Heb ik dat: tand afgebroken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Heb ik dat: tand afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:28

Ben ik tussen de middag aan het eten, voelt het ineens vreemd aan mijn tand. Haal mijn tandenborstel er zachtjes langs, breekt er een stukje van mijn tand af...wat er ooit al eens aangeplakt is. Natuurlijk gebeurt dat net om kwart voor 1 terwijl mijn eigen tandarts er op vrijdag maar tot 12 uur is. Dus gebeld, moet ik een spoednummer bellen. Dat gebeld, mag je alleen bellen voor echte spoedgevallen en nabloedingen e.d.
Dus ja twijfel nu wat ik moet doen. Wel bellen en uitleggen of gewoon wachten tot maandag in de hoop dat mijn tandarts werkt met carnaval?

friesiszwart

Re: Heb ik dat: tand afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:30

Ik zou gewoon even bellen. Wellicht kun je vanmiddag nog geholpen worden.
Sterkte

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:31

Joh dat gebeurt zo vaak, niets aan de hand gewoon maandag bellen.
Dat je het spoednummer gebeld hebt vind ik persoonlijk best apart. Ik kan me niet voorstellen dat het behalve wat onprettig zo pijnlijk is dat je daar het spoednummer voor belt....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:36

Nou ik zou ook het spoednummer bellen hoor, tis echt geen fijn gevoel. Heb t ook 3 x gehad. 1e ging ging goed, heeft er een half jaar opgezeten. Dus weer opnieuw gemaakt, volgende dag lag t er weer af. Toen iets dikker gemaakt en dat zit er nu toch al wel weer een jaartje op gelukkig :)

TS, gewoon even bellen, wie weet kan een andere tandarts t vanmiddag nog repareren ! :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:37

Een spoednummer is voor ECHTE noodgevallen, niet voor ietwat vervelende momenten

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:38

Dat is wel zo, maar dan kunnen ze aan de telefoon toch wel zeggen van nou je moet wachten tot maandag of je mag nu komen :)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:39

Haha dat heb ik ook al zovaak gehad omdat mijn voorste tand een keer was afgebroken :')
Ik zou gewoon effe wachten, je overleeft het wel hoor.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:39

Caira schreef:
Joh dat gebeurt zo vaak, niets aan de hand gewoon maandag bellen.
Dat je het spoednummer gebeld hebt vind ik persoonlijk best apart. Ik kan me niet voorstellen dat het behalve wat onprettig zo pijnlijk is dat je daar het spoednummer voor belt....

Het is niet echt het spoednummer wat ik gebeld heb, is gewoon een spoedlijn waarop de informatie staat van welke tandarts er dienst heeft. Dus nee ik heb niet panisch opgebeld alsof ik half dood ging. ;)

Heb er niet heel veel last van maar ongeacht ga je er met je tong langs.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:23

idd wel voorzichtig doen dat je je tong niet openhaald en als je dr niet veel last van hebt gewoon wachten tot maandag en dan naar je eigen tandarts.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:25

Als het niet erg schep is (zodat je je open haalt) moet je vaak wachten ja. Gelukkig heb ik een lieve tandarts :D met spoed kan ik een uur later vaak terecht (heb abbo inmiddels haha)