hoofdpijn....?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

hoofdpijn....?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:22

misschien is het antwoord hierop wel gewoon naar de huisarts gaan, maar ik zet het er toch even neer.

Ik heb zaterdag 14 feb gigantisch mijn hoofd tegen de steunbalk van het dak gestoten (toen ik mijn wekker uit wilde zetten om te gaan stappen) ben ook accuut niet gegaan.
Ik had echt een gigantische hoofpijn. Heb vrienden opgebeld dat ik niet mee ging en ben gaan slapen. toen had ik even een gedesorienteerd moment die nacht. Ik wist niet meer zeker of ik nou gebeld had en of ik toch wel was gegaan...

Zondag ochtend ik word wakker de linkerkant van mijn hoofd (ik heb op mijn linker slaap ongeveer die klap gehad) was helemaal stijf. ik kon niet draaien met mijn nek en even haren uit mijn gezicht weg schudden was er ook niet bij. Woensdag had ik hier geen last meer van.

Maandag ochtend 23 februari ik word wakker en heb direct hoofdpijn (stekend) op mijn linkerslaap.
Als ik de trap oploop of ik sta op uit de bank dan word dit erger..
Vandaag heb ik er weer last van op mijn linkerslaap.
Ook moet ik mij een beetje extra concentreren op het computerscherm om geen steken van hoofdpijn te krijgen. ( ik kijk nu dan ook gewoon naar het toetsenbord aangezien die niet een felle kleur uitstraalt..)

iemand enig idee..?
of gewoon paracetamol slikken en hopen dat het weg gaat?

alvast bedankt voor het lezen

Corelli

Re: hoofdpijn....?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:41

het antwoord is inderdaad gewoon: Naar de huisarts gaan ;)
Misschien heb je wel een (lichte) hersenschudding, weet jij veel! De HA heeft hiervoor geleerd, die kan het je allemaal het beste uitleggen :j

Beterschap!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:51

ook een HA zal je advisren om paracetamol te slikken en rustig aan te doen.
Ik zou zeggen, doe ff een weekje rustig aan, dus lekker op de bank\in bed en gebruik paracetamol als de hoofdpijn niet harden is. Niet te veel tv kijken of bokken. Als het dan na een week nog niet over is zou ik de HA ff aan ze oren trekken.

Moet wel een klap zijn geweest zeg. :=
Sterkte :(:)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:23

bedankt voor jullie reactie's

@zonnebloem. het was inderdaad een gigantische klap. Die steunbalk zit al jaren boven mijn bed, maar ik was het even vergeten denk ik...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:12

nou ja dan vergeet je nu in elk geval nooit meer da tie er zit :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:17

Het klinkt als een hersenschudding. Huisarts kan hier verder weinig aan doen. Advies: rust houden en niet te veel bewegen(sporten) zodat je hoofd even kan genezen. En paracetamol kan als je echt te veel hoofdpijn krijgt. Ik zou ook gewoon lekker een weekje thuis blijven. Als het dan nog niet minder is of als de pijn verandert, dan wel naar de huisarts gaan!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:44

Zonnebloem schreef:
nou ja dan vergeet je nu in elk geval nooit meer da tie er zit :D

dat hoop ik, want ik heb niet zo'n zin in nog een niet meeverende kopstoot :o

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:00

Rena100 schreef:
Het klinkt als een hersenschudding. Huisarts kan hier verder weinig aan doen. Advies: rust houden en niet te veel bewegen(sporten) zodat je hoofd even kan genezen. En paracetamol kan als je echt te veel hoofdpijn krijgt. Ik zou ook gewoon lekker een weekje thuis blijven. Als het dan nog niet minder is of als de pijn verandert, dan wel naar de huisarts gaan!

In de medische definitie van een hersenschudding moet er ook sprake zijn van tijdelijk verlies van bewustzijn. Dat haal ik niet uit het verhaal, dus zou het niet zomaar een hersenschudding noemen.
Gegeven is wel dat TS een flinke klap gemaakt heeft en daar wel een aantal dagen flinke hoofdpijn van kan hebben, samen met spierpijnen en stijfheid van nekspieren.
Bij twijfel, ga toch even langs je arts, maar ik denk dat de meest nuttuge adviezen al gegeven zijn. Na dergelijke klap op je hoofd is veel slaap en rusten het beste voor genezing.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:16

bedankt nickeltje,

ik denk ook niet dat het een hersenschudding is, want ik heb dus van woensdag tot en met zondag nergens last van gehad.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:19

Graag gedaan hoor.
En mijn toevoeging betekent niet dat ik niet geloof dat jij pijn hebt ofzo, maar ik zou het gewoon geen hersenschudding noemen.
Als je wel klachten hebt van geheugen verlies, wel bewusteloos bent geweest etc, is het een andere zaak.
Nu, tja rust, slapen en een paar dagen wat pijn stillers om daarmee te zorgen dat je wel je nek ed gewoon kunt blijven bewegen en niet door de pijn in je spieren verstijfd en daardoor straks nog langer met spierklachten blijft lopen...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:05

@Nickeltje: Maar uit haar verhaal maak ik wel op dat ze 's nachts even gedesorienteerd was, vandaar dat ik aan een mogelijk lichte hersenschudding dacht..Bij het vermoeden van een hersenschudding krijgt familie/partner o.i.d. toch ook altijd een wekadvies om juist dit soort momenten te checken?
Correct me if I'm wrong hoor, ik ben geen arts :)

@TS: Als paracetamol niet werkt, kun je evt. ook nog ibuprofen proberen :) Ik weet niet of je het al eens gehad hebt, maar zou dan evt. beginnen met de laagste dosis: 200 mg pilletjes :)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:47

Ik heb ook geen medische kennis hoor, maar het lijkt mij toch wel een hersenschudding. Je hoeft niet perse buiten bewustzijn te zijn geweest. En inderdaad, dat van dat wekadvies wilde ik ook zeggen. Bij een harde klap of val op of tegen het hoofd krijg je meestal een wekadvies. Dan moet je om de zoveel tijd het slachtoffer wakker maken en vragen stellen om te kijken of deze helder is en de pupillen even groot zijn. De kans is namelijk aanwezig dat er in de hersenen een bloeding is ontstaan. Bij een hersenschudding heb je meestal last van hoofdpijn, braken of misselijkheid, moeheid, last van het licht, concentratieproblemen.
Meestal wordt het na een paar dagen minder, maar als de hoofdpijn toeneemt moet je echt naar een dokter. Tussendoor ben je klachtenvrij geweest, maar je bent nu inmiddels al een week verder en als je nu nog zo'n last heb denk ik dat het verstandig is om langs de huisarts te gaan.