik buk, ga hardlopen, of de trap op loop. Inspanningen dus. :j

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:27

Herkenbaar!
Voorkomen doe je idd om langzaam op te staan, dus eest even zitten dan even stil staan en dan pas lopen.

En vanuit het probleem gezien is het heel verschillend, het kan idd liggen aan ijzer te kort, of verkeerde bloeddruk.
Maar het kan ook komen door stress etc.

oplossing: Langzaam opstaan ;)