Ik heb afgelopen dinsdag een ongeluk met mijn paard gehad waarbij zij bovenop mij is gevallen. Nu heb ik heel erg veel mazzel gehad en alleen een gescheurde spier in mijn bovenarm. Mijn rechterbeen heeft een seconde of 5 bekneld gezeten onder haar dus deed ook heel erg veel pijn maar heb er in eerste instantie niet naar laten kijken omdat het voelde als een opkomende blauwe plek en ja, logisch dat dat heel veel pijn doet als er 600 kilo opgelegen heeft.
Maar sinds donderdag heb ik op sommige plekken een doof gevoel in de huid aan de binnenkant van m'n knie en bovenbeen, precies dat stuk waarmee je tegen je paard aanligt zeg maar. Het voelt een beetje als een verdoving die half is uitgewerkt. Meer naar binnen toe doet het heel erg veel pijn en de gebieden eromheen ook. Alsof er messen en naalden ingestoken worden. Van buiten ziet het eruit als een blauwe plek met rood eromheen. Nou ben ik geen kleinzerig type dus ik dacht het eerst gewoon te laten, die pijn trekt wel weg. Maar het verdoofde gevoel ken ik niet en maakt me een beetje bang eigenlijk.
Mocht het een doordeweekse dag zijn ging ik gewoon even langs de huisarts maar het is weekend en ik weet niet of je een spoedarts uit z'n bed mag trekken hiervoor. Opzich lijkt het niet heel ernstig.. denk ik? Nouja, ik twijfel dus een beetje en vraag me af of mensen m'n verhaal herkennen en of jullie vinden dat ik er nu moet naar laten kijken of dat het tot dinsdag kan wachten. (Maandag heb ik eigenlijk geen tijd)
Alvast bedankt!
Maflingertje
Geplaatst: 07-03-09 10:45
Als ik jou was, zou ik toch even langs een huisarts gaan. Dat het verdoofd aanvoelt is in mijn ogen niet goed!
Klinkt als een zenuw die bekneld heeft gezeten. Waarschijnlijk is er niks aan de hand en komt het door zwelling (bloeduitstorting/vocht) in je been, maar als je het niet vertrouwd toch even naar de huisarts. Desnoods bel je even naar de eerste hulp en leg je het verhaal uit.
CM_
Geplaatst: 07-03-09 10:49
Gebruik de zoekfunctie eens, hier zijn meerdere topics over geweest
Maak je geen zorgen,zenuwen zijn waarschijnlijk gekneusd en kunnen tijdelijk geen seintjes doorgeven. Ik heb het zelf ook gehad met mijn arm nadat mijn schouder uit de kom getrokken was. Heeft een paar maanden geduurd en toen was het gevoel weer terug.
Klopt Crossmonster, heb ik gezien maar ik wilde het toch zelf even vragen omdat bij mij ook rood, geirriteerd weefsel te zien is. En daarbij zijn het niet heel recente topics meer geloof ik.
Dank jullie wel, maakt me al iets geruster. En bellen is ook een goed idee, was ik nog niet eens opgekomen. Zo zie je maar weer!
Een blauwe plek is ook te verklaren hoor, als er 600 kg op is gekomen Een bloeduitstorting komt ook pas later he, en het bloed kan ook naar beneden zakken en dan een tijdje in/rond je knieholte blijven zitten. Ook niet direct iets om ongerust over te worden.
Je kan altijd de huisartsenpost eens bellen om te vragen wat hun denken dat het beste is. Als hun het verstandig vinden moet je dan meestal in het dichtstbijzijnde ziekenhuis naar de huisartsenpost.
Ik heb het op mijn bovenbeen een zenuw loopt niet meer helemaal goed door de banen heen
gaat niet meer over, maar het is inderdaad wel een raar gevoel.
Ik heb het ook heel lang op mijn hoofd gehad, echt bij mijn kruin, was een gevolg van een auto ongeluk.....maar dat is na een paar jaar gewoon weer weggetrokken