Permanent? Ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Permanent? Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:27

Hey hey,
De laatste tijd wil mijn haar echt niet meer meewerken. Normaal gesproken had ik redelijk wat krullen of slag. Maar het is nergens meer te bekennen en zo graag tog weer wat krul of slag willen hebben.
Nou zei iemand mij waarom neem je niet een permanent. Maar dan denk ik gelijk aan van die hele kleine krulletjes.
Wie kan mij vertellend of je ook permanent hebt dat het net lijkt of het slag of grove krullen zijn?
Ik hoor het graag :D
Groetjes ASh

Ayasha
Blogger

Re: Permanent? Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:31

Permanent hoeven geen hele kleine krulletjes te zijn, kunnen ook grove krullen zijn. Denk er wel goed over na.

Ken een paar mensen wiens haar daar ontzettend (blijvend) van is gaan kroezen en waarbij het er nooit meer uit is gegaan. Die gingen van mooi stijl haar naar lelijk wannabe-krullend kroes haar... :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:11

ja kan idd ook op een schaap lijken maar dat ligt eraan hoe ze erin gerold worden, ik heb nu halflang haar, bij mij pakt t zelf altijd erg goed omdat ik dik haar heb dat echt álles pakt, maar als je dun haar hebt raad ik het af. Ik ga 10 maart weer permanent laten zetten door een leerling kapster :)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:15

Een meisje dat ik ken had een tijdje terug permanent in der haar. En dat waren echt geen kleine krulletjes, maar echt prachtige grove krullen :). Stond der geweldig.
Als ik jou was zou ik gewoon eens bij de kapper informeren of je geschikt haar hebt voor permanent enz. :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:20

Ik heb ook ha;flang en dik haar.
Ik hbe indd bij de kapper navraag gedaan maar wil graag meerder ervaringen lezen. :)

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:48

Ik heb ook tot 3 x toe permanent laten zetten. Ik was de eerste x echt een schaap, maar de keren daarna een grotere krul laten zetten. Je moet er wel rekening mee houden dat je wanneer je permanent laat zetten je haar echt op en top moet verzorgen, want het krijgt er echt een klap van. Als je dat niet doet krijg je mega droog, pluizig haar.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:50

Wat versta je onder op en top verzorgen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:52

Er zijn echt al super veel topics hierover zou de zoekfunctie is raadplegen.

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:54

Ash_ schreef:
Wat versta je onder op en top verzorgen?

Verzorgende maskers gebruiken, niet teveel fohnen etc. Alles wat goed is voor je haar.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:59

Ow oke, ja dat doe ik nu ook al. Dus dat is geen probleem :)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:26

Weet je wat je misschien eerst beter kan doen? een volumebehandeling met papilotten zeg maar, een versteviging..
Hoe lang is je haar?

Die versteviging werkt hetzelfde als permanent, word ook in je haar gerold zeg maar,maar het is net een wat minder sterke krul (dus niet zo schaperig zeg maar) en als je het dan alsnog te soft vind kan je altijd die keer erna nog permanenten..
Maar tis zonde als je straks permanent heb en je staat t elke ochtend te stijlen uiteindelijk ;)

(zegt een exkapster)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 11:40

Kan ik zo'n volumebehandling zelf doen? Of moet ik daarvoor naar een kapper?
Werkt dit vanzelf weer uit? Of was je het eruit?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:56

Kijk uit hoor, met permanent. Niet elk haar is er geschikt voor.

Bij mij is het twee keer gedaan.
De eerste keer grof, stond goed, alleen waren de krullen na een week of 6 al weer verdwenen.

De tweede keer wat steviger laten doen. Nou, ik leek wel een poedel.
Na een paar weken begon het natuurlijk uit te groeien en toen had ik een stukje gewoon plat haar en daaronder dan een lelijke droge permanent. Ik heb het er uiteindelijk uit moeten laten knippen, het zag er gewoon niet uit....

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:18

Ash_ schreef:
Kan ik zo'n volumebehandling zelf doen? Of moet ik daarvoor naar een kapper?
Werkt dit vanzelf weer uit? Of was je het eruit?

Bij de kapper, het word hetzelfde gedaan als permanent zeg maar. Het word er ingedraaid en met speciaal spul enzo gedaan en het blijft net zo lang zitten als permanent..
Bij beide werkt het zo dat na een paar weken het een beetje gaat uitzakken en meestal kwamen klanten om de 2 maanden terug voor een nieuwe behandeling..

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:50

Ik heb van de week proef krullen gehad met van die ouderwetse krulspelden. Komende week is het de bedoeling dat ik echt grof permanent krijg.

Heb zelf heel fijn stijl haar, en mn kapster heeft hetzelfde haar als ik en had nu ook van die gave grove krullen (wordt volgens haar de trend in de zomer) dus ik ga het ook proberen... Kan je dus niet helpen of het naderhand niet mooi uitpakt, maar heb al van alles aangemeten gekregen door mn kapster en tot nog toe is dat altijd prima geweest zonder rare effecten op mn haar. Dus ik heb er wel vertrouwen in. (blijft volgens haar min. 2 maanden zitten)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:24

vraag maar om een twentyyet/jetting(word soms de een of soms het ander genoemd)
dat is een ondersteuning. het is dus iets minder sterk dan een permanent. je krijgt daar ook meer slag/krul van dan krul/krul lama zeggen. wij adviseren dat vaak, vooral als je het wat langer hebt is het beter voor je haar en je kunt er makkelijker aan wennen. het scheelt ook behoorlijk in de kosten.
twentyyet/jetting gemid 50/60 euro
permanent 80/90 euro

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:46

Bij de meeste mensen die ik ken is hun haar helemaal dood gegaan na het permanenten, het is er nooit mooier op geworden. Dus ik zou er goed over nadenken.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:55

Ik heb ook permanent gehad. Een paar keer. De laatste keer pakte het niet meer, omdat me haar zo verpest was! Ik heb toen een flink stuk van mij haar af moeten knippen. De permanent stond wel leuk, maar mijn haar ging ook pluizen. Veel vriendinnen van mij die permanent hebben gehad, is hun haar echt verpest. Een andere vriendin had heel lang stijl en dun haar. Dat permanent hield niet eens bij haar, was er binnen 2 weken uit. Verder moet je je haar absolut niet verven als je permanent wilt. Voor mij nu echt geen permanent meer, dan pak ik wel de krultang :D

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:32

permanenten en verven kan wel samen(heir spreekt een oud kapster) zolang je er maar tijd tussen het zetten doet en je haar goed onderhoud mte een cremespoeling en minimaal 1x per week een masker!!
bijv vandaag permanent en over 3 weken verven. doe wel eerst permanent en dan verven want door de vloeistof van permanent gaat er een gedeelte van de verf mee omdat het haartje open staat.
vraag maar om een ondersteunedende permanent, die vloeistof is minder schadelijk voor je haar

linda: zolang je je haar goed onderhoud met creme en maskers is er niks aan de hand

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:39

Goed kijken of je haar in een goede conditie is voor permanent. Ik heb zelf ook een keer mn haar laten permanenten, 1,5 jaar later zat het er nog in. Het nadeel vind ik, dat je als je veel uitgroei krijgt of "voor schut" moet lopen, of het moet laten bijwerken.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:14

hunter87 schreef:
vraag maar om een twentyyet/jetting(word soms de een of soms het ander genoemd)
dat is een ondersteuning. het is dus iets minder sterk dan een permanent. je krijgt daar ook meer slag/krul van dan krul/krul lama zeggen. wij adviseren dat vaak, vooral als je het wat langer hebt is het beter voor je haar en je kunt er makkelijker aan wennen. het scheelt ook behoorlijk in de kosten.
twentyyet/jetting gemid 50/60 euro
permanent 80/90 euro

dat is inderdaad wat ik bedoelde ja.

Verder adviseerden wij juist altijd om niet op 1 dag te permanenten en verven hoor,sterker nog wij deden dat gewoon niet ivm de conditie van het haar. Als het haar een hele goede conditie had wilden we alleen soms nog welleens een spoeling doen.