Weer gaan rijden na een tijdje er tussenuit geweest te zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Weer gaan rijden na een tijdje er tussenuit geweest te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:39

Hallo,

Ik loop vanaf vorig jaar oktober bij de kraker. Nu heb ik in die maanden erg weinig gereden, ook omdat het weer er niet naar was. Nu moet ik dus weer voorzichtig beginnen. Hoe kan ik dat het beste opbouwen. Meestal is het andersom dat je paard weer moet opbouwen maar bij mij is het dus dat ik het ben. Heb nog wel last van mijn rug en bekken. Dus wat is wijs.

Hoop op reactie.

Mirjam

Wendel

Re: Weer gaan rijden na een tijdje er tussenuit geweest te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:41

Als je paar die tijd door gereden is zou ik er zo op stappen. Naar je eigen lichaam luisteren is dan het beste. Mits ze niet door gereden is zou ik er toch een op zetten die een beetje kan rijden. Die kan eerst het frisse er even bij weg rijden en ik denk dat je na ee 20 minuten zelf even op kan stappen

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:50

Ik heb er af en toe nog op gereden en soms gelongeerd. Maar verder niet. Maar ze is niet heel fris. Dus denk dat ik er wel weer op kan stappen. Gaat mij er meer om hoe lang ik de eerste keren zal gaan rijden en hoe het uitbouwen.

Mirjam

Wendel

Re: Weer gaan rijden na een tijdje er tussenuit geweest te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:18

Tja ik ben zelf 2 weken terug weer gaan rijden met een ischias. Ik merk wel dat ik na een half uur genoeg heb gedaan. Daarom zeg ik luister naar je lichaam en stop wanneer je nog geen last hebt. Kan zijn na een half uur maar ook na 5 minuten. Als je last krijgt heb je te veel gedaan.
En zo maar elke keer gaan kijken tot hoelang je kan gaan.
Hou er wel rekening mee dat ook je paard een kleine vakantie heeft gehad en dat jullie beide moeten gaan opbouwen

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:22

Ik zou de eerste keer er ongeveer 15 tot 20 min. op gaan stappen.En dan 3e keer een stukje draven.Gaat het draven goed dan kan je het de volgende keer bijvoorbeeld 5 min. proberen.En dan zo verder uitbouwen.

Heel veel succes!!!!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:23

Oke dank je wel. Vind het wel moeilijk omdat ik nog wel veel pijn heb. Ga vanmiddag maar eens beginnen met een stukje langs het fietspad heen en weer. Even kijken hoe dat gaat.

Mirjam

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:05

En hoe is het gegaan???

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 12:13

Vanochtend een rondje gedaan van ongeveer 20 minuten. Het ging wel redelijk. Ze was heel braaf voor de tijd dat ze niet gereden was. Wel nog een beetje last van mijn rug maar nu is dat weer weg.

Van de week maar weer eens proberen.

Mirjam