Griepje met opgezwollen tandvlees?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Griepje met opgezwollen tandvlees?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:14

Hallo,
Ik ben sinds gisteravond harstikke ziek geworden, lig met 40graden koorts in bed. Best wel k*t want ik had morgen een belangrijke wedstrijd met het paard. ;( Naja daar kan ik niks tegen doen ..
Maargoed, k zit echt de hele tijd te denken van, wat heb ik toch tussen mij tanden?? Net alsof er een draadje ofzo tussenzit. Kijk ik in de spiegel zie ik dat ik harstikke opgezwollen tandvlees heb }:0 :? Voelt echt heel raar.. Doet geen pijn ofzo, 't is geen tandvleesontsteking. ik spreek uit ervaring, heb al heel veel ontstekingen (en zenuwbehandeling) gehad.
Heeft iemand van jullie oook een griepje met koorts hoofdpijn enzo, met gezwollen tandvlees?? En weet iemand wat je ermee kan doen??

xx

DeniseM

Re: Griepje met opgezwollen tandvlees?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:18

Ik heb het zelfde!
Ik heb het al sinds woensdag.
2 dagen achter elkaar 40 graden koorts
En heb nu een antibiotica kuur.

Beterschap!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:44

:(:) al zo lang?? ja als het bij mij ook zo blijft wil ik ook echt een antibiotica kuur!
Jij ook beterschap!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:12

Ben je al naar de dokter geweest?
Het is een een ramp he..
Weet hoe je je voelt! ;(

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:11

ik weet wel dat je tanden en kiezen er heel pijn van kunnen doen, echt het gevoel dat ze dr uitgerukt worden, maar opgezwollen tandvlees ken ik niet.
Hoe gaat het nu met jullie?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:34

Ik ga morgen denk iknaar de dokter? ik heb namelijk een ontsteking en een aantal aften erbij gekregen .. :( koorts is wel al beetje weg :)
DeniseM-veel beterschap he!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:46

Wat bij mij super helpt bij aften (en wat ook super smerig is en super pijn doet :+ ) is een stukje citroen opeten. Heel erg smerig en het prikt ook als de hell, maar bij mij werkt dat super

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:47

he bah :P wil ik wel eens proberen als het daarvan weggaat :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:55

Zodra mijn weerstand vermindert, ontsteekt mijn tandvlees. Daar kan ik vergif op innemen. Helemaal opgezwollen word het niet, maar teruggetrokken, pijnlijk, bloedend wel. In het gunstigste geval heb ik enkel een heleboel aftes in mijn mond.
Het nare hieraan is dat ik vaak na een paar dagen wel weer beter ben, maar tandvlees zelf laten genezen duurt wat langer. Ik gebruik vaak een boel Bocasan, en verdovende tandgel, want het doet inderdaad erg veel pijn. Sterkte.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:31

sethlover schreef:
he bah :P wil ik wel eens proberen als het daarvan weggaat :)

Bij mij werkt het. Maar denk erom, het doet echt mega, mega pijn.
Maar bij mij zijn ze daarna weg, dus heb ik liever dat ik ff tegen het plafond schiet en daarna over dan al die verdovende dingen die na een paar uur uitgewerkt zijn.
Sterkte.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:39

Maar werkt Pyroflex dan niet gewoon? En ik neem aan dat iedere citrusvrucht goed is?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:13

ik zelf kan niet tegen pyroflex, worden mijn aften nog groter en pijnlijker van+ hele grote rode vlekken erom heen, (niet de vlek van de aft zelf)
Ik denk idd dat iedere citrusvrucht goed is maar ik eet alleen citroen, de rest vind ik vies :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:08

Ik had daar ook wat last van toen ik ziek was. En vlak daarna moest ik ook nog naar de tandarts.
Ik heb wat extra gespoeld enzo en toen was het op tijd over. Mijn tandarts zei in iedergeval dat het wel normaal was dat je daar wat last van zou hebben.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:35

ik had er ook last van, heb extra gepoetst en gespoeld met elmex mondwater en nu gaat het goed ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:46

Koop een pot vitamine C pillen. Je kan snel aften of gezwollen tandvlees krijgen van vitamine C te kort (vandaar dat mensen ook vaak roepen dat het eten van een bepaalde groente of vrucht goed helpt, daar zit vitamine C in) en van vitamine C tekort wordt je weerstand ook minder en wordt je dus sneller ziek.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:43

Hehe eindelijk beter..
Ben jij al beter??

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:39

bedankt voor tips :P Ik spoel nu 2x per dag met Corsodil. Gaat wel wat beter, heb niet meer zo'n hoge koorts.. Gisternacht wel nog, begon van de hoge koorts te hallicuneren.. (de dekens vielen me aan :) )

Alleen belt me mijn Unit-leider op, van 'ja je mist wel veel' en 'kom je morgen weer naar school?' (zo heel sarcastisch.)

Mijn zus nam dus eerst op en die gaf aan mij (ouders niet thuis), Ik ben dus echt harstikke ziek, en vond die vragen erg vervelend. Ik heb na een minuut (ik begon namelijk te janken krijg ik altijd als ik ziek ben) gewoon van 'meneer ik kan niet met u praten' gezegd.

Mijn moeder gaat morgen naar school bellen, die vind dit echt niet kunnen (mijn koorts is ook nog mooi gestegen dus hij heeft echt een heleboel bereikt.)
Ik ben trouwens niet het type dat spijbelt..

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:31

Ik heb net trouwens mijn tandvlees weer gecheckt, nog steeds te donker, maar ietsje beter. Aften zijn weg. Ik heb alleen 2 knobbels achter mijn achterste kiezen zitten.. Ik heb echt ontzettende pijn met eten. (ben al mager en ben in deze week 5kg afgevallen en dit gaat me wat ver)

Ga morgen naar de tandarts ik kan wel tegen pijn maar dit doet toch ongelofelijke pijn :( Hopelijk kan de tandarts er iets aan doen.