hypoglycemie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_ty

hypoglycemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:20

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik weer eens bloed laten onderzoeken. Voor de zoveelste keer, er kwam nooit iets uit. Vanmiddag weer bellen voor de uitslag.
Ik heb sterk het vermoeden dat ik hypoglycemie heb. Eerst dacht ik aan gluten allergie.
Ik had echt het idee dat mijn huisarts me niet serieus nam. Nog steeds niet echt.
Ik ben er gewoon flauw van, ik heb altijd honger en heel veel eten neem ik gewoon niet op, dan kan ik direct na het gegeten te hebben naar de wc.
Dit heb ik al jaren. Een tijd viel ik heel erg af. Nu ben ik een klein beetje aan het proberen anders te eten (geen brood, maar bijv. linzensoep of boekweitpannekoekjes), maar dat is gewoon geen oplossing. Je bent dan aan het zelfdokteren.

Wie van jullie heeft hypoglycemie? En wat eet je dan bijv. tussen de middag?
Als er straks iets uit de onderzoeken komt zal ik er zeker voor zorgen dat ik naar een dietist kan.
Het is meer dat ik de tussentijd kan overbruggen.

Ik hoop met jullie wat informatie te kunnen uitwisselen :)

Groeten Janty

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:35

hypoglycemie is geen ziekte op zich, maar hoort altijd bij iets anders ;) Het klinkt ook niet echt als dat.

Bij altijd honger en afvallen denk ik aan een lintworm
Heb je nog meer klachten behalve dat? Vaak buikpijn bijvoorbeeld, moeheid, duizeligheid.

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:38

Ja ik heb nog meer klachten, heb hier niet alles genoemd.
Heb 2 verschillende testen gedaan bij hypoglycemie (vragen beantwoorden) en bij beiden gaven de punten aan dat ik in aanmerking zou komen om me te laten onderzoeken.
Ik heb heel vaak een opgezetten buik, veel lucht in de darmen, duizelig, als een maaltijd uitgesteld wordt, word ik trillerig en chagarijnig en duizelig, vaak moe..
Het zijn van die vage klachten waarvan ik altijd dacht, ach, dat is niks. Dat heeft iedereen wel eens. Maar nu ik dat las op internet geeft het toch heel erg veel overeenkomsten..

edit; ohja en vaak plassen ook. Soms 's middags heel erg behoefte aan chocola of iets zoets. Nu heb ik een tijde anders gegeten (veel fruit en ei bijv.) en dat heeft wel wat meer geholpen. Maar ik heb daar gewoon hulp bij nodig denk ik.

verootjoo

Re: hypoglycemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:42

ah ok :) Dan gaat het idd wel klinken als een hypo. Maar dan moet er meer achter zitten. Een hypo krijg je niet zomaar. Bij de apotheek kunnen ze volgens mij ook je bloedsuiker prikken :j

Heb je ook wel eens een zwaar gevoel in je benen? Droge mond?
Een een opgezette buik, heb je dat na het eten van bepaalde dingen, of gewoon altijd?

Vind het een beetje bijzonder dat je HA hier niks mee doet :?

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:51

zwaar gevoel in de benen heb ik wel eens ja :)
opgezette buik had ik vaak na warm eten, ook veel oprispingen (vooral lucht). Ook na brood eten.

Droge mond heel soms, niet echt regelmatig.

De huisarts gooide het op stress.. Makkelijk te zeggen.
Ik begon ook aan mezelf te twijfelen (mijn moeder is lang ziek geweest en vorig jaar overleden), dus wel genoeg redenen om te gaan stressen.
Maar ik heb dit al erg lang, ben ook vaak bij hem geweest dat ik dus last had van luchtoprispingen/boeren, ja neem maar een rennie.
Het is wegwuifen van de klachten.

En nu ik dus anders eet zijn bepaalde klachten wel verdwenen, maar het is er nog steeds. Ik heb het idee dat ik echt weer voeding nodig heb en dat mijn darmritme nu verstoord is.

Nu ben ik ook vaak moe maar ja je gaat steeds andere redenen bedenken (ben net begonnen met een nieuwe stage enz.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:54

stressklachten zonder dat je het doorhebt weet ik helaas alles van :=
Maar ik vind dat idd wel makkelijk om te zeggen voor een HA.
Ik dacht misschien aan diabetes maar ik denk niet dat je dat hebt. Dat je minder klachten hebt als je anders eet kan idd wijzen op een allergie ofzo. Ik zou gewoon naar de HA gaan, duidelijk zeggen wat je klachten allemaal zijn, en erop staan dat je een fatsoenlijk onderzoek krijgt. En anders naar een andere HA gaat voor een second opinion :j

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:00

Ik heb vorige week bloed laten onderzoeken, na drie weken kreeg ik ein-de-lijk een verwijzing. Ik ga het nu ook gewoon doorzetten, zo kan het niet langer, je gaat je er gewoon slap van voelen en psychisch helpt het ook niet bepaalt ;)

Er schiet me nog een voorbeeldje te binnen, er was een keer op een zondagmorgen visite en toen ben ik mijn ontbijt begonnen met een plakje cake en een paar paaseitjes. Ben er de hele dag ziek van geweest, duizelig, moe enz. Er is gewoon iets met de suikerspiegel aan de hand denk ik steeds.

Maar in ieder geval bedankt :)
Ik zet het door bij de HA!