Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met Mindfulness?
Ik ben er zelf nu mee aan de slag gegaan m.b.v. het boek "Mindfulness en bevrijding van depressie". Waar ik benieuwd naar ben is of er mensen zijn die een cursus Mindfulness hebben gedaan en dan vooral naar ervaringen van de cursus. Wat is bijvoorbeeld de meerwaarde van een cursus Mindfulness boven zelf de meditaties doen?
Ik zit er wel aan te denken om een cursus te gaan doen, maar ben bang dat er ook wel veel overlap in zit met een cursus cognitieve vaardigheden die ik ga doen. Dat gaat ook over negatieve gedachten enzo.
Ik zelf heb het nooit gedaan omdat ik vrij kalm ben in mijn hoofd maar mijn ex-huisgenootje heeft dit gedaan (heeft borderline). Ze is er vrij snel mee gestopt omdat het toch vrij intensief was en dat zij het maar te veel tijd vond kosten.
Ik heb me er wel eventjes in verdiept uit nieuwsgierigheid. Ik denk dat een cursus volgen wel waardevol kan zijn omdat er dan (waarschijnlijk) goede tips worden gegeven. Het is vrij moeilijk zeker als je heel vaak last hebt van chaos in je hoofd.
Pollewoppy
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-09 20:33
Bedankt voor je reactie. Inderdaad nuttige tips krijgen is wel een meerwaarde van een cursus volgen.
marleen, ik vraag me af hoe oud je dochter is en of je dat 'reis' hebt gemaakt zonder begeleiding.
marleen_usar
Geplaatst: 10-03-09 11:30
Ja ik heb haar begeleid,een kind mag alleen de fysieke reis maken en niet de emotionele of mentale reis.Wanneer 2 personen het boek hebben gelezen mogen ze elkaar helpen de reis te maken.Brandon kreeg een enorm gezwel en wist dat weg te krijgen,in haar boek schrijft ze ook hoe ze dat gedaan heeft.Mijn concentratie is echt slecht maar dit boek had ik in èèn adem uit het was gewoon thuis komen.Ook beschrijft ze hoe je met bepaalde situaties om moet gaan,ook heb ik de kaarten set van haar.
marleen_usar
Geplaatst: 10-03-09 11:31
Mijn dochter is bijna 11 jaar,maar je moet je ogen sluiten en dat was voor haar moeilijk want ze moet kunnen liplezen.Dus daar door was het een beetje moeilijk om bij haar te doen, maar ze is een compleet ander kind geworden.
Ik ben van plan het boek 'Beter nu' van Ron Brandsma te kopen. Iemand daar ervaring mee? Ik zou graag een cursus doen, maar vind ze wel erg prijzig.. ben benieuwd naar ervaringen!
marleen_usar
Geplaatst: 10-03-09 17:10
Is dat net zo iets als leven in het nu,dat is goed te gebruiken bij mensen met concentratie problemen en mensen met stress.
Pollewoppy
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-09 19:34
Het leven in het nu is waar het ook bij mindfulness om draait. Daarnaast heb ik ook het boek "De kracht van het nu" gelezen van eckhart tolle. Echt een goed boek waar ik al veel aan heb gehad. Ik werd me er bewust van hoeveel je eigenlijk in het verleden of in de toekomst leeft en hoeveel dingen er van het 'hier en nu' aan je voorbij gaan. Erg interessant in ieder geval.
marleen_usar
Geplaatst: 12-03-09 18:58
Ik heb het boek en de DVD van hem hij is inderdaad erg goed.
marleen_usar
Geplaatst: 12-03-09 19:09
Ik doe een studie en die helpt mij ook heel erg, ik heb er al erg veel van geleerd.