Slijmbeursontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Slijmbeursontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:28

Hoe voelt een slijmbeursontsteking aan in je arm???

Heb nu pijn, maar weet niet goed ofdat dit komt omdat ik verkeerd heb gelegen ofdat er echt wat aan de hand is.
Heb vooral last wanneer ik een langere (5 minuten) mijn arm op mijn bureau heb liggen en gewoon toetstenbord werk verricht en daarna mijn arm wil optillen. Dit is al wel een aantal dagen dat ik er last van heb zeg maar.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:10

Citaat:
Slijmbeursontsteking of bursitis is een ontsteking van een slijmbeurs. Bursitis kenmerkt zich door roodheid, warmte, zwelling en pijn waar de ontstoken slijmbeurs aanwezig is, zoals op hiel, elleboog, schouder of heup. Het is verstandig om het gewricht in beweging te houden om stijf worden te voorkomen en om te voorkomen dat het genezingsproces wordt afgeremd.

Een slijmbeursontsteking kan het gevolg zijn van trauma of structurele overbelasting. Chronische bursitis is een van de aandoeningen in het RSI-spectrum. Een acute bursitis kan enige dagen tot weken en soms maanden aanhouden. Een niet-infectueuze bursitis geneest doorgaans uit zichzelf als de nodige rust in acht wordt genomen. In ernstiger gevallen zijn pijnstillers en ontstekingsremmers als NSAID's noodzakelijk. Ook fysiotherapeutische behandelingen zijn mogelijk.

;)
Als je aan deze kenmerken voldoet ja maar als het aan blijft houden is het altijd slim om even langs je HA te gaan. Mijn HA heeft altijd een telefonisch spreekuur weet niet of de jouwe dat heeft? Dat zou je ook nog kunnen proberen!

blackstar

Re: Slijmbeursontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 15:14

Ja wil ook langs de huisarts gaan, vroeg het me alleen af. Niet dat ik zometeen voor niks.
Mijn arm is ook niet warm of rood.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:19

Ik had het ooit in mijn schouder en ik kon daar door een bepaalde beweging niet maken, zoals het open maken van een deur.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:43

Ik kon helemaal niets zonder dat de tranen in mijn ogen sprongen van de pijn....

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:44

Ik kon ook bepaalde bewegingen niet maken, zoals mijn hand hoger tillen dan mijn schouder, verder had ik continu een soort van brandende pijn in mijn schouder en bovenarm. vooral in rust eigenlijk..

Gelukkig is ie er nu uit, en ben ik redelijk klachtenvrij..

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:09

geen idee hoe een slijmbeursontsteking voelt eigenlijk.
Weet alleen omdat mijn moeder het al 8 keer in dr arm gehad heeft dat je wel je arm moet blijven bewegen. Ook geen warmte erop, maar juist ijs!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:23

Is voor iedereen verschillend ligt denk ik ook aan je pijngrens.
Ik heb drie jaar met een slijmbeurs ontsteking in mn heup gelopen, kreeg er medicijnen voor maar die deden geen barst.
MOest met rust genezen en het kan ook chronisch worden, wel gepast bewegen.
Ik ben er nu nog steeds niet van af maar doe verders wel alles nog gewoon, voel het als ik bv de trap op en af moet.

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:33

Heb het ook in me schouder. Al vanaf oktober !! eerst fisio gehad wat dus nix hielp en ook niet ging. Daarna na veel gedoe en pijnstillers er een spuit in gegeven en die hielp wel eventjes maar nu komt t weer terug.
Kon ook er zowat nix mee. Zelfs ademenen deed al pijn. En liggen/slapen ook zo'n drama. Kon ook mn arm niet omhoog doen zegmaar.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:55

Rust, medicatie, injectie's, fysiotherapie... het kan altijd nog erger ! :o

Ik ben er zelfs aan geopereerd en kan na een revalidatie periode van één jaar (bijna) alles weer doen.

Let wel, dit zou wel een laatste redmiddel moeten zijn, zo'n operatie stelt niet veel voor, maar de nasleep is enorm !

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:38

Dank voor jullie reacties. Ik wacht het nog even af en word het erger dan ga ik naar de dokter.

Ik heb al meerdere keren een ontsteking gehad in mijn grote schouderspier en toen deed ademhalen ook pijn. Maar dat is dit niet, nu zit het echt vlak onder mijn schouder en niet midden op mijn schouderblad. En als ik mijn spieren aanspan om bv mijn arm op te tillen dan eventjes een pijn en daarna is dat weer iets verdwenen.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:45

Ik heb het aan me knie gehad.

Ik had hele erge pijn, en kon me knie na een tijdje niet meer buigen, dan leek het net alsof me kniebanden helemaal uitelkaar scheurde, ook kon ik niet op me knieen zitten.
ik was toen 6 ofzo? en had medicijnen van een volwassene gekregen.
Ik zou inderdaad even langs de ha gaan.
Je kan beter wel gaan en dat het misschien niet zo erg is,
dan niet gaan terwijl er wel wat ergs is :j