Wat kan dit zijn? Vreemde huiduitslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Wat kan dit zijn? Vreemde huiduitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:11

Sinds ruim een maand heb ik een vreemde huiduitslag...

Het begon bij mijn elleboog, een ronde roodkleurige plek die met een wrijving of warmte warm ontzettend kan gaan jeuken. Nou ik ben niet echt heel erg gevoelig voor jeuk, maar dit is echt vreselijk.

Na een aantal dagen (geen week later!) begon het ook bij mijn beide voeten. Op mijn tenen wel te verstaan. Kleine rode vlekken, beetje opgezet (lijkt op een lichte blaar) en dat jeukte de hele dag door.
Na een middeltje van mijn zus (van "de tuinen" ) verkoelde de plekken op mijn voeten. Maar na een aantal dagen smeren, ben ik er mee opgehouden, en het is er weer. Ik kan wel blijven smeren...

Het vervelendste is dat mijn mond (lippen) sinds drie weken nu ook heel droog zijn. Geen lippenbalsem helpt hier tegen. Ik kan ieder kwartier weer smeren.
Hoe het voelt? Heel droog, en het brand als ik er niks mee doe. Ook lijkt het te tintelen, alleen op de grens van lippen/daarboven. Het is ook iets roder dan normaal. Deze week leek het minder te worden, maar helaas... Nu zijn er ook velletjes die los gaan, en me lip is vanmorgen gebarsten!
Inmiddels smeer ik me suf aan labello...

Wat kan dit wezen?
Ik slik sinds twee maanden een medicijn (de pil ;) ) maar volgens mijn thuisfront kan dit geen allergische reactie hier op zijn?

Maandag bel ik de dokter, ik kijk het niet meer aan... Het is echt vervelend.
Want sinds ere gister is er een plekje achter mijn oor ook begonnen... Ik kan er niet meer tegen...

Wie helpt mij?
Ik ben tevens de enige uit mijn omgeving die hier last van lijkt te hebben...
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 07-03-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:15

Heb je er toevallig een foto van?

Verstandig dat je naar je HA gaat natuurlijk. Ik zou zelf denken aan een ringworm-infectie of eczeem.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:16

Het lijkt inderdaad verdacht veel op eczeem. Dit heb ik alleen nog nooit gehad, en op de mond vind ik een vreemde plek?

Ik heb er nu geen foto van. Is ook moeilijk te maken van de plekken (behalve de tenen, maar die vallen wel mee).

Op de elleboog is het een grote van 2 euro munt. Ook rond van vorm...
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 07-03-09 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:17

ringworm gaat toch niet op zoveel plekken tegelijk?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:18

ik heb ook deze verschijnselen gehad. dat kwam bij mij door de pil ;) weet niet welke je hebt?

EngeltjeS

Re: Wat kan dit zijn? Vreemde huiduitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:19

uhm ik heb de ethinylestradiol ??? zegt jou dat wat?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:23

ik had een gecombineerde pil. en was voor 1 stof allergies. teon heb ik de yasmin gekregen daar zit deze stof niet in. ik zat helemaal onder. was echt vreselijk en na 2 weken oid begonnen me lippen te scheuren

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:23

Maar op je mond is het toch nog niet écht doorgebroken?

En als je foto's wilt maken :j

Heb zelf als kind (tot mijn 18e) elk voorjaar enorm gekampt met eczeem. Maar heb vorig jaar ook een ringwormplek gehad.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:25

Hoe bedoel je leonoor? doorgebroken op mijn lippen?

Voor mijn gevoel is het een en al los vel, maar het is niet te zien, ook niet op foto :S Helaas is mijn camera er mee op gehouden...
mrgen kan ik foto's maken denk ik.

op elleboog lijkt het op eczeem, wat ik heb opengekrabt (snachts gebeurd) dus er zijn ook kleine korstjes.
Maar alleen met warmte begint het te jeuken.

Terwijl mijn lippen de hele dag te voelen zijn. De droogte en soms die vervelende tinteling :S

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:29

Dat op je tenen lijkt wel op zwemmerseczeem, en op je lippen een koortslip, is dezelfde schimmel. En als dat zo is is canesten het juiste middel. Die helpt ook voor ringworm mocht dat het zijn, maar met ringworm heb je geen blaasjes.....
Allerbeste is even naar de huisarts, die kan je zo vertellen wat het is en welke zalf je nodig hebt. De zalf wordt niet vergoed en moet je helaas gewoon zelf betalen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:31

Nou ik zal je vertellen, ik heb deze week koortslip spul gekocht ( ben de naam kwijt :S ) maar dit hielp niet!

Ik dacht dat zwemmers eczeem tussen de tenen voor kwam? Niet op de tenen?
Het maakt niet uit als het niet wordt vergoed, ik wil er vanaf, heb er veel te lang al mee rond gelopen...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:19

_WenDy schreef:
Dat op je tenen lijkt wel op zwemmerseczeem, en op je lippen een koortslip, is dezelfde schimmel. En als dat zo is is canesten het juiste middel. Die helpt ook voor ringworm mocht dat het zijn, maar met ringworm heb je geen blaasjes.....
Allerbeste is even naar de huisarts, die kan je zo vertellen wat het is en welke zalf je nodig hebt. De zalf wordt niet vergoed en moet je helaas gewoon zelf betalen.

Een koortslip is geen schimmel...

Labello doet meestal meer kwaad dan goed in jouw geval.Misschien je lippen even zacht scrubben met een zachte tandenborstel en dan een dikke laag vaseline erop voor je gaat slapen.
Als je onder douche vandaan komt of uit bad, droog je dan niet af maar smeer je in met een vette creme of babyolie o.i.d. En idd na het weekend even een bezoekje aan de huisarts brengen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 07:19

Nou toch maar gister naar dokter geweest, aangezien dat het erger is geworden...

dokter zegt dat ik eczeem heb, door de stress...
en me lippen zijn nu inmiddels al 2 weken over :D uitslag van de pil ;)

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 07:40

Als ik jou was zou ik echt even naar de HA gaan en als hij het niet direct ziet een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog. Ik weet niet hoe het er inmiddels uitziet ik bedoel of het nog meer is uitgebreidt. Enkele maanden geleden had mijn dochterje ook last van uitslag en enorme jeuk dat maar steeds erger werd en achteraf bleek dus dat ze schurftmijt op stal heeft opgelopen(ik zeg niet dat jij het hebt) wat heel erg besmettelijk is. En als het niet behandeld wordt wordt het alleen maar erger. Kijk anders even op de site van de RIVM. Succes

O oeps je bent al bij de HA geweest, ik was al bezig met een berichtje toen er hier wat tussen kwam