Andere anticonceptie, maar wat met de rest?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Andere anticonceptie, maar wat met de rest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:29

Hallo,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn met ervaringen op het gebied van huid icm het gebruik van anticonceptie.
Ik gebruik inmiddels al jaren de pil (microgynon 30), maar wil graag overstappen naar een andere methode, liefst eentje met minder of gerichte hormonen.
Echter heb ik een aantal "maren", rondom overstappen op wat anders:
Zo is mijn huid erg gevoelig voor hormonale veranderingen (en stress), waardoor ik snel onregelmatigheden / verstopte poriën heb. Allerlei standaardmiddeltjes hebben hiertegen niet al te best geholpen, ooit een half jaar de Diane-pil geslikt, ook zonder merkbaar resultaat. Ben ik dus maar gauw weer vanaf gestapt, omdat mijn huid er niet beter van werd dan van de normale pil.

Daarnaast heb ik, dankzij de pil, veel minder last van buikkramp gedurende de eerste 3 dagen van mijn menstruatie; met de pil blijft het beperkt tot 1 kwakkeldag (+chagrijnig en onredelijk zijn }> ).

Ik heb hiervoor inmiddels een afspraak bij de HA gepland, maar ik wil graag wat voors en tegens horen van mensen die al diverse ervaringen hebben. Zo denk ik erover om over te stappen op de nuva-ring, maar zal mijn huid vervolgens een drama worden?
Ik weet dat er al diverse anticonceptie-topics zijn, maar hieruit kan ik niet de info halen die ik in mijn geval wil weten.

Mensen met tips?

Noeps

Re: Andere anticonceptie, maar wat met de rest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:37

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:43

de nuva ring geeft maar weinig hormonen af, ik heb daar heel goede ervaring mee.
voor je huid is regelmatig scrubben een goed plan, ik doe dat met keukenzout, maar dat moet je wel met beleid doen.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:06

Hihi, keukenzout; kan ik enkel aan beginnen als mijn huid heel is... anders; aauuuwww! Scrubben is op zich goed, maar enkel dit werkt neit voldoende, helaas.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:24

Hoi,

ook ik gebruik al een tijd de nuvaring. Ik heb hem een jaar gebruikt, ben toen zwanger geworden en na de bevalling ben ik weer begonnen.

Ik werd zelf van de pil altijd misselijk. Ik slikte microgynon 30. Met de nuvaring heb ik er nooit last van gehad. Het geeft continue een lage dosering hormonen af i.p.v. ineens een flinke dosis als je je pil inneemt.

Je kunt het in ieder geval eens een keer proberen. Ook vind ik het fijn dat je er maar 2 keer in de maand aan hoeft te denken. Het verwijderen van de ring en de week er op een nieuwe ring plaatsen.

Succes!!!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:28