Allergie? Of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Allergie? Of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:29

Vraag me af wat voor soort allergie ik had.

Ik kreeg namelijk een soort Migraine aanval.

Eerst wazigheid aan 1 oog dat overloopt naar de ander oog en als dat weg is kreeg ik hoofdijn en geen enkel medicijn die er tegen kon verwerken.

Sinds ik het een tijd niet meer neemt die kauwgom heb ik geen aanvallen meer gehad.
Ander soort kauwgom kan ik wel nemen niet die groene.
Iemand enig idee?
Laatst bijgewerkt door kensha op 04-03-09 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Helderder

Re: Allergie? Of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:47

Vraag je nu waar wij denken dat die allergie van komt (welk bestanddeel) of waar wij allergisch voor zijn?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:49

Paula schreef:
Vraag je nu waar wij denken dat die allergie van komt (welk bestanddeel) of waar wij allergisch voor zijn?

Even gewijzigd mijn bericht:)

Vraag meer of het een allergie is of het juist geen Migraine is dat het juist misschien allemaal pure toeval is?

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:01

Ik denk dat het dan meer alergie is dan Migraine aanval of het zit tussen je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:15

Het klinkt als een migraine aanval... Die kunnen veroorzaakt worden door een overgevoeligheid. Ik kreeg ze door hormonen in de pil, pil weg, migraine weg.

Een allergie is vaak wat heftiger van aard, in de zin dat je op verschillende punten lichamelijk kan reageren. Loopneus, dikke keel, hartkloppingen, etc.

Als het puur migraine-achtige klachten zijn die je hebt, denk ik toch dat het migraine is.

Als je het idee hebt dat het van groene kauwgom komt, dat maar niet meer nemen. Mocht je toch weer zo'n aanval krijgen, en migrainemedicatie werkt niet, dan zou je met je huisarts kunnen overleggen of je bijvoorbeeld twee Aleve's mag nemen. Bij mij was het het enige dat hielp, en heb er meerdere mensen positief over gehoord.

Moet je natuurlijk niet te vaak doen, daarom overleg met je huisarts :)

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:18

er zullen wel substanties in de kauwgom gezeten hebben waar je overgevoelig voor bent en dan zou je een migraine aanval kunnen hebben. kan ook een allergie zijn, een dokter heeft er waarschijnlijk meer verstand van dan ik als bokker.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:38

Ik krijg een soort migraine bij het nuttigen van melk en soya,dat is getest.