wie o wie beugel wegens terugval?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

wie o wie beugel wegens terugval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:31

Ik heb vroeger, najah vroeger een beugel gehad. Ik ben nu 20 en ga 18maart weer naar de ortho, omdat 2 tanden (aan elke kant de tand naast de voorste tand) weer naar achteren zijn gekropen, het valt niet heel hard op, maar je ziet het wel en dat vind ik zonde van al die moeite.

Mijn vader moet het zelf betalen, dat vind ik echt super lief dat hij dat wilt doen! Ik ben heel benieuwd hoelang ik weer een beugel zou moeten en naar ervaringen, wie er ook een beugel heeft genomen omdat zijn/haar gebit weer wat verkeerd was gaan staan?

HindaFree

Re: wie o wie beugel wegens terugval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:32

mijn gebit is ook niet meer zo goed als dat me beugel er net uit was (3 jaar gehad) en alles staat weer zo wat het zelfde... ik begin er niet meer aan :P

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:38

bij mij is het onder nog perfect, daar heb ik ook zo'n draadje zitten, maar boven niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:59

Jep ik, compleet met operatie nu, loopt wel een topic over hier.. Na het beugelen had ik geen overbeet, inmiddels weer 1 cm.. En ook weer dat mijn 2 voortanden meer naar voren komen tov de rest.. Als het goed is zit ie er in april in, ben 25..

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:07

Hoi, Ik heb 12 jaar geleden een beugel gehad, en krijg er in mei weer een. Ik heb hier zelf voor gekozen omdat mijn tanden niet meer zo mooi staan als eerst. Moet het helaas wel zelf gaan betalen, maar dat heb ik er wel voor over! Het wordt een blokjes beugel die ik voor ongeveer 1 jaar zal moeten dragen.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:08

Ik heb 2,5 jaar een beugel gehad en moet hem nu waarschijnlijk weer een half jaar.

Baal er wel van!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:17

Ik heb tot iets van m'n 15e een beugel gehad. Mijn ortho wilde toen geen draadje achter mijn tanden langs doen, omdat ik die er mogelijk af zou bijten. Na twee jaar stonden m'n tanden nog schever dan dat ze stonden en uiteindelijk heb ik op m'n 18e weer een beugel gekregen. Dit keer bij een andere ortho. Die vond het onzin dat ik geen draadje had. Ondertussen is mijn beugel al een flinke tijd er weer uit en heb ik draadjes achter mijn bovenste tanden én achter m'n onderste tanden. Het staat nu echt super recht!

Bij mij is het overigens wel vergoed door de zorgverzekering, omdat ik extra verzekerd was.

Ik ben super blij dat ik nog een keer een beugel heb gehad, want m'n tanden staan nu echt super netjes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:47

Bij mij staan mn tanden nog exact zoals ze waren toen mijn beugel eruit ging. Ik heb ook een spalk zowel boven als onder en ben hier heel erg blij mee. Mijn ouders en zus hebben geen spalken, maar moeten s nachts een nachtbeugel dragen. Ik weet wel dat als zij het een nachtje vergeten en de beugel de volgende nacht in willen doen al merken dat hun tanden anders zijn gaan staan.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:03

Ik heb nu nog mijn beugel en het mag er in april uit, maar ik krijg geen spalke achter me tanden maar een soort bitje.
Eeerst moet ik dat elke dag en nacht in en dan steeds minder.
Het fijne is er wel van als je een tijd niet meer in heb gehad en je doet hem weer in en je tanden zijn wat verschoven dat ze weer op de zelfde plek worden gezet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:05

jep, ik krijg ook weer een beugel. Oude bittjes droeg ik niet omdat ze stonken en ik een hele tube tandpasta er aan heb verspild om ze schoon te krijgen. Ook hield ik heel me tong er aan open. Ik ging erg vaak terug en dan deden ze er een randje vanaf halen. Alleen merkte ik daar helemaal niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:06

Bij mij is de hele zooi weer gaan verschuiven doordat mijn draadje steeds losging. Bleek dat het niet pakte op mijn tanden, waar ze te laat achterkwamen. Nu heb ik zo'n doorzichtig geval voor 's nachts, maarja, helemaal recht wordt het niet meer helaas.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:10

bij mij staan mijn tanden ook nog precies zoals ze eruit kwamen na mijn beugel. ( Zijn wel een stuk minder wit nu :+ )
Maar ik heb inderdaad ook zo'n draadje voor mijn ondertanden en voor bovengebit een nachtbeugel.
Als ik die een nachtje niet in heb, voel ik het echt wel!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:52

toen ik 11 was kreeg ik me 1e beugel. heb er 3 jaar mee gelopen. toen afbouw beugel gehad. mijn tanden zijn echt weer anders gaan staan. ik mis een kies en daar zou een inplantaat inkomen. toen die beugel eruit was, kon dat opeens nie tmeer. mijn tanden zijn verschoven naar achteren waardoor alles opschoof. ik heb nog een beugel gehad die het op zn plek zou houden maar dat gebeurde niet. ik heb overal kleine spleetjes tussen me kiezen waardoor eraltijd eten tussen me tanden blijft zitten wat lekker irritant is. ze kunnen er niks meer aan doen/ze willen er niks meer aan doen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:05

mijn tanden zijn ook nog hetzelfde nadat beugel uit ging, zonder draadjes, die heb ik er af gesloopt :P een kennis moest ook na een jaar weer opnieuw een beugel, 2 jaar blokjes weer gehad en nu een nachtbeugel, zo als voorgaand is gezegt als ze die een keer vergat s'nachts dan de volgende nacht pasde die al niet eer helemaal...