Zondag op maandagnacht ben ik nogal ziek geweest met spugen enzo. Ik heb geen last van m'n maag meer, maar nog wel erg last van m'n darmen (erge diarree). Ik vroeg me af of iemand misschien wist wat ik nu het beste kan eten, waardoor het misschien minder wordt of iig niet erger?
Niet teveel eten... Ik ben toen begonnen met een stukje geroosterd volkoren/bruin brood met een beetje boter. ook werken beschuiten goed. Heel veel sterkte en beterschap!
In Yoghurt zit probiotica. De bacterien helpen je darmen weer goed hun werk te doen. Door de diarree raak je ook het een en ander aan probiotica kwijt, door yoghurt te eten vul je ze weer aan.
Wat naar het schijnt goed zou zijn: appel raspen, bruin laten worden en dan op eten. Ik lust het niet, maar proberen kan geen kwaad. En een droog koekje is ook niet verkeerd.
Ik heb hetzelfde gehad paar weken geleden, en de huisarts raadde mij juist aan om geen producten te eten die de diarree stoppen. Dus geen fruit of bruin brood(of ontbijtkoek). Ik heb 2 dagen op biscuitjes en wit brood geleefd en ik heb heel veel water en thee gedronken. Toen was ik van de diarree af. Bel anders je huisarts voor advies en heel veel beterschap!
Hvelreki
Geplaatst: 26-02-09 18:20
Als je geen producten eet die de diarree stoppen, dan zou je net geen wit brood mogen eten. Denk dat je uitleg dus fout is.
luffie
Geplaatst: 26-02-09 18:39
Het heeft waarschijnlijk met de vezels te maken. In bruin brood zitten meer vezels en daar word de ontlasting toch dikker van?? Ik moest juist geen dikke ontlasting krijgen, vandaar wit brood. Ik ben geen dokter, dit werd mij geadviseerd......
Maar misschien kun je beter eerst achterhalen waardoor het komt dat je aan de diaree bent? Wat eet je of noem eens iets waar het bijvoorbeeld van zou kunnen komen?