Ruis en sirene geluid in mijn oren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Ruis en sirene geluid in mijn oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:20

Hallo,

Ik word gek :D
Sinds een paar dagen nu ben ik ziek, vast een griepje? en daarnaast ook erg verkouden.Door de verkoudheid ben ik helemaal dicht geslagen in mijn neus en oren. Vooral in mijn oren is vervelend, zo ging ik vanochtend even de paarden voeren. Maar ik hoorde de auto niet lopen, dat hij dus aan staat. Ook mijn knipperlicht hoorde ik niet en als mijn vriend iets tegen me zegt, mag hij wel schreeuwen anders versta ik hem niet.

Nu het vervelende is dat ik een irritante en luide ruis in mijn oren hoor (nee het is niet de computer die ik hoor :+ ), ook is het net alsof er een aantal ambulances of politieauto's met sirene aan voor mijn deur staat.

Het is echt strontvervelend en ik vraag me af wat ik nu aan de ruis kan doen?? Ik probeer regelmatig mijn oren te laten ploppen.. maar dit geeft geen resultaat. Overigens heb ik dit nooit eerder gehad, dus ik zou niet weten wat ik er tegen kan doen.

Anoniem

Re: Ruis en sirene geluid in mijn oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:59

Ik heb hier ook sinds kort last van, ze noemen het fantoom geluiden oid. Ik laat mn oren as vrijdag uitspuiten, kan ze net als jou ook niet meer ploppen.
Hoor je ook minder?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:24

Ik denk dat je zolang als je grieperig bent je er niet zo heel erg veel tegen kunt doen. Behalve dan je luchtwegen vrij houden doormiddel van bv stomen. Waarschijnlijk krijgt je gehoorgang dan ook wat verlichting.

Als het lang aanhoudt toch maar even naar de dokter. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:25

Even langs de HA voor neus / oordruppels misschien?
En wellicht helpt uitspuiten ook :j

Ik hoop iig dat het snel over gaat bij jullie en dat het niet iets blijvends is.
( mijn moeder heeft het permanent, tinnitus heet het en dat is idd iets waar je letterlijk gek van wordt )

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:32

Door de verkoudheid is waarschijnlijk de buis van Eustachius verstopt.
Neusspray wil dan wel eens helpen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:54

Bedankt voor reacties. Ik heb al wel middeltjes, zoals neusspray en dergelijke. Stomen kan ik inderdaad ook wel doen, met hete water in een bak en dan met mijn gezicht er boven hangen toch?

Kanelly, ik heb inderdaad ook iemand gekend die dat had. Dat is ehct iets wat helemaal niet leuk is :(:)

Chiqa, ja ik hoor ook minder!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:14

Het beste kun je er dan bijvoorbeeld wat dampo bij doen, dat geeft het beste resultaat. :)
Met je gezicht er boven en een handdoek over je hoofd, zo dat de stoom niet weg kan.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:17

De klachten die je hebt heeft waarschijnlijk met de griep te maken (verkouden, verstopte neus en zere oren). Stomen is idd goed, maar het heeft zijn tijd nodig.

Beterschap!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:32

Je buisje van eustachius zit verstopt. Ik heb het ooit een keer héél erg gehad en toen duurde het 6 maand voor ik weer normaal kon horen. Veel plezier ermee :+

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:24

Dat zijn inderdaad fantoom geluiden. Ik heb er ook chronisch last van. Bij mij ligt de oorzaak in een afwijking van het trommelvlies en de schade daaraan door veel te veel verkoudheden (ben zowat 10 maanden van het jaar aan het snotteren).
Kunnen ze niets aan doen. Gelukkig is het geluid bij mij niet zo scherp en de dagelijkse geluiden overstemmen de ruis gelukkig wel. Maar als het stil is, is het eigenlijk nooit stil. Ik let er niet teveel op.
Nadeel is wel dat ik bijvoorbeeld niet zomaar in een vliegtuig kan stappen wegens de schade aan de trommelvliezen (9 kans op 10 dat ze drukverschillen niet aankunnen en knappen). Nu heb ik het gelukkig niet zo op vliegen maar verre reizen zullen helaas niet kunnen.
In jouw geval denk ik ook eerder aan de verkoudheid, de hele boel zit gewoon dicht.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:08

Nee stil is het inderdaad niet ook al is het 'stil'.
Vervelend dat je er altijd last van hebt, sterkte ermee.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:39

Oh, valt op zich wel mee hoor.
In het begin was het erg storend, maar dat is met alles zo als je erop gaat letten.
Nu denk ik er niet eens meer aan.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn geval zeer mild is, het is slechts een achtergrond ruis. Ik heb verhalen gehoord van mensen die constant fluitende theepotten en het geluid van stijgende en dalende vliegtuigen in de oren hebben. Het drijft sommige mensen zelfs tot wanhoop omdat je het geluid niet kunt wegnemen. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die een einde aan hun leven maken omdat ze de geluiden niet meer aan kunnen. Maar dit zijn extreme gevallen en extreme geluiden waardoor normaal functioneren belemmerd wordt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 11:50

Dat klopt wel. Ik heb inderdaad ook een man gekend die hierdoor een eind aan zijn leven gemaakt heeft. Waarscheinlijk onbewust en dat geloof ik ook wel.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:29

Moet je nagaan dat je de hele dag door schelle geluiden moet aanhoren en dat er niets is wat het geluid kan overstemmen of wegnemen. Lijkt me verschrikkelijk. Het idee alleen al... .