Hooi iedereen, Sinds een paar dagen heb ik last van ontzettende jeuk om mn hoofdhuid. Het is GEEN hoofdluis o.i.d alles is nagekeken enzo.. Maar als ik mn pony omhoog trek een beetje zie je dat heel mijn hoofdhuid wit is. Ik denk zelf aan een droge hoofdhuid. Maar wat kan je daar aan doen? Naar de dokter heeft denk ik niet echt zin.
Trouwens ik heb ook last van mn voorhoofd die jeukt.. pff raar hoor. Iemand weet wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen?
Ik denk zelf voordat ik ga douche iets van iets vets in mn haar doen en dan op mn hoofdhuid masseren, zoiets van dove of nivea ofzo.
Ik zou geen dove/nivea in je haar smeren, dat wordt ontzettend vet. Kan best door het winterse weer komen dat je huid erg droog is. Weet niet wat voor shampoo je hier goed voor zou kunnen gebruiken. Misschien eentje voor droog haar?
Roos?? Heb je ook witte schilfers heb het nu ook heel erg.
x_manon_x
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-09 18:36
Ik denk persoonlijk niet dat het roos is. Heb het ook nog nooit gehad, en volgens mij komen er ook geen schilfers van mn hoofdhuid af. Mijn hoofdhuid is gewoon wit enzo. Jeukt roos?!
Roos kan heel erg jeuken. En dat kan er ook gewoon 'wit' uitzien, hoeft niet per se iets af te komen. Maar qua anti-roos shampoo zijn er veel meer slechte dan goede dingen te koop. Ik heb hier ook erge last van gehad (en had een erg droge hoofdhuid), ben bij de dermatoloog langsgeweest en met de shampoo die ik daar heb meegekregen heb ik er totaal geen last meer van. Al die brol die in de winkel te koop is, hielp niets bij mij..
Maar een droge, erg jeukende hoofdhuid los je niet op door er dove op te smeren hoor. Daar moet je toch echt even mee naar de dermatoloog.
Nivea etc in je haar is geen goed plan nee, niet zo best voor je haar. Ik zou beginnen met voldoende te gaan drinken als je dat nog niet deed. Dat helpt het beste tegen een droge huid, want dit werkt van binnen uit. Mocht je last blijven houden dan kun je altijd nog even langs een dermatoloog gaan.
heb je ook als je dan even krabt dat heel je nagel vol zit met schilfers, want dat heb ik nu dus ook. komt denk ik door het weer, ik laat mijn haar nu weer lang groeien, en heb er nu erger last van dan met kort haar... maar kan ook door het weer liggen haha
Het kan ook bijvoorbeeld exceem zijn? Heb ik last van op m'n hoofd (bepaalde periodes van het jaar). Kan ook jeuken en geeft witte schilfertjes.. net als roos eigelijk.
Kan ook een lichte vorm van psoriasis zijn. Lijkt op roos maar is het niet.
FantasyB
Geplaatst: 26-02-09 11:45
Even vragen bij de kapper Ik heb me hele leven lang al last van (lichte) roos. En de kapper zei tegen me dat ik allemaal rode en witte vlekjes op me hoofdhuid heb. Waarschijnlijk ben ik allergisch voor de zeep in shampoo. Was nu me haar met Zwitsal. Gaat super
Cissi_D
Geplaatst: 26-02-09 13:54
Ik heb ook last van een hele gevoelige hoofdhuid. Ik gebruik sinds een tijdje de producten van Zarqa en dat werkt best goed. Verkrijgbaar bij natuurwinkels en sommige drogisterijen. Succes ermee in ieder geval!
Hey, sinds een paar maandjes heb ik dit ook. Bij de kapper hebben ze anti roos shampoo aangeraden, dat heb ik dus ook meegenomen. Elke keer als ik het waste de shampoo daar ook over heen gemasseerd, maar het ging niet weg hoor. Het werd steeds erger, dus toch maar even een bezoekje bij de dokter. En ik heb dus idd (zoals Misterylady zegt) psoriasis. Ik heb het in een lichte vorm (gelukkig!) en dat lijkt idd op roos. Ik typ ff een stukje over psoriasis, maar euh, ik zeg niet dat je het hebt, maar een bezoekje aan de dokter kan vast geen kwaad. Psoriasis zijn er in verschillende vormen, het is niet besmettelijk, maar wel erfelijk. De ene keer is het erger dan de andere keer. Het kan ook uit gestresstheid zijn, en meestal begint het met de pubertijd. Het kan niet helemaal weg, maar je kunt wel zalfjes ed. krijgen om het minder te maken, of minder jeukend. Als ik jou was zou ik wel een afspraakje maken met de dokter als ik jou was, even voor de zekerheid.
xxxdonja, dat komt me bekend voor. Mijn kapper hield ook stug vol dat ik roos heb, terwijl de dokter zelf heeft gezegd dat het een soort exceem is. Kappers die hebben echt geen verstand van dat soort dingen, daarvoor kan je veel beter naar de dokter gaan.
ik heb het ook heel erg gehad. Heeft te maken met het omslaan van het weer en temperatursverandering. Ook had ik op het gegeven moment gewoon stukken op mijn hoofd waar het zat en volgens de kaper kwam dat gewoon door stress. Ik heb er nu trouwens geen last meer van!
Mooizo! Want het kan ook erg vervelend zijn, op dit moment heb ik het heel erg, en dan krijg je regelmatig de vraag te horen "Donja je hebt wit op je hoofd"