Pil vraagje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Pil vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 08:21

Ik slik iedere avond de pil en zit nu in m'n 2e week. Maandagavond was ik hem vergeten. Ik kwam er dinsdagmiddag om 1 uur achter en heb hem gelijk gepakt. In de bijsluiter stond dat het nu geen probleem was. Mààr, gisteravond heb ik hem gepakt en na 4 uur en een paar minuten heb ik overgegeven. In de bijsluiter staat dat je een probleem heb als je binnen 4 uur overgeeft, maar bij mij was het 4 uur en een kwartiertje ofzo. En die dag daarvoor was ik hem ook al vergeten. Zou ie nu nog wel werken of toch maar even contact opnemen met de dokter? (Staat in bijsluiter, meer dan 2 pillen deze strip vergeten, neem contact op met uw dokter) Ik weet wel, heb de 4 uur gehaald, maar ook echt nog maar net.

Mi_Amore

Re: Pil vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:22

gewoon je pil doorslikken, maar wel een condoom gebruiken en natuurlijk je rustperiode wel nemen dus niet direct een nieuwe strip innemen.

Je moet pas naar je dokter gaan als je tot 3 dagen voor dat je je pil vergeten bent onveilige seks hebt gehad. Wegens kans op zwangerschap dan ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:22

waarschijnlijk is de werking nu wel verminderd. je kan waarschijnlijk wel gewoon verder slikken hoor. alleen even oppassen dat je nu dus 7 dagen niet veilig bent

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:25

De kans bestaat inderdaad dat de werking achteruit is gegaan. Als je gemeenschap hebt gehad en je vertrouwt het niet zal ik contact opnemen met de dokter. Persoonlijk zou ik gewoon de pil doorslikken en een condoom gebruiken ;)

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:29

geen paniek : als je hem een keer vergeet maar daarna gewoon weer oppakt is er geen probleem + dat de pil niet zo maar zn werking verlies ookal vergeet je hem een keer

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 08:35

chipieke schreef:
Je moet pas naar je dokter gaan als je tot 3 dagen voor dat je je pil vergeten bent onveilige seks hebt gehad. Wegens kans op zwangerschap dan ;)

Ik heb zaterdagochtend nog sex gehad, wij doen het altijd zonder condoom en ben hem maandagavond vergeten..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:15

Ik zou gewoon even naar de dokter bellen, de assistente kan je meestal wel vertellen wat het beste is. Een morningafterpil kan nu toch al niet meer, omdat het te lang geleden is, maar ik verwacht ook niet dat dat nodig is.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 09:21

Ik ben bij de assistente geweest en die zou het overleggen met de huisarts en dan vanmiddag terug bellen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:53

De apotheker had het met de huisarts overlegd en nu moet ik vanmiddag een 'tabletje' halen en de rest van de strip is de pil niet meer betrouwbaar. Vraag me toch af wat voor 'tabletje' ik moet halen. Als het een MAP is lijkt mij wel dat ze dat gewoon zeggen toch? Of noemen ze dat 'een tabletje'?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:06

Nou daar kom je dan maar op één manier achter! gewoon de pil slikken en de rest van de strip ook afmaken...alleen wel extra veilig vrijen

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:20

Het is de MAP. Er staat voor gewaarschuwd dat je hem binnen 72 uur moet innemen na geslachtgemeenschap, niet langer. Bij mij is het al 110 uur geleden, dus volgens internet/bijsluiter en verpakking werkt ie niet meer en hoef ik hem niet meer in te nemen :?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:23

heb je dat ook aan de huisarts gevraagd...innemen kan volgens mij geen kwaad: baat het niet dan schaadt het niet!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:27

mmh, raar dat je huisarst dit dan nog voor schrijft, anders er weer even heen bellen en zeggen dat het veel meer uren geleden al is gebeurd..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:30

vergeet je zovaak de pil? Ik snap dat niet he.. "pil vergeten" hoe dom ben je;) een keer moet kunnen.. maar ik lees al 2 keer.. Pff.. nou als ik jou was zou ik maar hopen dat je niet zwanger bent en rest van de strip gewoon met condoom.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:58

Als je de eerste pil binnen de 12 uur hebt genomen dat je hem had moeten slikken, is er niets aan de hand.
En dat ene kwartiertje is ook geen ramp hoor. Het was ruim 4 uur erna, dus je bent nog wel veilig. Zeker omdat je geen volle maag had, dus hij kon zo opgenomen worden.
Ik zou zeggen dat je gewoon veilig bent.

Wel raar dat ze je de MAP voorschrijven. Die werkt toch niet na 72 uur. Ik zou 'm niet nemen, de MAP is echt troep.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:01

pinuts schreef:
vergeet je zovaak de pil? Ik snap dat niet he.. "pil vergeten" hoe dom ben je;) een keer moet kunnen.. maar ik lees al 2 keer.. Pff.. nou als ik jou was zou ik maar hopen dat je niet zwanger bent en rest van de strip gewoon met condoom.

uhh volgens mij is ze hem maar 1 keer vergeten, de 2e heeft ze wel gehad, maar mogelijk werkt hij niet...

ik vind het ook raar dat de HA de MAP aanraad...
hopen maar dat alles verder goed is!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:13