Blauwe plekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

Blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 08:16

Hoi,
Ik heb een probleempje waar ik toch wel mee zit. Ik krijg namelijk heel erg snel blauwe plekken, als ik me ergens zachtjes tegenaan stoot komt er gelijk een blauwe plek en dan ook echt gelijk!
Zoals jullie je nu wel kunnen voorstellen zitten mijn hele onderbenen onder de blauwe plekken, m'n knieschijf is zowat niet te zien omdat die zo blauw is.
Ik probeer voorzichtig te zijn, maar ben nogal lomp ingesteld dus loop nog wel is ergens tegenaan :+
Ondanks dat ik het echt heel erg lelijk en vervelend vind, doet het ook pijn..

Iemand misschien raad wat ik hiermee moet!?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:24

Zou ik toch maar eens de huisarts raadplegen, en misschien bloed prikken ? sterkte ermee !

_Tara_

Re: Blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:42

Zou ik inderdaad zeker even mee naar de dokter gaan. Normaal is het in iig niet...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:22

Hoezo is dit niet normaal?

Ik ga ook geen dag van mijn leven zonder blauwe plekken door het leven. 9 van de 10x heb ik geen idee hoe ik eraan kom. Tja, ehm, ze zitten er en kan er niets mee. Ik heb ze ook overal, armen, benen en zelfs op mijn handen tussen mijn knokkels. Ik heb na een val van mijn paard zelfs 1 knie die bij stoten direct zwart/paars wordt.

Ik zou zeggen, toch wat voorzichtiger proberen te zijn. Maar dat lukt mij ook al 22 jaar niet echt goed ;)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:25

Ik heb ze ook overal, maar niet dat mijn hele knie niet meer te zien is. Dat lijkt me toch iets te veel. Miss toch idd even horen wat de dokter te zeggen heeft?

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:27

tja, ik ben zelf ook zo'n lomperik. haha. Heb ook altijd wel een blauwe plek en weet ook soms niet eens waar ik die aan te danken heb. Heb ik van mn moeder, die heeft dat ook. De een heeft dat helaas wat sneller dan de ander.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:34

Dat je niet merkt hoe je ze krijgt vind ik een ander verhaal dan wanneer je al een blauwe plek krijgt nadat je je zachtjes stoot.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:36

Het kan natuurlijk betekenen dat er iets 'vreemds' is in de samenstelling van je bloed, wat misschien ook gevaarlijk kan zijn. Meestal zal dat wel meevallen maar als je er echt last van hebt, kun je altijd even langs de huisarts gaan om bloed te prikken!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:39

Voor zover ik weet heeft mijn opa dit ook, door bloedverdunners.. dus dat is wel een ander verhaal maar even om aan te geven dat het ook aan je bloed kan liggen.

Ik denk dus dat er of iets fout zit in je bloed, of dat het gewoon erfelijk bepaald is...
Nja bezoekje huisarts kan vast geen kwaad, zoveel tijd zal het niet kosten als er niets aan de hand is denk ik :)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 19:50

Mijn moeder heeft er ook afentoe last van, maar ik krijg ook soms opeens paarse handen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:51

Ik ben ook zo'n geval, als ik in de zomer met blote benen loop vragen mensen of ik aan hockey ofzo doe, mijn benen zitten altijd vol blauwe plekken.
Ik heb een dunne , blanke huid die snel blauwe plekken vertoont. Niks ernstigs aan.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:52

Ik heb dit ook. Ik heb hiervoor bloed laten prikken en een sneetje in mijn arm laten maken. Dit deden ze in het ziekenhuis, om te kijken hoe lang het duurt voordat mijn bloed stolde. Nu stolde het dus veel en veel te langzaam, waardoor ik dus snel blauwe plekken krijg. Sinds een tijdje ben ik ook heel snel duizelig, en ga daarvoor ook weer bloed laten prikken. Ik zou als ik jou was gewoon bloed laten prikken, baad het niet dan schaad het niet!