zwanger,berg stress en licht bloedverlies...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

zwanger,berg stress en licht bloedverlies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:10

poeh ey,wat een weken heb ik achter de rug,en het stopt nog niet.
ik heb echt enorm veel stress,vanwege bepaalde prive-zaken en zaken die ik hier op bokt al in 2 topics heb aangegeven.
het ergste is dat stress helemaal niet goed is tijdens een zwangerschap.
momenteel kan ik weinig doen om die stress-factoren weg te nemen.
vannacht had ik een keiharde buik,en "menstruatie-pijn".
net een bezoekje aan het toilet en wat een schrik: ik had wat bloedverlies! |(
ik ben nu 24 weken zwanger,en heb nog nooit eerder bloedverlies gehad in de eerdere weken.
ik heb direct de VK gebeld,en gelukkig kon ze me wat dat betreft wel een beetje gerust stellen.
het is niet erg om een beetje bloedverlies te hebben,en het zou kunnen dat de stress ermee te maken heeft.
gelukkig voel ik de kleine wel weer bewegen,maar echt gerust voel ik me nog niet....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:13

Citaat:
Weinig doen aan de stress-factoren.

Het betekent niet dat je ze niet kan wegnemen dat je er niets aan kan doen.
Ik zou naar de psycholoog gaan om oefeningen en manieren te vragen stressreductie en omgang met stress of lichte hypnose. Dat helpt zeer goed en is ook veel beter voor je baby.
Ik leer in ontwikkelingspsychologie dat er toch effect is van stress op de ontwikkeling. Dus hoe meer je kan verminderen hoe beter.

opgeheven

Re: zwanger,berg stress en licht bloedverlies...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:17

probeer toch wat rust momenten in te lassen voor jezelf meid, Trek je even terug zet een relaxed muziekje op en leg je handen op je buik en concentreer je op je kindje...als het wakker is kun je je focussen op het getrappel en kleine duwtjes terug geven in je buik..grote kans dat je een "spel" krijgt tussen jou en je kindje en geloof me dat is zeer rustgevend... Als je jezelf nou een aantal keer per dag dit laat doen dan heb je zeker ook weer geniet momenten..

Wat het bleodverlies betreft kan het heel onschuldig zijn maar je moet vooral luisteren naar je lichaam...je merkt wel aan jezelf als je je oprecht zorgen maakt.

Geniet nog van de laatste 16 weken!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:20

@ katiavl: dank je voor de tip dat een psycholoog ook oefeningen kan geven om stress te verminderen,en voor de hypnose-tip.
ik trek t amper,en dat is gewoon niet gezond.

@montignac :dank je wel,ik zal zeker proberen om wat meer rust-momenten in te lassen.

timilon

Re: zwanger,berg stress en licht bloedverlies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:42

ik heb vanmiddag de rust opgezocht,dat heeft me wel goed gedaan.
helaas heb ik nog wel wat druk/buikpijn onderin m'n buik.
ik hoop dat ik vannacht niet hetzelfde probleem krijg.