Overgeven na bezoekje aan tandarts met verdoving?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Overgeven na bezoekje aan tandarts met verdoving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 10:52

Goedemorgen!

Ik moest vanochtend naar de tandarts om 2 gaatjes te laten vullen.
Nou ontbijt ik niet zo vaak, dit keer maar wel gedaan omdat ik nog een tijdje niet zou kunnen eten.
Prima, yoghurt met banaan gegeten, aspirine genomen en naar de tandarts gegaan.
Ik heb altijd verdoving, kreeg dit keer 4 spuiten in mijn mond.
Ging allemaal heel goed, heb nog nooit zo weinig gevoeld van het boren. :+

Nu kwam ik vrij misselijk thuis en had ook de hele tijd overmatig speeksel in mijn mond.
En toen kwam mijn ontbijt er weer uit.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad of weet iemand hoe dit kan?

peetjhu

Re: Overgeven na bezoekje aan tandarts met verdoving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:33

Ik had dat van de week ook, heb dan niet over moeten geven maar wel zo´n gevoel.

Denk dat het komt doordat je tong en keel ook een stukje verdoofd zijn ofzo...

Hoop voor je dat het snel over gaat!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:37

Als ik een verdoving van de tandarts krijg, weet ik dat ik de hele dag op bed lig. Overgeven, hoofdpijn. Bij mij is het heel normaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:38

Hier klinkt het ook bekend in de oren, wordt misselijk van verdovingen niet normaal. Hoe het komt geen idee, ik geef in het geval van de tandarts die stoel ook de schuld. Je hangt zo scheef :\

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:48

Ik heb zelf woensdag een kies laten trekken ook lekker verdoofd enzo en was ook echt kotsmisselijk ..

Ik had niet gegeten maar anders was het er ook zeker uitgekomen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:49

Sommige mensen kunnen niet tegen de stoffen in een verdovingsspuit. Mijn tante bijvoorbeeld, valt flauw als ze zo'n spuit heeft gehad. Een speciale spuit voorkomt dit.
Ik weet niet precies hoe het zit, iets met adrenaline geloof ik. Maar je kan bij een eventueel volgende keer naar vragen, of van te voren even bellen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:09

Natasja91 schreef:
aspirine genomen

Aspirine heeft een bloedverdunnende werking. Niet de meest handige keuze vlak voor een tandartsbezoek...

Van yoghurt met banaan zou ik trouwens ook zonder tandarts nog misselijk worden :+

De verdoving komt vlakbij je evenwichtsorgaan, misschien heeft dat er iets mee te maken?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:11

ja vroegah had de aspirine bloedverdunnende werking, tegenwoordig heet dat ding paracetamol en is niet bloedverdunnend. misschien ben je allergisch voor de verdoving, hebben mijn moeder en broertje ook, die krijgen een andere verdoving.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:14

ben je niet onbewust gespannen geweest voor het boren?
Daar zou het ook van kunnen komen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:15

fjordjes schreef:
ja vroegah had de aspirine bloedverdunnende werking, tegenwoordig heet dat ding paracetamol en is niet bloedverdunnend. misschien ben je allergisch voor de verdoving, hebben mijn moeder en broertje ook, die krijgen een andere verdoving.

Aspirine en paracetamol zijn twee verschillende stoffen. Ibuprofen is weer een derde.
Aspirine heeft nog steeds een bloedverdunnende werking, want de werkzame stof - acetylsalicylzuur - is niet veranderd.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:30

fjordjes schreef:
ja vroegah had de aspirine bloedverdunnende werking, tegenwoordig heet dat ding paracetamol en is niet bloedverdunnend.

Aspirine (acetylsalicylzuur) en paracetamol (Para-acetylaminofenol) zijn echt 2 verschillende dingen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:37

De volgende keer even bij de tandarts aangeven dat je niet goed tegen de verdoving kunt, dan is er nog een andere verdovingsvloeistof. Ben ook al een keer van mijn graat afgegaan van de verdoving. Krijg sindsdien andere.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:37

Ja weet ik, de aspirine is toch ook niet meer verkrijgbaar zonder recept? Ik bedoelde dat de meeste mensen met een aspirine een paracetamol bedoelen maar die zijn niet bloedverdunnend en een aspirine idd wel.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:54

aspirine is nog steeds overal gewoon verkrijgbaar hoor..

verdovingen heb ik eigenlijk sinds mn amandelen er als klein meisje uitgehaald werden niet meer gehad..

2 jaar terug in turkije wel 24 uur lang een enorme antibiotica kuur gekregen omdat ik een fikse oorontsteking kreeg 24 uur voor ik terug moest vliegen (en ik heb altijd al zo'n last).
de 2e dosis spuiten daarvan viel bij mij ook niet goed...
bijna flauwgevallen(kon nog net optijd gaan zitten) en vervolgens kwam ook mn ontbijt er weer uit. die reactie was volgens de artsen ook niet 'normaal'.

maar ts, lekker een dagje uitzieken!! hopen dat je je morgen beter voelt

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:57

ik word ook altijd enorm ziek van een verdoving, dan hoeft het niet eens van de tandarts te zijn, ergens anders een plaatselijke verdoving is bij mij ook genoeg

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:57

Heb pasgeleden ook een gaatje laten vullen met verdoving. Ik hoefde niet over te geven, maar was wel erg misselijk naderhand. Volgende keer idd even aangeven bij je TA, wellicht kan hij een andere verdoving bij jou gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:59

fjordjes schreef:
Ja weet ik, de aspirine is toch ook niet meer verkrijgbaar zonder recept? Ik bedoelde dat de meeste mensen met een aspirine een paracetamol bedoelen maar die zijn niet bloedverdunnend en een aspirine idd wel.

aspirine kan je bij ons gewoon halen bij het servicepoint (supermarkt)

ik word ook altijd misselijk en rillerig van de verdoving, na een paar uurtjes is het weer over, maar het is wel heel vervelend idd.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:41

Melden bij je tandarts dat je ziek bent geworden, dan krijg je de volgende keer een andere verdoving. ;)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:44

Ik had het ook 1,5 week geleden. Voor het eerst een gaatje en dus een verdoving. Had ook elke keer het idee dat ik mijn tong op at. Heb ook een aantal keer goed adem moeten halen + slikken. :+

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:49

Margreet schreef:
De verdoving komt vlakbij je evenwichtsorgaan, misschien heeft dat er iets mee te maken?

Vandaar dat ik na een verdoving rondloop alsof ik veel te veel gedronken heb :D
Ik heb geen last van misselijkheid, maar zodra de verdoving begint uit te raken, wordt ik ontzettend duizelig. De tandarts weet niet waar het aan ligt, maar heeft dit wel verder nagekeken voor mij. Voortaan als ik een gaatje laat vullen moet ik de dag erna ook maar vrij vragen. (de duizeligheid duurt een dag, soms anderhalf :\ )

Ts, gewoon aangeven bij je tandarts dat je er zo misselijk van geworden bent. Hij weet wat er in de verdoving zit en waar het aan kan liggen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:45

[LZP] > [MW]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:25

A_lette schreef:
Hier klinkt het ook bekend in de oren, wordt misselijk van verdovingen niet normaal. Hoe het komt geen idee, ik geef in het geval van de tandarts die stoel ook de schuld. Je hangt zo scheef :\

Moet je nagaan wat de tandarts zijn rug te verduren heeft als hij alle patiënten behandeld op de manier dat ze zelf prettig liggen en die tandarts zn rug maar zit te verdraaien. :+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:33

Ik heb nooit last van overgeven. Maar ik kan al niet tegen prikken dus ik word wel altijd helemaal misselijk van verdovingen.