ineens zwart voor de ogen, duizelig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

ineens zwart voor de ogen, duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 15:38

Vanochtend ging ik naar buiten, ging ik 2 paardjes poetsen in stal.
Ik was nog geen 5 minuten bezig of het wordt zwart voor mn ogen, ik word duizelig en misselijk...Ook zag ik erg wit.
Ben toen vlug naar binnen gegaan en toen ging het wel beter.
Maar ik vraag me toch af hoe dit kan?
Nou heb ik suikerziekte, maar voor ik naar buiten ging had ik een suiker van 12 en toen ik binnen was 8, dus dat zal het niet geweest zijn.
Iemand enig idee? Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt...

_Tara_

Re: ineens zwart voor de ogen, duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:40

Was je niet te snel opgestaan ofzo? Al klinkt het wel erger dan dat...

Bo_Y

Had je wel gegeten. Ik dit ook wel eens, maar dan ben ik vergeten te eten of ik sta te snel op.

Utixo

Die 12 is wel een klein beetje hoog, maar dan zou je juist moeten gaan hyperen. Je had wel gegeten? Spuit je insuline?

Je bloeddruk was wellicht wat aan de lage kant. Beetje druivesuiker (ik weet niet hoe ernstig je suiker is?) of een zout dropje doet al wonderen.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:42

Ik heb zoiets ook wel eens...
Het zweet breekt me dan uit, duizelig heb ik niet zo heel erg, wel heel misselijk en ik wordt helemaal grauw...
Meestal ga ik dan even zitten, als het kan liggen.
Soms moet ik dan ook overgeven maar er komt niks zeg maar, dus ik krimp dan telkens ineens, nogal pijnlijk...

Maar er valt volgens mij niet zoveel aan te doen...
Ik ga meestal zitten wachten tot het over is...

Als ik ga lopen of blijf staan, wordt ik wel duizelig trouwens...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 15:43

ik heb type 1 en spuit 2 keer per dag.
Ik had gewoon ontbeten enzo....
Ik heb wel eens mn bloeddruk te laag gehad, en dan merkte ik het indd bij te snel opstaan enzo.
Maar voor 3 weken geleden nog laten meten bij de dokter en was mn bloeddruk gewoon goed...
Ik was ook gewoon rustig aan het poetsen, dus niet dat ik echt iets heel vermoeiends aan het doen was....
En ja dat zweten had ik ook!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:43

ik heb hetzelfde een tijd gehad ( heb echter geen suikerziekte hoor) bij de dokter bleek toen dat ik een hele lage bloeddruk had, en dus veel zout moest eten. Ook ben ik wat gevoleig voor ijzer tekort wat ook zijn aandeel in zo'n situatie kan hebben

heb alleen dat misselijk niet echt, verder dat de geluiden heel vreemd worden en alleen nog licht zie verder geen mensen of iets.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:12

Ik heb het ook wel eens gehad toen ik heel rustig een paard stond te poetsen...
Heb het ook wel eens gehad tijdens een proefwerk(dat was de eerste keer, wist ook niet wat me overkwam...), tijdens een prijsuitreiking, maar ook wel eens toen ik ergens stond te wachten, of toen ik naar een presentatie zat te luisteren...
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat ik aan het doen ben :Y)

Ik hoor nog goed, zie ook nog gewoon iedereen staan, voel me alleen even ontzettend beroerd..
En soms is het na 5 minuten over, soms pas na 2 uur ofzo.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:30

heb hier ook wel eens last van. Vooral als ik achter iemand aanslenter of bij bijvoorbeeld rondleidingen. Wordt dan misselijk, duizelig, spier wit en het word zwart voor mijn ogen. Dat zweten heb ik ook, ben daarna echt kletsnat. Hoe het weet ik niet. Maar ik durf eigenlijk niet meer mee met een rondleiding in een museum of iets dergelijks omdat ik dan standaard tegen de vlakte ga. Had pas een meeloop dag op een verpleeg afdeling, kwam het weer opzetten. Weet nog steeds niet hoe ik ooit nog optijd de wc heb kunnen bereiken. Zou wel stom geweest zijn als ik tegen de vlakte was gegaan waar patiënten bij waren. 10 minuten later ging ik weer. Verpleegkundigen dachten dat ik niet tegen kon(schaamde me rot) maar dat is niet het probleem, werk zelf ook in het ziekenhuis en ga echt niet tegen de vlakte van mensen die in een bed liggen. Op één of andere manier kan ik niet tegen dat steeds een stukje meedrentelen, even kijken en lijsteren en dan weer verder drentelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:21

Had je niet toevallig warm gedouchet vlak ervoor? Daar kun je ook behoorlijk eng van worden, weet ik uit ervaring. Sommige mensen kunnen hier ook niet goed tegen. Zeker als je dan de kou in loopt kan dat best een klap geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:12

Hyperventilatie ?

Van verkeerd ademhalen (vaak zonder dat je het merkt) kun je ook ineens heel "eng" worden : flauw , misselijk , duizelig , wit wegtrekken , hartkloppingen..... :)

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:20

j ik dacht ook meteen aan hyperventileren, ik doe de opleiding tot doktersassistente en behnadelen net dit onderwerp.. maar kan ook een hyper geweest zijn, maar dat lijkt me raar omdat het later a lweer 8 was.. had je ook hoopfdpijn, dan kan het ook migraine geweest zijn!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:29

niet gedoucht van te voren, geen hoofdpijn...
Heb zelf niet het idee dat het hyperventileren was...
Tot nu toe ook nergens meer last van gehad, gelukkig :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:58

hmm, dat heb ik alleen als ik honger heb. duizelig, zwart voor de ogen, heel flauw voelen. komt even sterk op en trekt dan weer weg.
maarja, je had een suiker van 12 dus daar kan het toch niet aan liggen denk ik!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 07:49

knuffeldier schreef:
heb hier ook wel eens last van. Vooral als ik achter iemand aanslenter of bij bijvoorbeeld rondleidingen. Wordt dan misselijk, duizelig, spier wit en het word zwart voor mijn ogen. Dat zweten heb ik ook, ben daarna echt kletsnat. Hoe het weet ik niet. Maar ik durf eigenlijk niet meer mee met een rondleiding in een museum of iets dergelijks omdat ik dan standaard tegen de vlakte ga. Had pas een meeloop dag op een verpleeg afdeling, kwam het weer opzetten. Weet nog steeds niet hoe ik ooit nog optijd de wc heb kunnen bereiken. Zou wel stom geweest zijn als ik tegen de vlakte was gegaan waar patiënten bij waren. 10 minuten later ging ik weer. Verpleegkundigen dachten dat ik niet tegen kon(schaamde me rot) maar dat is niet het probleem, werk zelf ook in het ziekenhuis en ga echt niet tegen de vlakte van mensen die in een bed liggen. Op één of andere manier kan ik niet tegen dat steeds een stukje meedrentelen, even kijken en lijsteren en dan weer verder drentelen.

Dan heb ik het ook welleens ja :j vaak zet het dan niet door, maar wordt wel heel loom en enzo van dat soort dingen, geslenter enzo, en blijf er tegenaan hikken zeg maar :P

Maar bij mij komt het ook welleens omdat ik te weinig heb gegeten.

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:27

Dat heb ik ook heel vaak :j
Ik krijg dan ook heel erg hoofdpijn, maar ik weet niet wat het is dus ik blijf dit topic even volgen :)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:30

Mijn broer had dat eergister ochtend.
Die kwam uit bed, ging staan en het werd helemaal zwart van z'n ogen en werd helemaal beroerd. Is gelijk weer gaan liggen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat hij de helel nacht had lopen zweten in bed... Griep! Misschien begint het nu bij jou?

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:32

Ik heb dat ook redelijk vaak. Het wordt zwart voor mijn ogen, mijn ogen draaien een beetje weg, ik ga een beetje zweten en mijn gezicht wordt heel erg wit. Misselijk word ik niet.
Meestal komt dit doordat ik niet gegeten heb, te snel opgestaan ben of er gebeurt iets heel naars. Ik heb het nu al twee keer gehad bij een crematie bijvoorbeeld.
Ik moet meteen gaan zitten/liggen, anders gaat het maar niet weg.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 12:07

RicardoOpa schreef:
Mijn broer had dat eergister ochtend.
Die kwam uit bed, ging staan en het werd helemaal zwart van z'n ogen en werd helemaal beroerd. Is gelijk weer gaan liggen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat hij de helel nacht had lopen zweten in bed... Griep! Misschien begint het nu bij jou?

dat klinkt meer als een te lage bloeddruk, dat heb ik ook gehad, maar dan was het alleen ´s ochtends als ik te snel opstond.
Denk ook niet dat het griep is, omdat ik daarna nergens meer last van had....

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:14

Het beste geneesmiddel is de persoon onder de douch pluren.

Ik had het ook1 keer opscoutingkamp werd helemaal wit erna en leiding had me toen direct onder de douch gezet. Even later was alles weer in orde.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:41

Ik hoef echt niet onder de douche te gaan staan als ik dit heb, dan ga ik tegen de vlakte. :P Dan verhoogt mijn bloeddruk te snel geloof ik.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:52

Hoeveel tijd zat er tussen die beide bloedsuikerwaardes?
Als je suiker heel snel daalt kun je een relatieve hypo krijgen, dus dan kun je een hypo hebben bij een suiker van 8....