Hoe aanpakken????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa___

Hoe aanpakken????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 13:58

hallo,

Mijn opa is vandaag jarig en word 90 jaar.
Hij heeft een zoon die volledig verlamt, en is al 15 jaar niet meer op z`n verjaardag geweest.
Nu wou ik voor hem regelen dat hij er volgend jaar (als m`n opa er dan nog is hij heeft t nl aan z`n hart)
er wel bij kan zijn.
Nu is er dus wel een probleem, hij moet dus per ambulance vervoerd worden en heeft 24 perdag zorg nodig.
Hoe moet ik dit gaan aanpakken.
Heb nl ook niet zo`n groot budget.

Weet iemand mischien iets??
Groetjes melissa

chocobroodje

Re: Hoe aanpakken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:09

Dat is iid niet zomaar geregeld, maar het kan wel. Je kunt eens vragen of je oom? een pgb (persoons gebonde budget) heeft. Dan zou hij het daarmee kunnen betalen, en anders kan hij dat als het goed is aanvragen bij de gemeente. Een verpleegster die meereist kun je ook met de pgb betalen of een vrijwilliger?. Is je oom bedlegerig of heeft hij wel een aangepaste rolstoel? Dat is natuurlijk een stuk makkelijker te regelen. Daarvoor bestaan speciale taxi's. Misschien beetje banketstaaf om te zeggen maar ik zou geen jaar wachten maar proberen het wat eerder te regelen. Stel dat (hopen van niet natuurlijk) maar stel dat hij komt te overlijden, ik zou het gewoon nu nog doen anders krijg je misschien spijt. Ik vind het een top idee, kunne je ouders je niet helpen met regelen?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:11

Ik dacht ook aan een PGB. Is het anders niet makkelijker om je opa naar hem toe te brengen?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:23

geweldig dat je dit wil proberen te regelen. Als hij liggend vervoert moet worden kan dit met speciale ligtaxi's. Hoeveel dat kost weet ik niet. Zoals hier boven al wordt gezegd, kijk of je iets kan met een pgb. Moet er tijdens het bezoek de hele tijd een verpleegkundige aanwezig zijn? Mischien dat je daar een vrijwilliger voor kan vinden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:20

VVDD > MW