snachts slik ik niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

snachts slik ik niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 23:31

Hallo allemaal,

Aangezien 50% van de Nederlandse bevolking een beugel heeft gehad kennen jullie dit probleem misschien.
Ik heb van groep 7 tot havo 4 beugels gehad. De eerste was zo'n heel groot blok om je onderkaak naar voren te krijgen. Die moest je dan in dat malletje schuiven die aan de beugel aan de bovenkaak vasthing.
Opzich geen punt. Ik deed dat allemaal braaf, ook snachts. Doordat ik altijd dat grote blok in mijn mond had, kon ik mijn tong niet goed bewegen. Hierdoor heb ik mezelf afgeleerd om snachts te slikken.
Toen ik klaar was met al dat gebeugel heb ik het nooit meer opgepikt. Juist omdat je het tijdens je slaap doet heb je er geen grip op.
Ik word smorgens wakker met mijn mond vol speeksel. Na een rondje door de badkamer is dat probleem weer opgelost, maar toch wel typisch.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?
ben nu 22 (nog een half uurtje, maartoch)

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:34

Alvast GEFELICITEERD *\o/* *\o/* *\o/* ohh en nee ik heb geen ervaring met beugels en de gevolgen daarvan :D :D :D

Nathalie

Re: snachts slik ik niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:37

Hmm, ik had dat probleem ook met beugel maar nu volgens mij niet meer. Iig niet ergerlijk.
Geen idee wat je er tegen zou kunnen doen, lijkt me wel vervelend!

Ohja en alvast gefeliciteerd!!!! ;)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 23:38

cyrano schreef:
Alvast GEFELICITEERD *\o/* *\o/* *\o/* ohh en nee ik heb geen ervaring met beugels en de gevolgen daarvan :D :D :D

dan behoor je tot de andere 50% haha

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:21

Daar heb ik dus ook last van :\

Ik had ook het probleem dat mijn onderkaak ver naar achteren stond en kreeg dus ook zo'n blok in mijn mond. Die deed ik alleen 's nachts in.
Ben er ook van overtuigd dat het door beugels ontstaan is, voorheen had ik er geen last van.

Gefeliciteerd trouwens ;)!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:54

ik ook, sindsdien, stom he?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:13

Misschien is het meer mensen opgevallen smorgens met kwijl langs de mond wakker te worden en/of met een heel droge mond?

Eenmaal in slaap stopt de productie van speeksel en stopt ook de noodzaak tot slikken.
Vlak voordat je wakker wordt, begint de speeksel aanmaak weer, maar slik je nog niet, waardoor je vaak in kwijl wakker kan worden, hier zit veel variatie in tussen mensen.
Maar het is dus heel normaal dat je eenmaal diep in slaap niet slikt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:31

zoals nickeltje zegt, de ene keer kwijl ik de boel bij elkaar en de volgende keer wordt ik wakker met een droge bek :+
Heb ruim 8 jaar een beugel gehad en ook elk mogelijk model wat er in die tijd bestond van mn 8e tot mn 16e maar wat jij verteld is dus volgens mij best normaal dat je snachts minder tot niet slikt :)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:55

jah, dat kan wel zijn, maar het is niet normaal dat je met je mond vol speeksel wakker wordt. toch?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:58

Dat kan op zich heel goed, als je voordat je helemaal wakker bent in lichte slaap bent, dan beginnen je speeklselklieren al wel weer te produceren maar zijn al je spieren en dus ook je slik spieren nog slap en dan wordt je kwijlend wakker. De ene perseen heeft hier meer last van dan de andere en een beugel heeft daar ook invloed op en een drukke droom kan het ook verergeren...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:43

Ik heb vroeger wel een nachtbeugel gehad.
Toen ik hem inderdaad net had durfde ik hem niet in omdat ik bang was dat ik stikte omdat slikken toch amper ging...
Gewoon kwestie van wennen.
Maar goed jou probleem heb ik niet.
Maar volgens mij slik je amper hoor als je slaapt.
Ook als ik savond op me nest lig en half schijndood ben slik ik amper maar volgens mij hoort dat gewoon _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:47

Ik heb alleen een slotjesbeugel gehad, maar ik kwijl als een malloot in mijn slaap... Nu heb ik een vriendje dat het wel schattig vindt, maar toch... genant.... :P

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:56

Whahahaha :')
Hoe je dat ook zegt _O-

*Lig hier in een deuk. :')
Geweldig.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:30

Ik heb dat niet voorzover ik weet, maar wel dat ik door die ondingen niet meer normaal kan spugen en dat ik soms geen controle heb over speeksel doorslikken overdag. Want met een beugel ging dat vaak moeilijk en ik zit dus ook af en toe ineens een slijmsliert overdag weg te vegen :o Ik heb overigens uiteindelijk niet veel aan die beugel gehad, want ik ben er daarna mee gestopt was het helemaal zat en heb nog steeds ontzettend scheve tanden :+

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:16

Ik slik 's nachts (iig al sik in slapa val) ook niet. Heb geen beugel of beugel gehad. Ik word ook niet met kwijl naast of in m'n modn of met een droge mond wakker :n (even afkloppen) .

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:37

Ik had zo'n bijtbeugel voor snachts en daar had ik het ook een beetje mee, mijn broer had zo'n ding ook nodig en die reageerde er zo slecht op (snachts ongewild uitdoen) en dat hebben ze dan operatief geklaard. Met mijn "slotjes" had ik nergens last van, enkel de eerste dagen dat ze er af waren.