puistjes ==> tretinoïne creme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

puistjes ==> tretinoïne creme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:44

Hoi allemaal,

Heb een vraagje: ik ben gestopt met diane35 pil vanwege migraine. Ik slikte die pil tegen puistjes. Niet dat mijn gezicht dramatisch eronder zit, maar wel genoeg om me der ontzettend aan te ergeren haha. Nu heb ik mn huisarts gebeld en sinds 3 dagen tretinoine creme. Op dit moment zit mn gezicht vol met rode vlekjes en het brand nogal, dus iets doet het zeker. Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zijn die het ook gebruikt hebben, en hoe je huid eruit zag na een tijdje gebruiken? Verder weet ik niet hoe lang ik het moet gebruiken. Hoelang hebben jullie het gebruikt?

groetjes Sophie

Hermelijn

Re: puistjes ==> tretinoïne creme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:53

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik werk in de geneesmiddelenbranche en weet er wel íets van. Ik zou er mee uitkijken als ik jou was. Zodra je iets merkt wat ook maar wijst op een bijwerking, direct naar de dokter want die zijn niet mild. Er is niet echt een bepaalde tijdsduur waarop je het moet gebruiken, de rapporten die ik heb gelezen gaan van de 2 weken tot de x aantal maanden. Je moet geloof ik zelf vooral kijken of je puistjes weggaan en dan stoppen.
Persoonlijk zou ik met dit spul, als je nu echt last hebt van je huid, even langs je huisarts gaan...

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:22

Ow, dat klinkt niet zo best! Ik doe zelf geneeskunde, en heb het even opgezocht ook in het farmacotherapeutisch compas, de bijwerkingen die ik nu heb schijnen er bij te horen. Ik heb nu iets dunner gesmeerd, miss dat het wat minder brand dan, maar ik geloof niet dat het ernstig is dat het branderig aanvoeld. Ik ben nog steesd heel benieuwd naar de resultaten. blijven de puistjes weg als je stopt?

edit: Ik geloof dat jij isotretinoine bedoelt, een isomeer van tretinoine. Deze heeft idd ernstigere bijwerkingen.
Laatst bijgewerkt door Soph12 op 08-03-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:36

Ik zou er mee stoppen, is niet gewoon dat je huid er zo op reageert, had dezelfde reactie als jou,
is echt niet goed voor je huid ;)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:54

sophie_kurk schreef:
Ow, dat klinkt niet zo best! Ik doe zelf geneeskunde, en heb het even opgezocht ook in het farmacotherapeutisch compas, de bijwerkingen die ik nu heb schijnen er bij te horen. Ik heb nu iets dunner gesmeerd, miss dat het wat minder brand dan, maar ik geloof niet dat het ernstig is dat het branderig aanvoeld. Ik ben nog steesd heel benieuwd naar de resultaten. blijven de puistjes weg als je stopt?

edit: Ik geloof dat jij isotretinoine bedoelt, een isomeer van tretinoine. Deze heeft idd ernstigere bijwerkingen.

Ah, vandaar. Isotretinoine bedoelde ik inderdaad ;) Aantal nare dingen van gezien. Van wat ik me herinner blijven de puistjes grotendeels wel weg ja, maar dat is dus isotretinoine, dus dat is misschien sterker qua werking.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 00:03

amigootje schreef:
Ik zou er mee stoppen, is niet gewoon dat je huid er zo op reageert, had dezelfde reactie als jou,
is echt niet goed voor je huid ;)

had de HA gezegd dat je moest stoppen dan? Is dat niet iets wat altijd gebeurd, dat het rood word etc?

hunter87

Re: puistjes ==> tretinoïne creme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:09

mijn schoonzussie gebruikt zn creme en het heet
bye bye spot. werkt echt heel goed tegen puistjes! je moet het wel elke keer smeren.

wat naar joh dat je van die uitslag krijgt van die creme!