Peesontsteking hand of iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Peesontsteking hand of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:57

Ik heb momenteel veel pijn in mijn rechterhand en vraag me af of iemand dit herkent.

In juni 2008 heb ik een spiraalbreuk opgelopen aan de ringvinger van mijn rechterhand. Mijn eigen schuld (had touw rond vingers gedraaid en paard springt weg). Werd gespalkt en heb drie weken rust gekregen. Daarna naar de kinesist voor oefeningen. De pijn is nooit weggegaan en heb altijd moeite gehad met plooien.

In augustus is die ringvinger beginnen blokkeren. Dat werd almaar erger en uiteindelijk is het een springvinger geworden. Die is begin vorige maand (februari 2009) geopereerd geweest, want het was erg hinderlijk en pijnlijk. Weer drie weken rust. Nu ben ik niet naar de kinesist geweest. De dokter zei dat dat ook niet echt nodig was en ik perfect zelf mijn vinger kon mobiliseren. Ik mocht zelfs alweer alles doen, inclusief zware lasten heffen.

Maar sinds vorige week voel ik overdag regelmatig tintelingen en zinderingen (precies kleine schokjes) in mijn hand, vooral in de palm en ter hoogte van pink en ringvinger. Sinds maandag zijn daar pijnlijke steken bijgekomen, die uitstralen naar mijn pols. Die steken zijn vooral erg als ik de dag voordien mijn rechterhand intensief heb gebruikt.

Zou dit gewoon overbelasting zijn? Of misschien een peesontsteking? En moet ik daar persé weer mee naar de dokter, of geneest dat vanzelf door bv. aspirine te nemen en het rustig aan te doen met die hand? Herkent iemand dit?

geerke

Re: Peesontsteking hand of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:02

als je je pols naar achteren knikt zie je dan aan de binnenkant een bult?
en tintelt je hand meer wanneer je je vingers strekt dan wanneer je een knuist maakt?
Dan denk ik carpaal tunnel syndroom....een beknelde zenuw....ik heb er op het moment ook last van,vooral als ik in de tuin gewerkt heb.
Een kennis van mij behandeld me met Bowen Therapie,dat werkt wel....

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:05

Klinkt idd als een beknelde zenuw :j
Ik ben herstellende van een operatie aan de voet (tarsaal tunnel syndroom)

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:51

Er verschijnt geen bult aan mijn pols, wel voel ik in mijn handpalm een verdikking die er niet zit in de andere handpalm.
Pijnsteken zijn vooral bij strekken of toevallig ergens aan haperen.
Dus als ik het goed begrijp, is daar feitelijk weinig aan te doen en moet je dus gewoon wachten en rustig aan doen tot het over gaat?

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:54

ik heb post-traumatische spierdystrofie in mijn rechter arm.
dit is ook begonnen door een ontsteking in een vinger

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 20:00

Oei, klinkt niet goed. Is dat hetzelfde als wat ik beschrijf?
Of niet? En welke behandeling heb je daarvoor gekregen?
Hollsteiner schreef:
ik heb post-traumatische spierdystrofie in mijn rechter arm.
dit is ook begonnen door een ontsteking in een vinger

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:08

iets anders, ik heb geen springvinger gehad
behandelingen in het reguliere circuit zijn er niet alleen homeopatisch maar DE behandeling heb ik nog niet gevonden.
kijk maar op internet of je jezelf er in terug ziet

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:17

Als het een carpaal tunnelsyndroom is kan je er aan geholpen worden :j
Ik zou gewoon even langs gaan bij de HA voordat je van alles in je hoofd gaat halen wat het kan zijn ;)

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 09:29

Ik ben het wel een beetje beu dat mijn hand sedert juni niet goed meer functioneert. Ik wou dat het eindelijk eens over was.

Als ik zoek op internet, lijken de symptomen van het carpale tunnel syndroom het beste bij mij te passen, alleen word ik er 's nachts (gelukkig) niet wakker van. Rust = geen pijn.

Is het maandag nog niet verbeterd, dan ga ik opnieuw naar de arts moeten vrees ik.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:08

Het hoeft ook niet per se dat je 's nachts meer last krijgt, zeker in het beginfase van het syndroom is dat niet altijd het geval. ;)
Hopelijk word je wat wijzer als je bij de HA bent geweest..

Carpaal tunnelsyndroom is heel makkelijk vast te stellen door middel van een aantal testjes, maar daar voor moet je wel naar de neuroloog :j

Sterkte iig :)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:42

Amai jullie maken ons hier toch wel bang haha met al die verhalen!
Ik heb dit ook, echter begint bij mij de pijn vanuit mn pols naar mn vingers... maar ik krijg ook een bult op mn pols (als ik mn hand buig in de richting van de handpalm zeg maar, snap je wat ik bedoel?) Hier kunnen ze niets aan doen, behalve rustig aan doen als het niet meer gaat.. ja fijn dat had ik zelf ook kunnen bedenken hihi.
Hopelijk vinden ze bij jou wel een oplossing want het is heel erg vervelend!
Sterkte! en als je meer last krijgt zou ik zeker even langs de dokter gaan :) Beter een keer voor niets, zeker met jouw "voorgeschiedenis" over die breuk, misschien dat er iets niet helemaal juist zit..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:46

Ik zou toch gewoon naar de huisarts gaan voordat je, je laat afschrikken door alle verhalen hier. Tegen de pijn indd een asperine nemen en je hand 20 min koelen.
Carpaal tunnel syndroom is indd simpel vast te stellen en ook te opereren.

Ik heb jaren geleden ook last gehad van tintelingen en ben naar de neuroloog geweest, gewoon overbelasting

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:20

Maandagmorgen eerste werk bel ik voor een afspraak in het ziekenhuis. Ze moeten toch de pezen onderzoeken met een speciaal apparaat. Vorige keer met die springvinger was dat ook zo. Mijn huisarts kan hier niet helpen.

En het wordt steeds erger. Ik kan bijna niets meer normaal doen zonder pijn te hebben en de pijn wordt ook almaar intenser. Laat ook vanalles vallen... Ik voel mij wel een beetje gehandicapt zo... Rottig is het!