facings

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patserke

facings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:09

hoi,

ik heb erge lelijke tanden en was net een beetje aan het surfen op het net...
toen kwam ik tegen dat je ook facings kan doen,
dat houd in:

Facings zijn dunne tandkleurige schildjes die op de tand of tanden worden geplakt. Enkele toepassingsmogelijkheden zijn;
- maskeren van scheve tanden,
- onzichtbaar maken van spleetjes

heeft iemand hier ervaring mee?

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:18

Facings kunnen een mooie oplossing zijn om 'lelijke' tanden mooi te maken.
Maar de tandarts moet eerst een stukje van je eigen tanden afhalen (dus het beschadigen van een 'gezonde'tand) om de facing er op te kunnen plakken. Daarnaast is zit er een prijskaartje aan :$

Het beste kun je een goede oplossing voor jou gebit zoeken samen met je tandarts.
Succes!

patserke

Re: facings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:39

ja ik heb dus ook constant weer nieuwe gaatjes, dat ligt aan mijn speeksel zegt de tandarts omdat ik anti depressiva neem, maar ik heb me een tijd slecht gevoeld dus ben nu alweer 2 maanden niet geweest om mijn gaatjes te vullen.
ik heb eigenlijk niet over gehad over mooiere tanden alleen de gaatjes en als er stukjes afbraken die opvullen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:49

Ik heb ook 5 facings op mijn bovenste snijtanden. Ze zijn erg mooi, maar inderdaad wel duur. De tandarts heeft ze mij toen aanbevolen omdat ik ook daar vullingen had en die verkleurden steeds. Met facings heb je daar geen last van. Ze worden in dezelfde kleur gemaakt als je eigen tanden. Dus als je denkt dat je ze mooi wit krijgt heb je het fout. Je tanden worden volgens mij in puntjes geslepen en dan krijg je er zolang tijdelijke facings op. Die waren bij mij vreselijk lelijk en spierwit. Ik schaamde me dood en durfte bijna niet te lachen. Gelukkig duurde het geloof ik een week of 2 en toen kreeg ik mijn eigen. Het is mij het geld wel waard geweest.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:14

Ik krijg vanmiddag mijn 'facings'. Ben afgelopen maandag naar de tandarts geweest om mijn tanden voor een deel af te laten slijpen. Nu heb ik ook van die 'tijdelijke' erop. Die van mij zijn gewoon in dezelfde kleur als mn tanden.

Vanmiddag krijg ik dus mn echte 'facings'. Op mijn 2 voortanden. Deze zijn toen ik een jaar of 8 was half afgebroken omdat ik ben gevallen. Al die tijd heb ik er stukjes aangeplakt gehad, maar dat werd lelijk qua verkleuren. Omdat 1 van mijn voortanden ook een beetje naar achter stond, gaat hij die nu dmv de facing naar voren laten komen.

Ik heb mn facings gisteren gezien. Zien er goed uit. Ze passen ze echt helemaal aan aan de kleur van je overige tanden. Je ziet het dus eigenlijk niet, dat het nep is.

Maar er zit idd wel een prijskaartje aan ;) Gelukkig ben ik voor een heel groot deel verzekerd :)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:03

ooh, ik dacht dat je ze gelijk kreeg. wil je mij een pb sturen wat het jou uiteindelijk gekost heeft. als ik dat mag weten;) fly

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:06

Ja, dat dacht ik eerst ook... Als ik jou was zou ik het er ook eerst eens goed met je tandarts over hebben.. Die heeft ook meer een prijsrichting denk ik.. Ik weet zelf niet eens precies hoe duur mijn facings worden.. Maar ik ben bijna compleet verzekerd qua tandartskosten, dus ik weet het niet precies..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:17

Je hebt de porseleinen en de plastic variant. De plastic variant is er te vinden vanaf 150 euro per tand.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:38

hoe gaat het dan in zijn werk, moet je gipshappen ofzo omdat ze de facings op maat maken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:45

Via google is er heel veel over te vinden :)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:09

ja heb ik ook gedaan maar daar vind ik niet dat je eerst tijdelijke krijgt

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:09

Jup, gipshappen ;)

Volgens mij ligt dat van die tijdelijke ook aan welke tandarts je hebt. Maar dat is toch maar voor een paar dagen. Dus dat valt wel mee ;) En die tijdelijke zijn echt niet super mooi ofzo hoor ;)

Ik zal je een PB sturen over de prijs van mijn 2 facings. Ik heb trouwens de porceleine variant ;)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:59

ieuw ik heb zon fobie voor gipshappen gekregen in mijn beugeltijd haha...
ik ben wel benieuwd hoe het is geworden heb je foto :D

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:18

Jawel, maar ik heb geen vóór foto :P
en de ná foto is niet echt duidelijk..

Gipshappen is helemaal niet eng :P Dat is nog het minst enge ;) Nouja, ik ben héél bang voor alles wat met tandarts etc te maken heeft..

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 22:45

ja ik heb slechte ervaringen met gipshappen haha kokhalzen enzo, tja wat de tandarts doet vind ik nooit erg, alleen als ze met zon harde boor een model maken van je tand, of heletijd die zuiger in je mond en dat je moet slikken, en heletijd die mond open houden zoo vermoeiend soms hhahaha wil die gewoon automatisch dicht, maar wil je de foto eens sturen dan van het resultaat

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:31

Volgens mij moet je eerst gipshappen om de vorm van je tanden na te maken, daarna gaan ze ze slijpen, dan krijg je van die haaientandjes volgens mij, en dan moet je nog een keertje happen om die vorm erin te krijgen.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:21

Klopt :j

Maar haaientandjes, valt mee hoor ;) tenminste.. bij mij ;)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:38

Dat idee had ik toendertijd. Hij zei dat de tanden in driehoekjes werden geslepen. Ik heb het niet gezien maar had wel een idee hoe of het eruit zou zien. Zal wel helemaal verkeerd zijn geweest dan.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:55

Ik heb ooit iets gelijkaardigs aan mijn tanden laten doen.
Ik had 2 tanden te kort, waardoor ik op de plaats van mijn 2e paar snijtanden hoektanden. En omdat dat eigenlijk niet zo mooi oogt, ben ik naar de tandarts geweest. Ze zei dat ze het oftewel met een kroon kon doen (maar dat mocht pas als ik achttien was) oftewel met 'knippen en plakken' (zo noemde zij het). Ik heb voor het laatste gekozen, omdat dat direct kon gedaan worden. Dus heeft ze eerst wat van mijn tanden afgeboord en dan er een nieuw stukje bij aangezet. Ik weet niet of dit hetzelfde is als wat jij bedoelt, ik heb nooit een naam gekregen van hoe het zou noemen, maar ik ben er iig heel erg tevreden van. :j