Nu al hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Nu al hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:34

Zitten er nu al pollen in de lucht?
Ik heb tot mijn 20e nooit last gehad van hooikoorts.. 2 jaar geleden had ik het een klein beetje en vorig jaar had ik er best wel wat last van, van mei tot juli ongeveer. Met pilletjes was het wel te doen.

Nu zit ik al sinds 2 weken enorm te niezen. Kriebel in m'n neus, jeukende ogen, 's ochtends een loopneus en ik voel me moe. Alleen geen kriebel in m'n keel, wat ik bij de hooikoortsklachten wel altijd had. Ik ben zeker niet verkouden, dus daar komt het niet door.
Kan dit nu al van pollen zijn? Ik hoop het niet eerlijk gezegd, dan staat me nog een zware tijd te wachten denk ik ;)

Mijn paard en katten zijn ook flink aan het verharen op het moment, maar zover ik weet heb ik daar geen allergie voor :=

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:38

Mijn eega heeft ook last van hooikoorts en dan vooral vroeg in het jaar. Bij een warm voorjaar begint hij begin februari al te snotteren. De allereerste bomen die beginnen te bloeien zijn bij hem de boosdoeners. Nu heeft hij nog geen last. Hij kreeg er ook last van toen hij ergens in de twintig was. Nu wordt het steeds een beetje minder. Hij groeit er overheen (eindelijk). Mijn kids hebben ook last van hooikoorts, maar later in het jaar. een dochter heeft ook last van lichte allergie voor katten. We hebben regelmatig kittens in huis en daar moet zij steeds aan wennen.

HummerTime

Re: Nu al hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:37

Hooikoorts gaat het hele jaar door :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:41

ik zat ook meteen aan paarden te denken!
maar je kunt idd ook hooikoorts het hele jaar door hebben, maar dat is vooral afhankelijk waarvoor je allergies bent!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:42

Ik had er ook last van, echt niesbuien, niet normaal! Maar ik twijfeld dus of het een verkoudheid was of hooikoorts. Alleen vroor het vorige week nog, dus dan zitten er toch geen pollen in de lucht?

Mijn kat verhaart ook enorm, maar daar heb ik nooit last van gehad. Dus dat is het denk ik niet!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:51

Ik heb nu ook al hooikoorts hoor!
Ik nies me kapot en heb last van jeukogen e.d. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:35

Als je hooikoorts hebt, ben je allergisch voor bepaalde pollen. Sommige mensen zullen er inderdaad in februari al last van hebben, anderen pas in juni.

Aangezien je klachten voorgaande jaren later begonnen en je de allergie pas rond je twintigste hebt ontwikkeld, ga ik er vanuit dat dit wellicht een 'nieuwe' allergie is. Misschien voor je katten of paarden, misschien voor een pol die nu al aan de orde is, misschien voor nog niets heel anders. Feit is in ieder geval dat allergieën komen en gaan en vrijwel nooit alleen komen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:25

Ik begin ook al weer dikke ogen te krijgen, vriendje loopt al dagen te snotteren en te niezen. Dus ja, het kan dat je nu al hooikoortssymptonen hebt ;)

Ik heb trouwens ook pas mijn allergieënuitbarsting gekregen vanaf mijn 18e.. Om precies te zijn: graspollen, huisstofmijt, katten, en ongeveer 20 bomen :Y)
Vriendje heeft sinds 2 jaar heel erg hooikoorts (graspollen) maar stiekem verdenk ik m ook van huisstofmijt, maar hij is nog niet getest..