Gebroken bovenarm. iemand ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Gebroken bovenarm. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:52

Hoi,

Ik heb twee weken mij arm net onder de schouder gebroken en zit niet in het gips maar in banden, omdat deze plek niet in het gips kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

De breuk voel ik haast niet, maar de rest van de bovenarm doet erg pijn en kan deze haast niet omhoog krijgen. (mag van de fysio)

Wie heeft dit ook al eens gehad en heb jij dit zelfde probleem gehad? Ik zit nu toch te denken of er meer kapot is, omdat mijn arm op die plek alle kleuren van de regenboog heeft en het "gevoel" voor het optillen van de arm weg is. (niet dik)

Hinata

Re: Gebroken bovenarm. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:34

Ik heb het ook gehad! Ik heb toen wel zo'n ding gehad waar ik m'n hand in moest hangen, en ik mocht een paar weken niet schrijven.

Het is nu 8/9 jaar geleden en ik voel er eigenlijk niks meer van.
Verder klopt alles wat je zegt ook bij wat ik voelde, ik kon inderdaad mijn arm niet omhoog doen. Ik moest van de fysio wel telkens oefeningen doen: met je arm de beweging maken alsof je in een grote pan soep roert.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:36

Ehm, ik snap hem geloof ik niet helemaal, jij hebt je bovenarm sinds 2 weken gebroken, maar mag hem al wel bewegen van de fysio???? Beweeg je dan de breuk niet ook???

Verder zou je dit topic eens kunnen lezen, is nog niet zo oud en staan veel reacties in!

In elk geval beterschap!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:47

Ik heb het ook gehad. Al is dat heel lang geleden. Ik moet mijn vinger tegen de muur zetten en proberen iedere dag iets hoger te komen. Kan me herrineren dat mijn arm niet blauw of dik was.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:13

Ja ik mag mijn arm bewegen tot de pijngrens. Misschien ligt het er aan, hoe de breuk er uit ziet..... Ik ben geen arts en dit is de 1e x dat ik wat heb. Zoals ik al zei, de plek van de breuk voel ik amper, de rest van de arm doet zo een pijn.

Maar het blijkt dus normaal te zijn, dat ik mijn arm niet omhoog krijg ;)