En ineens naar de opticien... slechte ogen :?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

En ineens naar de opticien... slechte ogen :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:19

Nou, was wel een raar dagje. Had vandaag natuurkunde en verveelde me echt vreselijk dus zette de bril van een vriendin op. Die had -1 sterkte (zag veraf wazig) toen ik die bril ophad leek het net alsof ik in die reclame van Ugly Betty zat (ja, die vrolijke!!) , ik zag ineens alles veel beter, wist wat er op het bord stond en alle details van dingen die veraf stonden zag ik ineens. En alles was een stuk kleurrijker :D (tenminste toen ik naar de fietsen keek vanaf 3 hoog in het schoolgebouw)

Had daarna mijn stiefmoeder (is schoolarts) gesmst, vond het toch een beetje raar. Zijn dus na school gelijk naar de opticien gegaan. Blijkt dus uit de meting dat ik bijziend ben en mijn ogen -1 zijn. (Weet niet hoe je dat zegt) :(:)

Maar wil nu dus heel graag lenzen en mijn ouders gaan dus overleggen, want het zou dan 200 euro per jaar zijn aan kosten ervan. En ze zijn bang dat ik ze kwijtraak (woon in 2 huizen en vergeet nog wel eens wat), maar denk dat het wel mee zou vallen, omdat je ze elke dag indoet en er op een gegeven moment wel aan zou wennen. (Krijg dan waarschijnlijk zachte lenzen)

Heeft iemand ervaring met lenzen en brillen en dan vooral met paardrijden en alle andere 'gewone' dingen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:29

met paardrijden zijn lenzen echt een uikomst :)
ik reis ook veel heen en weer tussen verschillende huizen en ben nog nooit mn lenzen vergeten :) daarbij heb ik nu lenzen die ik zelfs dag en nacht mag dragen (doe ik bijna nooit) dus als je dan eens je lenzen bakje vergeet is dat wel makkelijk.
heb er overigens wel een bril bij, vooral als ik erg moe ben draag ik liever een bril omdat je ogen dan snel gaan irriteren :) (maar je kunt goedkoop een brilletje bij kopen bij bv specsavers daar heb je al een bril vanaf €29)
Ik zou dus zelf absoluut voor lenzen gaan, maar raad er wel een brilletje bij aan voor erbij :)

Juangi

Re: En ineens naar de opticien... slechte ogen :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:35

Mijn stiefmoeder zei ook al dat ik er een bril voor erbij moest hebben voor als er iets mis gaat. Wat voor lenzen heb jij dan? Hoorde dat je ze alleen overdag in mocht?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:37

Ik heb zelf Pure Vision van Bausch & Lomb. Ik zit bij een particuliere opticien, bij hen is vaak de keus van verschillende merken lenzen veel groter als bij de grote ketens als hans anders etc. Ik heb inmiddels 4 verschillende soorten lenzen geprobeerd en deze bevallen mij het beste en mag je in principe 6 dagen en nachten in houden en dan 1 nacht uitlaten. Maar ik doe ze eigenlijk elke avond uit gewoon omdat ik dat fijner vind :) Er zijn dus tegenwoordig ook al lenzen op de markt die je 24 uur per dag in kunt houden :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:02

Lenzen zijn absoluut een aanrader met paarden! Met een bril heb je steeds stofjes erop en met een cap op doen die pootjes pijn achter je oren :P

Ik heb zachte (maand) lenzen, betaalde altijd 20 euro per maand (via Pearl), nu heb ik besteld via mylenses en betaal 90 euro voor een jaar, voor precies dezelfde lenzen :) Vloeistof koop ik altijd bij het Kruidvat, geen idee wat dat kost, nog geen 4 euro geloof ik.

Een bril voor erbij is wel fijn, bv op zondagochtend, als je ziek bent of als je eens last hebt van je ogen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:48

Met paardrijden heb ik ook altijd mijn lenzen in. Veel prettiger :D

Bovendien heb ik tijdens buitenritten meerdere malen meegemaakt dat iemand niet diep genoeg bukte bij een grote struik en dat vervolgens zijn bril in de takken bleef haken. Dag bril!

Ik heb ook zachte maandlenzen en bestel ze net als Quellian bij mylenses.
Naast mijn lenzen heb ik nog een bril die ik de rest van de tijd draag.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:53

Ik heb ook alweer een aantal jaar lenzen. No way dat ik ooit weer terug ga naar de bril.
Je doet 's ochtends je lenzen in (ik heb zachte maandlenzen) en de rest van de dag heb je er als het goed is geen last meer van. Bij mij werd een bril altijd vies, klemde bij de oren of zakte van mijn neus..

Ook met paardrijden heb ik er geen problemen mee. Ook in de zomer niet als het stoffig is ofzo. Dat is misschien wel het voordeel van zachte lenzen. Een stofje doet wel een beetje zeer maar niet zo erg als bij harde lenzen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:02

Ik ben begonnen met lenzen en nu 2 jaar aan de bril.
Lenzen zijn echt fijner dan een bril..ik ben nog steeds regelmatig onhandig met mn bril (feliciteren op verjaardagen, bril afstoten etc.)
Helaas kreeg ik last van teveel bloedvatvorming rond mn ogen door zuurstof gebrek. Daardoor ging alles irriteren en moest ik dus een bril.
Als je lenzen kunt nemen, zou ik dat altijd doen!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:49

Ik heb geen ervaring met lenzen, maar draag wel een bril (beperkt weliswaar).
Een meisje in m'n klas heeft ook lenzen, en elke keer als we gaan zwemmen vergeet ze dat ze ze moet uit doen. Ze is ze kwijtgeraakt in het zwembad. Tja die vind je niet meer terug.. Maar ik denk dat het ook een beetje afhangt of je zelf slordig in dit soort zaken bent.
Moest ik m'n bril altijd moeten dragen, zou ik niet twijfelen en voor lenzen gaan.
Maar op dit moment hoef ik hem niet zo vaak aan, en dan is het toch handiger om een bril te hebben.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:56

Ik heb zachte lenzen (ik heb wel een stuk slechtere ogen dan jouw:D).
Ik betaal per maand ongeveer 22 euro.
Ik heb ook jarenlang een bril gedragen maar dat vond ik echt waardeloos en mijn ogen gingen nogal snel met een bril achteruit.

Toen mijn ogen niet zo heel erg slecht waren heb ik jarenlang met een bril gelopen (eerst alleen voor t lezen enz. van veraf).
met paardrijden moest ik na een tijdje ook een bril gaan dragen dat vond ik wel waardeloos:P
Vooral de ene keer toen ik van een paard afviel met mijn kop tegen een hek en waardoor ik mijn bril kwijt raakte xD
Had toen net een nieuwe bril van 500 euro ofso en het eerste wat ik zei was: "Mijn bril, mijn bril waar is mijn bril??".
Vond het gelukkig nog terug, kon het eerst niet vinden zag niks^^

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:57

fiekhe schreef:
Ik heb geen ervaring met lenzen, maar draag wel een bril (beperkt weliswaar).
Een meisje in m'n klas heeft ook lenzen, en elke keer als we gaan zwemmen vergeet ze dat ze ze moet uit doen. Ze is ze kwijtgeraakt in het zwembad. Tja die vind je niet meer terug.. Maar ik denk dat het ook een beetje afhangt of je zelf slordig in dit soort zaken bent.
Moest ik m'n bril altijd moeten dragen, zou ik niet twijfelen en voor lenzen gaan.
Maar op dit moment hoef ik hem niet zo vaak aan, en dan is het toch handiger om een bril te hebben.
Ik moest vorig jaar ook elke week zwemmen met school, ik deed toen gewoon een zwembrilletje op die bij mijn badpak pastte^^

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:38

Ik heb zachte lenzen en een bril.
Draag de lenzen nu inmiddels al een jaar of 2.
Heb de lenzen eerst een jaar gedragen maar kreeg toen last van mijn ogen, hele ontstekingen en helemaal rood en gezwollen.
Heb toen andere vloeistof gekregen voor gevoelige ogen omdat bleek dat ik allergisch was voor een bepaald stofje in de gewone lenzenvloeistof, nu gaat het gewoon prima.
Doe de lenzen 'smorgens altijd meteen in en 'savonds als ik na bed ga weer uit, heb nog nooit problemen gehad dat ze me zijn uitgevallen ofzo (zelfs niet bij het zwemmen).
Met paardrijden vind ik ze ook superfijn, nooit last ervan.
De bril draag ik trouwens bijna nooit, alleen op dagen als ik echt niks ga doen en lekker thuis blijf de hele dag, dan heb ik niet zoveel zin om m'n lenzen in te doen en loop liever met m'n bril rond.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 19:46

Oke, zal dan mn stiefmoeder en ouders even overhalen:) Maar zit ook bij zo'n particuliere opticien, en waarschijnlijk moeten mijn lenzen speciaal gemaakt worden, ofzo. Er was iets met aanpassen, maar zal eens op die site kijken. Als het zoveel scheelt kan ik ze vast overhalen.

Hartstikke bedankt voor de reacties!