Ik ben een hoofdpijn mens maar migraine heb ik nooit gehad.Ik weet ook niet hoe je dat herkend? Gisteravond kreeg ik hoofdpijn,dat werd langzaam erger en ik nam 2 paracetamollen.Vannacht werd ik wakker en ik had het niet meer,als of mijn hoofd uit elkaar zou springen.Ook was ik misselijk, ik viel in slaap en werd later weer wakker met mega hoofdpijn.Ik heb geen trek in koffie,ik moet straks mijn dochter met de auto naar school brengen maar dat zie ik helemaal niet zitten.Ook voelt mijn hoofd erg zwaar aan, en licht en geluid is erg vervelend.is dit een vorm van migraine iemand enig idee?
Klinkt wel als migraine, ik ben dan ook overgevoelig voor vooral licht.. het liefst sluit ik mezelf dan op in een donkere kamer. Ik zou eerst eens ibuprofen proberen en als dat niet helpt naar de huisarts gaan. Zelf heb ik via de huisarts een neusspray gekregen, Imigran 20, en dat werkt aardig goed
pitbullgup
Geplaatst: 16-02-09 15:52
ik heb de laatste 2 jaar gelukkig geen aanval meer gehad. maar bij mij voelt t of er een hele strakke band om m'n hoofd zit, ik zie sterretjes/over gevoelig voor licht, ben misselijk etc. Heb er wel medicijnen voor als ik een aanval voel aankomen en dan zakt t wat sneller als normaal en ben ik er na een halve dag vanaf. Maar heb wel eens aanval van een aantal dagen gehad en daar wordt je niet vrolijk van
Ik heb ook heel vaak enorme hoofdpijn, dat ik niets kan verdragen. Geen licht, geen geluid, niets. Ben ook een paar keer flink over mijn nek gegaan tijdens zo'n aanval, waarvan een keer midden in een bomvolle metro. Volgens tig huisartsen was het aanstelleritus, een ander gaf homeopatische zooi mee, paracetamol met codeine geprobeerd en ga zo maar door maar nooit een doorverwijzing gehad, ook niet als ik erom vroeg. Een tijdje hielp saridon in combinatie met een banaan of zo, iets voedzaams (in elk geval niet op een lege maag) in combinatie met een uur rust en donker redelijk, maar helaas, dat hield ook op. In de tussentijd alle zelfzorgmiddelen in alle mogelijke combinaties geprobeerd zonder veel resultaat, maar wel jaren verder.
Tenslotte een flinke dosis "geleende" spierverslappers genomen (genoeg om van in het ziekenhuis te belanden) omdat ik ook altijd last had van enorm gespannen spieren tijdens zo'n aanval, en echt niet meer wist waar ik het moest zoeken. En door die gespannen spieren dacht ik dat spierverslappers mischien een oplossing waren. Je bent wanhopig of wat. Daar hebben ze me uiteindelijk Imigran 100 gegeven (sumatriptan 100 is de stofnaam, speciaal voor migraine) en het grote wonder geschiedde! Het werkte! En hoe! Na een uur was de pijn weg, maar dan kreeg ik wel overal tintelingen. Nog een half uur later was dat ook over en voelde ik me zo fris als een hoentje met een overschot aan energie en kon de wereld weer aan en meer.
Sindsdien krijg ik dat dus voorgeschreven en ondanks dat ik dat al een aantal jaar gebruik werkt het nog steeds geweldig, en het werkt ook ca 24 uur bij mij.
Eerlijk gezegd, ik ga niet meer op stap zonder sumatriptan in mijn tas. Zoals ik vroeger niet zonder saridon op stap ging, hoewel dat slechts de helft van de keren werkte. Sumatriptan werkt weleenswaar niet heel snel (bij mij in tabletvorm, de spray of injectie schijnt sneller te werken) maar voor mij snel genoeg en beter dan alles wat ik daarvoor geprobeerd heb, en dat is veel. En je hoeft er niet perse voor op rust te gaan om het te laten werken, je kan "gewoon" doorgaan met waar je mee bezig was. Je voelt je gewoon opknappen. Ik doe trouwens ruim 2 maanden met 12 tabletten.
Ga anders naar je huisarts en vraag om een paar tabletjes (of spray) om te proberen. Werkt het weet je ook meteen wat het is, werkt het niet zijn er nog genoeg andere middelen/ mogelijkheden. Maar laat je niet afschepen zoals ik 15 jaar heb gedaan. Dat heeft me talloze baantjes gekost omdat ik in zo'n aanval echt niets kon verdragen (handig als je in de bouw werkt) en nog veel meer ellende. Dat gun ik werkelijk niemand!
Als niets werkt, ook medicijnen op recept niet, kan je je nog altijd laten doorverwijzen naar een pijnpoli. Die hebben alleen wel ellenlange wachtlijsten.
Hoofdpijn is echt super vervelend. Ik ben ook een hoofdpijn mens. Paracetamol hebt bij mij sowieso al niet. Ik slik de 200 mg ibuprofen. Als eentje niet helpt slik ik de tweede. Of ik migraine heb, ik weet het niet. Heb iig veel last van hoofdpijn. 1x weet ik zeker dat ik een migraine aanval had. Ik had weer hoofdpijn, even later begon ik allemaal vlekjes te zien. Ik zag op een gegeven moment bijna niets meer (ik half in paniek, dacht dat ik blind werd) Ben toen op bed gegaan, alle lichten uit, die kon ik inmiddels niet meer verdragen. En een paar uur later was het over.
Echt zware migraine zal ik niet hebben (als het al migraine is) Want ik heb er nooit langer dan 1 of 2 dagen last van
kensha
Geplaatst: 17-02-09 18:21
Ik heb eens nagekeken waarop ik het kreeg.
Ik merkte dat ik in een periode bepaalde kauwgom niet nam ik geen Magraine aanvallen kreeg.
Sinds 2 weken geleden nam ik weer de kauwgom en jaja ik kreeg 2 dagen later weer de aanvallen.
Eerst vlekken zien dan de Magraine hoofdpijn.
Ik heb zover sinds ik geen kauwgom meer slikt geen aanval meer gerkegen.
Kan het misschien bij mij ook bepaalde allergie zijn?
Balou_k
Geplaatst: 17-02-09 18:22
chipieke schreef:
Ik denk van wel... Normale hoofdpijn is te verhelpen met paracetamol, maar migraine niet...
Ik heb het 1x per maand En dan heb ik het 4 dagen aan een stuk, alles is dan teveel qua geluid en licht.
same hier, ik merk altijd als ik een 'aanval' krijg, dan zie ik 'sterretjes'
Ik heb er ook last van, vooral als ik weer een te gestressd ben. maar merk het van te voren. Ik begin dan een trillerig vlekje te zien dat zich uit in allemaal kleurtjes (echt heel erg vervelend, want je zicht wordt er minder door) Die trekt zo door mijn hele zicht heen en verdwijnt na ongeveer een half uurtje weer! Zodra ik dat heb dan weet ik dat ik als de sodemieter een pil tegen migraine in moet nemen en dan op bed moet gaan liggen. Meestal is het dan de volgende dag weer over! Maar heb ook wel eens dat ik het ergens krijg en dat ik mijn pillen dan niet bij mij heb, dus dan ben ik echt de l*l en duurt dan ook zeker 3 tot 4 dagen!
noekje
Geplaatst: 17-02-09 21:23
Ik heb er ook veel last van.
M'n zicht veranderd eerst, ik weet niet kan het niet echt beschrijven.. Daarna krijg ik allemaal sterretjes die trillen, waardoor ik niet meer kan lezen en goed om me heen kijken.
Als ik uit ben geweest of iets minder heb geslapen dan normaal krijg ik het al. Heel erg vervelend.. Ben 17 dus tegen een beetje uitgaan zou ik wel moeten kunnen.. (en nee het is geen kater haha). Heb het ook als ik gestrest ben.
Zodra je door hebt dat je migraine krijgt 2 asperines nemen. Dit zal het niet helemaal tegenhouden, maar zorgt er wel voor dat het minder hevige pijn is. Bij mij in ieder geval.
Slapen gaan helpt ook, gewoon even een paar uurtjes Sterkte ermee.
edit: Als ik ongesteld ben krijg ik het ook vaak, wordt dan ook misselijk. Het enige wat ik dan kan doen is in bed liggen.
Laatst bijgewerkt door noekje op 17-02-09 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
ukje
Geplaatst: 17-02-09 21:25
Misschien als je er echt zo misselijk van bent en je vlekken gaat zien hoor ik wel eens. Slapen gaan helpt idd en als paracetamol niet werkt geeft dat nog geen garantie dat het geen gewone hoofdpijn is.
ik heb altijd steken aan 1 kant, net boven mn oog. verder wil ik complete rust, geen licht, geen geluid & wil ik me vooral niet bewegen, want dat doet ZO zeer. bij mij gaat het overigens wel over met ibuprofen.
Op http://www.hoofdpijn.nl kun je een testje doen om te kijken of het migraine is. Zelf heb ik het al heel lang. De eerste keer dacht ik ook dat mijn hoofd uit elkaar zou klappen, echt eng hè. Stress is bij mij vaak de boosdoener. Ik kan dan niet meer tegen geluid en licht, maar in bed liggen en slapen lukt ook niet omdat ik te misselijk ben. Na uren wordt het zo erg dat ik ga overgeven, daarna zakt de hoofdpijn weg en ben ik nog een paar dagen duf. Ik gebruik nu meestal Maxalt, dat stopt de aanval binnen een half uur.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-09 11:58
Melk en soya zijn de boosdoener,ik ben getest en dat kwam er uit.ik heb nu druppels om te ontgiften en dan moet het over gaan.
Marchador
Geplaatst: 19-02-09 12:14
Het klinkt als migraine, maar ook migraine zijn er in verschillende soorten. Waar het bij mij vandaan komt weet ik echt niet. Ik ben onlangs weer bij de neuroloog geweest en we gaan nu een testje doen. Over 4 weken ongeveer hoor ik meer, de neuroloog heeft het vermoeden dat het chronische migraine is.
TS mocht je er meer last van krijgen dan is het wellicht een optie om even langs de huisarts te gaan.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-09 12:14
Zoals ik al schreef zijn melk en soya de boos doener dus als het goed is gaat het weg en komt het niet meer terug.